Paljonko arvelette minun painavan näillä mitoilla? Pituus 170, rinnanympärys 100, vyötärö 84, lantio 99.
Kiinnostaa, millaisia mielikuvia tietyt mitat herättävät ihmisen painosta.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Olis mukava ,ap, jos kertoisit jossain vaiheessa myös oikean vastauksen?
tuossahan se on
Painoin noilla mitoilla 68-70 kg. Tosi minulla on endometrioosi, jonka seurauksena varsinkin vyötärön mitta saattaa olla ihan mitä tahansa 78-85 sentin välillä myös viittä kiloa kevyempänä. Mutta näin siis keskimääräisesti
77 kg.
Olen samoissa mitoissa, mutta vyötärö on 70 cm tai alle.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus: painan 71,5 kg
Ja olen suht liikunnallinen, en kuitenkin "pro"
AP
Wow todella yllättävää! Itsellä tosiaan mitat 164cm, 95-80-102, ja painan sen pari kiloa enemmän... Olen kaukana pro-urheilijasta, mutta keskimääräistä (näköjään selkeästi) lihaksikkaampi.
Ap voisi laittaa alastonkuvan itsestään että pääsen runkulle, mittojen perusteella aika kiihottava.
Kaupassakin oli isoperseinen nainen millä vielä tissejäkin, hyvä ettei alkanut jopokeulimaan kun hyllyjen välissä pyllisteli, vielä kun hymyilikin mulle.
Paino riippuu kovasti lihasmassasta. Jos ei ole lihasta, mutta painoa on paljon, on pallero. Jos taas on lihasta, niin sitten on painoakin.
Naisilla saa olla rasvaa, mutta kyllä pitää olla sen verran lihaksiakin, että pystyy kävelemään muutaman kilometrin tarvitsematta tupakka- ja suklaataukoa.
Heh. Olen melkein samoissa mitoissa oleva 60+ mies ja painan myös 71kg. Penkistä nousee vielä yli sata ja leukoja vedän 20.
Vierailija kirjoitti:
AP
Erittäin mielenkiintoista! Itse nimittäin olen 162cm, 98-75-93 ja painoa tänään aamulla 69,3kg. Olen siis BMIn mukaan ylipainoinen ja laihduttelen sinne normaalipainon puolelle.
Jos laitan tänne pelkän pituuden ja painon = läski! Jos laitan tänne BMIn = läski! Jos laitan tänne mitat, olen ihan ok, mitä nyt vyötäröltä pullukka. Tai siis tietysti joidenkin mielestä läski! Koska "pitäisi" olla 90-60-90 tai alle...
Vierailija kirjoitti:
Painoin noilla mitoilla 68-70 kg. Tosi minulla on endometrioosi, jonka seurauksena varsinkin vyötärön mitta saattaa olla ihan mitä tahansa 78-85 sentin välillä myös viittä kiloa kevyempänä. Mutta näin siis keskimääräisesti
Vaikuttaako endo vyötärönympärykseen?? Olen koko ikäni ollut keskeltä "liian paksu" painosta riippumatta. Laihimmillani aikuisiässä olin 60kg ja vyötärö edelleen jotain 80cm, vaikka treenasin 5 kertaa viikossa. Nyt yli 35-vuotiaana sain endometrioosidiagnoosin ja kuulin koko sairaudesta ekaa kertaa. Voiko tämä siis olla syy siihen että en yksinkertaisesti koskaan ole saanut hoikkaa vyötäröä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Erittäin mielenkiintoista! Itse nimittäin olen 162cm, 98-75-93 ja painoa tänään aamulla 69,3kg. Olen siis BMIn mukaan ylipainoinen ja laihduttelen sinne normaalipainon puolelle.
Jos laitan tänne pelkän pituuden ja painon = läski! Jos laitan tänne BMIn = läski! Jos laitan tänne mitat, olen ihan ok, mitä nyt vyötäröltä pullukka. Tai siis tietysti joidenkin mielestä läski! Koska "pitäisi" olla 90-60-90 tai alle...
MInulla on paljon lihasta suhteessa rasvaan (kehonkoostumusmittauksessa todettu). Mittaaja sanoi, ettei yleensäkään kannata tuijottaa pelkkää BMI:tä, koska mittaustuloksen kertovat tarkemmin, mikä on eri asioiden tasapaino kehossa.
AP
Mulla on 105 cm rinnanympärys, 80cm vyötärö ja 97cm lantio. Olen 168,5cm pitkän ja painan 81-82kg.
67kg? Itsellä aika samat mitat, painoa 69kg.
Muistattehan, että naisilla vyötärönympäryksen tulisi olla alle 80 cm, muuten luvassa on todennäköisemmin ongelmia: http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/suositus?id=nix00163
Olis mukava ,ap, jos kertoisit jossain vaiheessa myös oikean vastauksen?