Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi iltaläpyskän toimittelija tekee joka viikko jutun pohjautuen av-ketjuun?

Vierailija
06.02.2019 |

Miksi?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama firma muistaakseni.

Vierailija
2/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska palkka maksetaan palstamillimetrien ja klikkausten perusteella ja joskus ei vain ole järisyttävää aihetta mistä kirjoittaa. AV on hyvä lähde klikkiotsikoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska toimittajalla ei osaamiskykyä tehdä oikeita uutisia

Vierailija
4/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska harvalla nykytoimittajalla enää ammattitaito, saati ammattiylpeys, riittää siihen, että oikeasti tehtäisiin toimituksellisia juttuja, joiden eteen pitäisi tehdä vähän työtäkin. Palkan saa helpommalla, kun käy tekemässä hölmön avauksen vauva-palstalle ja sitten kopipasteaa vastaukset. Vielä helpommalla pääsee, jos ei itse edes yritä keksiä avauksen aihetta, vaan kopipasteaa jonkun valmiin ketjun sisällön. Ja jos ei vauva-palstalla riitä kopioitavaa, käydään kopsaamassa ja huonosti suomentamassa suoraan joku jokaisen iltasanomalaisen raamatun eli Daily Mailin kohujuttu, ilman että edes yritettäisinn tarkistaa, onko kyseisen roskalehden jutussa mitään perää. Olen jo pitkään pohtinut, hävettääkö noita edes oma tekemisensä, mutta ilmeisesti ei. Päätoimittajan kädenjälki näkyy siinä, mitä kohderyhmää juttujen tasolla kosiskellaan.

Vierailija
5/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa konsernia. 

Vierailija
6/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska toimittajan työnantaja omistaa palstan ja ei ylläpidä sitä ilmaiseksi hyvän hyvyyttään

7/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun aiheet vissiin vähän vähissä vaikka mäkikotkakin juuri kupsahti

Vierailija
8/8 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska harvalla nykytoimittajalla enää ammattitaito, saati ammattiylpeys, riittää siihen, että oikeasti tehtäisiin toimituksellisia juttuja, joiden eteen pitäisi tehdä vähän työtäkin. Palkan saa helpommalla, kun käy tekemässä hölmön avauksen vauva-palstalle ja sitten kopipasteaa vastaukset. Vielä helpommalla pääsee, jos ei itse edes yritä keksiä avauksen aihetta, vaan kopipasteaa jonkun valmiin ketjun sisällön. Ja jos ei vauva-palstalla riitä kopioitavaa, käydään kopsaamassa ja huonosti suomentamassa suoraan joku jokaisen iltasanomalaisen raamatun eli Daily Mailin kohujuttu, ilman että edes yritettäisinn tarkistaa, onko kyseisen roskalehden jutussa mitään perää. Olen jo pitkään pohtinut, hävettääkö noita edes oma tekemisensä, mutta ilmeisesti ei. Päätoimittajan kädenjälki näkyy siinä, mitä kohderyhmää juttujen tasolla kosiskellaan.

Totta. Minä olen miettinyt myös sitä, millä välineillä toimittajat kirjoittavat, kun jutut vilisevät kirjoitusvirheitä. Tekstinkäsittelyohjelma ei näemmä ilmoita väärin kirjoitetuista sanoista eikä kukaan oikolue tekstiä ennen sen julkaisemista. Iltapäivälehtien kirjoittajilta en enää edes odota hyvää jälkeä, mutta Helsingin Sanomien laadun murenemista on surkea seurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi