Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi sattuu enemmän, miehen herkille kohdille potku vai synnytys?

Vierailija
06.02.2019 |

.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain Jumala tietää tämän ja kipumestari.

Vierailija
2/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loogisesti ajateltuna potku, sillä synnytys harvemmin tapahtuu kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loogisesti ajateltuna potku, sillä synnytys harvemmin tapahtuu kuin salama kirkkaalta taivaalta.

Loogisesti ajateltuna synnytys, sillä synnytyskipu voi kestää kymmeniä tunteja.

Vierailija
4/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei voi tietää, ellei ole molempia värkkejä siunaantunut jalkojen väliin.

Vierailija
5/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi kestää myös murskattujen kivesten aiheuttama kipu ja särky. Loogisesti ajateltuna.

Vierailija
6/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli adrenaliini ja oksitosiini turruttavat sen kivun. Kuten ajattelinkin.

Vierailija
7/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Potkun aiheuttama kipu on aika lyhyt verrattuna synnytykseen.

Vierailija
8/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh synnytys,kun olen kaksi kertaa nähnyt tosi läheltä.Potku kestää vain hetken se on piece of cake synnytykseen nähden.

Vierailija
9/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku "korjausleikkauksen" tehnyt voi kertoa? Miksi ei, voihan mieskin synnyttää..

Vierailija
10/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen kroppahan valmistautuu synnytykseen kuukausia hormooneineen. Pidän tarinoita, nimenomaan tarinoita synnytyksen kamaluudesta puhtaana huuhaana nykylääketieteen aikana. 

Vierailija
11/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkellisesti se potku tai pyöräntanko kulkusilla aiheuttaa melkoisen intensiivisen kivun, mutta se laimenee kuitenkin melko nopeasti. Olen miettinyt joskus miten sitä kipua voi kuvailla semmoiselle joka ei moisia omista, herkkyysaste on minun mielestä vähän sama kuin jos laittaa silmän kiinni ja tökkii silmämunaa sormella. Jos sitten tulisi siihen kunnon isku niin saattaisi olla vähän samantapainen kokemus. Silmä tosin ei ehkä kestä iskuja ihan niin hyvin..

Vierailija
12/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipu toleranssi on yksilöllistä. Kumpikin varmasti sattuu.

Vierailija
13/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla tuurista kiinni. Sitä ei tiedä, millaiset synnytystuskat kukin nainen kokee. Sen tiedetään, yleensä kivut ovat ainakin jossain vaiheessa todella kovat, ja niitä voidaan hillitä vain rajallisesti. Eipähän sitäkään tiedä, millaiset kivut potku palleille aiheuttaa. Parhaassa tapauksessa vain yhden kiivaan, lyhyen säväyksen ja joitakin aikoja kestävän jomotuksen, jonka voi pääosin hoitaa kipulääkkeillä. Vaan entäs, jos potkusta seuraa jokin vaikea elimellinen vaurio? Siinä ei välttämättä burana paljon auta. Toki kovaakin kipua voidaan tällaisessa tapauksessa - toisin kuin synnytyksessä - lievittää viime kädessä nukuttamalla.

Täällä puhuttiin taannoin innokkaasti ja jopa tulisesti kolonoskopian kivuista. Jotkut kertoivat tajunnan lähtemisestä, toiset vähättelivät, että ei voi sattua niin paljon ja kyllä pitää sietää ja kestää. Ja ei minulla ainakaan sattunut, vähän vain oli viheliäistä. Joku kuitenkin kommentoi synnytyksen olleen kolonoskopiaan nähden huviretki. Siskonikin on kyllä puhunut synnytyskivuista, mutta kolonoskopiasta hän puhui selvästi yhä järkyttyneenä. No, se on hänen kokemuksensa.

Ylipäätään kivun kokemus on henkilö- ja tilannekohtaista. Itse jouduin taannoin menemään päivystykseen voimakkaan käsikivun vuoksi. Kun kivun, pelon ja stressin kierre saatiin helpottamaan, kipu itsessäänkin lientyi merkittävästi. Tämän pitkän jaarittelun jälkeen totean, että synnytys- ja palleillepotkukivun vertailu taitaa olla lähinnä kissanhännänvetoa. Jos joku yleisemmin hyväksyttävä kipujen ero halutaan löytää, on pakko puhua joistain aivan ilmeisesti helpommista tai vaikeammista asioista. Se nyt voidaan sanoa, että lähes poikkeuksetta synnytys sattuu enemmän kuin hyttysenpisto. Mutta mitä jos joku on äärimmäisen allerginen hyttysten myrkylle, ja hyttynen vielä sattuu pistämään jotenkin kivuliaasti vauriotuneeseen ihon kohtaan? Pitääkö sanoa, että yhdessä tapauksessa miljardista hyttysen pisto sattuu enemmän kuin synnytys samaan ihmiseen?

Vierailija
14/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin voi kestää myös murskattujen kivesten aiheuttama kipu ja särky. Loogisesti ajateltuna.

Jos ne todella repeää siitä iskusta rikku voidaan alkaa vertailemaan. Kuinka monelle on käynyt? Saa tulla kertomaan nyt miehet kokemuksia, naisten ei tarvitse, täällä on jo vaikka kuinka niitä.

Vierailija
15/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä sanoisin, että synnytys.

Olen potkinut monia miehiä munille, mut eihän se satu, pikkaisen jalassa vaan muljahtaa.

Vierailija
16/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen kroppahan valmistautuu synnytykseen kuukausia hormooneineen. Pidän tarinoita, nimenomaan tarinoita synnytyksen kamaluudesta puhtaana huuhaana nykylääketieteen aikana. 

Olet aivan taatusti mies.

En muuten ole koskaan nähnyt kenenkään munille pitkaistun huutavan kuin syötävä, kuten monissa synnytyksissä olen nähnyt.

Vierailija
17/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sanoi minulle että synnytykseni oli kivuton. Haluan uskoa häntä. Kiitos äiti <3

Vierailija
18/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sini16kerava kirjoitti:

Kyllä mä sanoisin, että synnytys.

Olen potkinut monia miehiä munille, mut eihän se satu, pikkaisen jalassa vaan muljahtaa.

=D Oikeastaan tämä oli lähinnä alkuperäisen kysymyksen arvoinen vastaus!

Vierailija
19/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuosta ole tehty kivuliaampaa kuin se oikeasti on.

Vierailija
20/68 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet aivan taatusti mies.

En muuten ole koskaan nähnyt kenenkään munille pitkaistun huutavan kuin syötävä, kuten monissa synnytyksissä olen nähnyt.

Naisethan kirkuu jo siitä kun näkee hämähäkin  tai kynsi katkeaa. Pelkkää huomionhakua ja draamailua, kuten naisilla kaikki muukin aina. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi