Toiveidesi hotelliaamiainen?
Ketjuhotellien aamiaiset ovat kyllä monipuolisia, mutta toistavat toisaalta aina samaa kaavaa kakkupalojen reseptiä myöden. Mitä sinä muuttaisit, mikä taas on hyvää jo nyt?
Kommentit (54)
Mä olen tyytväinen siihen mitä nyt tarjotaan. Mä syön puuroa ja leipää jossa on juustoa, kurkkua jne.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen tyytväinen siihen mitä nyt tarjotaan. Mä syön puuroa ja leipää jossa on juustoa, kurkkua jne.
Ihan kiva, mutta kun sitä saa kotonakin.
Tosi vaikea kysymys, jos heräisin hotellista hyvin levänneenä ei siinä heti aamusta maistuisi oikein mikään muu kuin kahvi.
Olisin iloinen erikoiskahvista sänkyyn, tuoreesta croisantista ja hmm.. tuoreesta ananaksesta tai hedelmäsalaatista. Jos tämä ei olisi toteutettavissa, en söisi mitään.
-kahvi
-tuoremehu (appelsiini tai omena)
-PEKONI
-löysäksi keitetty kananmuna
-paahtoleipä ja appelsiinimarmeladi
-haudutettu kaurapuuro voisilmällä ja sokerilla TAI luonnonjugurtti, hunaja ja saksanpähkinä
-omenaa, rypäleitä, vesimelonia
Klaus Kurjessa on ollut Suomessa ylivoimaisesti paras aamiainen, mutta yleisesti toivon että olisi ainakin hyvää munakokkelia. Sitä kun itse viitsi/osaa tehdä (kunnolla).
Pikkuisen ot, mutta tuli tuosta Tampereen mustastamakkarasta ja Kuopion kalakukosta mieleen. Olin viime kesänä Joensuussa hotellissa, ja aamiaisella tarjolla oli niitä pieniä eines-/pakasteriisipiirakoita, joita lähes joka ketjuhotellissa on. Mikä pettymys, kun läheltä olisi saanut aitoja karjalanpiirakoitakin! Eikö tosiaan ole kenellekään tullut mieleen pieni paikallinen lisä aamiaispöytään? No, torilta vierestä sai rapean ruiskuorisia voilla valeltuja aitoja piirakoita. Voi että olivat hyviä.
Minulle riitäisi:
- hyviä tuoremehuja (on taso vaihdellut)
- erilaisia meloneja, ananasta
- tuoretta leipää ja muutama juustolaji
- leivän päälle kurkkua / paprikaa
- juuri paistetut pannukakut plussaa
En jaksa aamulla kauheasti syödä.
Monessa hotellissa saisi koottua vihanneksista ja hedelmistä pienen salaatin mutta missään ei ole ollut salaattikastiketta. Sitä toivoisin. Ei luulisi olevan vaikeata pitää paria pulloa tarjolla. Ulkomailla on myös usein sellainen jatkuvatoiminen leivänpaahdin jossa leipä menee kierroksen ja samalla paahtuu. Suomessa en ole niitä nähnyt. On kiva kapistus. Ikävintä on se ettämusein kuumat ruuat eivät ole kuumia vaan taskulämpimiä ja siinä vaiheessa kun ne on saanut pöytään ne on jo viileitä. Kuunnon lämpölevyt ruokien alle, kiitos, ja lämpimiä lautasia myös.
Kylmäsavulohibagel, hedelmiä (tyyliin vesimelonia, mangoa, papaijaa), tuoremehua sekä kahvia.
Vaihtoehtoisesti croissant, karjalanpiirakka munavoilla, graavilohta, jotain suolaista piirakkaa pala, hedelmiä, smoothie, tuoremehua ja kahvia.
Tietysti valmistettuna laadukkaista (kotimaisista) raaka-aineista. Mieluummin suppeampi valikoima jossa laatuun on panostettu kuin laaja valikoima jossa laatu kärsii.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin siten, että vain osa on buffaa, ja siihen lisäksi saisi listalta tilattavia annoksia, esim. Eggs Benedict. Lisäksi kahvi/tee tulisi suoraan pöytään. Useassa ulkomaisessa hotellissa näin on ollut, ja siitä tulee ihanan ylellinen fiilis, kun ei tarvitse säntäillä buffassa kuin jossain laivalla.
Anna kun arvaan, senttiäkään et kuitenkaan olisi valmis lisää maksamaan?
Radisson täällä päin maailmaa. Muualla ihanin hotelli oli omalla ravintolalla varustettu, siellä olen syönyt viikon ajan elämäni aamiaiset. Ensinkin sellainen wanhan ajan rauhallinen meininki, ja jonkin verran buffetissakin pöytiin tarjoilua ja asioitten keräämistä. Kokki paistoi pyynnöstä siinä silmiemme edessä munakkaita, sai itse pyytää täytteet, aina erilaisia. Oli tosi paljon kasviksia ja kun oli kyse etelästä, oman maan hedelmiä, tuoreita ja napakoita. Mutta halutessaan sai sitten kahvin kanssa vielä jonkun kakkupalan. Sillä aamiaisella ei tullut ähky.
Tämä ei ollut kuin 3,5 tähden hotelli tai kolmen tähden. Sesongin ulkopuolella sviitti tavallisen huoneen hinnalla. Joskus saa hyvää edullisesti. Kunnon aamiainen kyllä kruunaa tuollaisen viikon loman, mutta onneksi arvioissa on usein maininta näistä, ihan kuin se Trivagon täti sanoo mainoksessa. Kannattaa lukea ne arviot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaihtaisin siten, että vain osa on buffaa, ja siihen lisäksi saisi listalta tilattavia annoksia, esim. Eggs Benedict. Lisäksi kahvi/tee tulisi suoraan pöytään. Useassa ulkomaisessa hotellissa näin on ollut, ja siitä tulee ihanan ylellinen fiilis, kun ei tarvitse säntäillä buffassa kuin jossain laivalla.
Anna kun arvaan, senttiäkään et kuitenkaan olisi valmis lisää maksamaan?
En ole kirjoittaja, mutta en menis vannoon!
Olen onnesta soikeana, jos aamiaisbuffetista löytyy itselleni muutakin syötävää kuin räytyneitä tomaatteja ja kurkkuja leivän päälle ja veteen keitettyä puuroa. Eli kahvin lisäksi itse ottaisin esim. hummusta (sitäkin voi tehdä useita eri lajeja), paistettua tofua, lämpimiä kasviksia, leipää tietysti, maustamatonta soija- tai kaurajugurttia, marjoja ja hedelmiä.
Joudun työni puolesta yöpymään hotelleissa ja syömään hotelliaamiaisia jopa yli puolet kuukauden työpäivistä ja hyvin harvoin löydän itselleni syötävää. Sitten taas on kyllä paikkoja, joissa on hankittu etukäteispyynnöstäni vegaanisia aamiaistarvikkeita mutta ne ovat olleet vuustoa ja vegaanisia leikkelemakkaroiden korvikkeita, jotka on ihan kamalia ja näyttävät ja haisevat ihan lihalle.
Vierailija kirjoitti:
Hotel Haven. Aamupala on huiman hyvä ja omaleimainen. Ne tuoreet marjat, kuin juuri poimitut, ei missään liemessä lilluvat. Myös suolakalaa ja kaikkea todella ihanaa. Myös vanha sali on kokemus, siellä kyllä mieli lepää. Kämpin aamupala oli runsauden puolelta pettymys. Pöydästä tarjoilija kävi kysymässä kolme eri kertaa meidän huoneennumeron ilman syytä. Hmmm....
Kämpissä kuka tahansa voi kävellä ovesta sisään aamiaiselle, sen takia se huoneen numero tarkistetaan että olet maksava/maksanut asiakas. Traumatisoiduitko kovinkin pahasti huoneen numeron kertomisesta (eri) tarjoilijalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotel Haven. Aamupala on huiman hyvä ja omaleimainen. Ne tuoreet marjat, kuin juuri poimitut, ei missään liemessä lilluvat. Myös suolakalaa ja kaikkea todella ihanaa. Myös vanha sali on kokemus, siellä kyllä mieli lepää. Kämpin aamupala oli runsauden puolelta pettymys. Pöydästä tarjoilija kävi kysymässä kolme eri kertaa meidän huoneennumeron ilman syytä. Hmmm....
Kämpissä kuka tahansa voi kävellä ovesta sisään aamiaiselle, sen takia se huoneen numero tarkistetaan että olet maksava/maksanut asiakas. Traumatisoiduitko kovinkin pahasti huoneen numeron kertomisesta (eri) tarjoilijalle?
Niin, se puhuminen vieraille on suomalaisille välillä vähän vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä besserwisser, enpä usko traumatisoituneeni sentään. Outoa se kyllä oli. Ei ole muissakaan paikoissa, joissa myös ollaan tarkkoja asian suhteen, sentään kolmea kertaa tultu kysymään. Kyllä, kaikissa paikoissahan periaatteessa voisi vain "kävellä sisään", jos sitä tarkoitit.
Karjalanpiirakoita ja munavoita, vesimeloni- ja päärynälohkoja, kahvia ja sen kanssa kermaa.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Hedelmälohkoja tarpeeksi, toisistaan helposti irtoavia juustoviipaleita, muutakin leikkelettä kuin metukkaa ja kinkkua, lämminsavulohta, ei vetisiä tomaatteja huonosti leikattuna, ei paksuja kurkun viipaleita, ei silputtua paprikaa, hyvää jääsalaattia, erilaisia smoothieta, jogurtteja, suolattua puuroa, tuoretta leipää eikä niitä kivikovia timanttisämpylöitä..
Vierailija kirjoitti:
Makuasioita. Itse taas en yhtään tykkää valita aamiaista jostain listalta, koska buffa on aina paljon monipuolisempi.
Aamiainen huoneeseen pitäis joskus testata, kun sali on niin ruuhkainen kaikkien ryysiessä samaan aikaan eli kympin maissa syömään.