Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltalukio työttömänä

Vierailija
06.02.2019 |

Onko kellään kokemusta?
Saako käydä rauhassa ”kun tekee jotain” vai onko kelan korppikotkat niskassa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
2/6 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin aikoinaan iltalukioon ollessani työtön, eikä työkkärillä ollut mitään sitä vastaan, kunhan olin työmarkkinoiden käytettävissä. Tosin olin jo ylioppilas ja valmistunut ammattiin, mutta halusin oppia ruotsia.

Olen joskus tosin lukenut toisenkinlaisesta tulkinnasta. Kannattaa varmaan pyytää työkkäristä joku ennakkopäätös asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni saa opiskella iltalukiossa mutta sitä ei kannata siellä ilmoittaa. Eli sun pitää olla valmis vastaanottamaan työ tai joku muu työllisyyttä tukeva juttu. Aika paljon löytyi infoa netistä

Vierailija
4/6 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa opiskella eikä siihen ole kenelläkään mitään sanomista.

Vierailija
5/6 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen iltalukiossa, ei vaikuta esim. tukiin millään tavalla, mutta työkkäriltä en saa olla rauhassa koska pitää olla työttömänän työnhakijana koska opiskelu ei ole päätoimista, eli joudun käymään 3kk välein tapaamisissa. Pitkään onnistuin välttelemään kaikkia kursseja ja työkokeiluja, mutta nyt on painostettu sen verran että täytyy mennä kuukaudeksi työkokeiluun (valitsin sen itse, koska se on parempi vaihtoehto kuin jotkut kuntouttavat pajat joita yritettiin tyrkyttää tai typerät kurssit, voi sentään itse valita melkein minkä tahansa mukavan paikan). Mutta sekin saattaa riippua, mun aikaisempi työkkärityöntekijä heti kuullessaan iltalukiosta sanoi että okei, ei sun tarvii sitten muuta tehdä, mutta uusi työntekijä sanoi että kyllä sun täytyy tai saat karenssin.

Vierailija
6/6 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalukiot, avoimet yliopistot, kansalaisopistot ovat tarkoitettukin mahdollistamaan sekä opiskelu että työssäkäynti.

Jos olet työtön, ovat yhtä luvallisia paikkoja opiskella kuin niille työssäkäyvillekin. Ei kuulu Kelalle mitenkään, mitä oletettuna vapaa-aikanasi teet.

Opiskelu näissä paikoissa ei estä töihin menoa, jos työpaikka olisi tarjolla. Vuorotyö saattaisi hiukan rajoittaa, mutta jos ei ole jatkuvasti iltavuorossa, ei haittaa.