voiko olla yli nelikymppinen ja ei rypyn ryppyä vielä?
Kommentit (29)
Voi. Minua ei taas yksi ihminen eilen uskonut niin vanhaksi kuin olen. Tiukkasi vain oikeaa ikääni.
Silmien alla alaluomessa on varmasti. Vai pitäiskö hankkia silmälasit?
Ei voi olla. Kaksikymppisilläkin on ryppyjä. Ne näkee kyllä, ellei ole lasien tarpeessa.
Voi, mutta rypyt yksin ei tee vanhan näköiseksi vaan erityisesti kasvojen veltostuminen.
Ainakin monet miehet ovat vielä rypyttömiä. Ja jotkut naisetkin, vaikka harvemmin.
Ei minullakaan ole ja olen nyt 42v. Saa tulla vaikka suurennuslasin avulla tarkistamaan.
Kyllä niitä ihan pieniä on tuossa iässä kaikilla, mutta onhan meissä isoja eroja. Minä olin kuin tyttönen 49-vuotiaaksi, ainoat pikkuruiset rypyt silmien alla. Iho hehkeä kuin nuorella, vartalo hoikka ja tyttömäinen, vaikka kolmen äiti olenkin, kasvoilta sellainen babyface. Ihan jatkuvasti sain kuulla, että näytän max. 35-v. Kun aikoinaan lähemmäs kolmekymppisenä sain esikoisen, moni sanoi minua teiniäidiksi. Ja tämä on ihan totta.
Mutta sitten alkoi vanheminen ihan yhtäkkiä. Siitä on tosiaan nyt vuosi, täytin juuri 50. Vuodessa olen saanut silmien aluset täyteen ryppyjä, suupieliin on ilmestynyt juonteet, kasvot ovat kuin valahtaneet pari senttiä alaspäin, olen lihonut vuodessa 4 kg ja vyötärö on entisen koon 38 sijaan nyt 40. Ihokin on jotenkin sameampi. Vuosi sitten alkoi kuukautiskierto lyhentyä ja muuttua epäsäännölliseksi, herään lähes joka yö pari tuntia ennen kellon soittoa ja päivisin nukuttaa vietävästi. Tuntuu, että muistikin pätkii. Ja lukulasit piti hommata, huononi siis näkökin nopeasti, ei pelkästään ulkonäkö! Yhäkin saan kuulla, että näytän vuosia nuoremmalta kuin olen, mutta omasta mielestä vanhenen nyt pikavauhtia. EI silti, että haittaisi, joutaahan tuota jo mummoutuakin. Mies on ollut ihan harmaapäinen jo 10 v ja ylipainoa on, joten aletaanpa olla samalla viivalla.
Vierailija kirjoitti:
Ei minullakaan ole ja olen nyt 42v. Saa tulla vaikka suurennuslasin avulla tarkistamaan.
Siis ihan tosissanne te ”rypyttömät” nelikymppiset: mitä oikein pidätte ryppyinä? Jotain puolisenttiä syviä uurteita? :D
En ole ikinä nähnyt edes parikymppistä rypytöntä, mutta av:lla törmää aina useisiin nelikymppisiin ”rypyttömiin”. Olisi varmaan näöntarkistuksen aika jollain.
Voisiko joku vaikka linkata kuvan tällaisesta rypyttömästä nelikymppisestä?!?
Oon siis aina ollut ns. babyface, sydämenmuotoiset kasvot, mantelisilmät, korkeat poskipäät, pitkät hiukset, hyvä kulmien muoto, suu hyväraajainen.
ap
Rypytön on just sellainen jolla on vaan ne parikymppisen rypyt. Niitä ei oikein voi laskea varsinaisiksi rypyiksi.
Mä oon 50 ja melko rypytön, mutta naama on ruvennut roikkumaan nyt laihduttaessa, vaikka vasta 5 kg lähtenyt. Saa nähdä mitä tästä vielä tulee. Velttous ja roikkuminen vanhentavat paljon enemmän kuin jotkut rypyt.
Ihotyyppejä on erilaisia, joillakin on alle 30-v kamalat rypyt, ja joillakin ei ole 80-v ns. rypyn ryppyä. Iho toki iäkkäämmillä "veltompi", mutta moni kuitenkin rypytön.
Holle Holopainen on hyvä esimerkki siitä ettei hänen iho ole ns. ryppyinen vaan sileä, toki toikkuu nahka hänelläkin jo, mutta ei ole sellaisia ryppyjä mitä monilla muilla ikäisillään.
Mulle tuli ensimmäiset rypyt 55v:nä. Nyt 1 kummassakin suupielessä ja pienet naururypyt silmökulmissa, leuan sivussa viiru josta varmaan joku päivä tulee ryppy. Decolte sileä ja rypytön
Vierailija kirjoitti:
Voi, mutta rypyt yksin ei tee vanhan näköiseksi vaan erityisesti kasvojen veltostuminen.
Se on kyllä totta.
Osa rypyistä tulee lähinnä perinnölliseseti, esim. nuorella saattaa olla pientä ryppyä silmien ympärillä. Tai sitten on essentiaaliset rasvahappojen puutetta ollut pidempään (suvussa tai yksilöllä), veikkaisin.
Ryppyjä voi tulla nopeasti 40-vuotiaana riippuen siitä, miten paljon ilveilee. Millaisessa asennossa työskentelee, jne. Oletteko muuten koskaan nähneet K. Kardashania ryppyotsaisena? Voiko otsarypyt välttää sillä, ettei rypistele otsaa!
Mitä kasvojenkohotus maksaa? Ilman yleisanestesiaa.
Entä ryppyjen täyttö?
Vierailija kirjoitti:
Oon siis aina ollut ns. babyface, sydämenmuotoiset kasvot, mantelisilmät, korkeat poskipäät, pitkät hiukset, hyvä kulmien muoto, suu hyväraajainen.
ap
Millainen on hyväraajainen suu?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin monet miehet ovat vielä rypyttömiä. Ja jotkut naisetkin, vaikka harvemmin.
Eikä ole. Mun 4-kymppisellä ukolla on harmaata ohimoissa ja sängessä sekä korvien edestä iho on jotenkin tiukoilla rypyillä alaspäin. Lisäksi nenä- ja korvakarvat kasvaa sentin viikossa. Lukulaseja myöstarvitsee. Omasta mielestään on tietenkin nuorekas. En ole viitsinyt pilata illuusiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Millainen on hyväraajainen suu?
Siinä on pitkät, vahvat ja sopusuhtaiset sääret.
Voi olla jopa 52v.