Kokemuksia juurihoidosta?
Sattuuko, voiko kipua itsr lieventää esim. ottamalla särkylääkkeen ennen hoitoa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Ei satu sen enempää kuin paikkauskaan. Ensin puudutetaan. Joutuu käymään vielä ainakin kerran
uudestaan ja tehdään sama operaatio.
kiitos vastauksesta, huojentavaa kuulla tällaisiakin kokemuksia
Juurihoito ei sattunut, mutta illalla kun puudutus ei enää vaikuttanut, niin kipu oli helvetillinen. Meni onneksi ohi seuraavaan päivään mennessä.
Siis kolme juurta. Kaikkia sörkitään ruuv i maisilla neuloilla puhtaaksi. Mätä pois. Laitetaan lääkepaikka jokaiseen juureen. Kestää ainakin kolmen käynnin verran. Maksaa ihan hirveesti. Ei satu, jos joka kerta
ottaa puudutteen. Sekin maksaa. Minulle tehty puolittainen juurihoito, eli ei tehty koko juureen asti, vaan puolet
Juuresta. Särky vaivas ja röngenkuva paljasti, ettei oltu tehty oikein.
joo, kallista lystiä mutta pakko hoitaa. Kuinka paljon teillä on yksityisellä maksanut koko hoito yhteensä?
Vierailija kirjoitti:
Siis kolme juurta. Kaikkia sörkitään ruuv i maisilla neuloilla puhtaaksi. Mätä pois. Laitetaan lääkepaikka jokaiseen juureen. Kestää ainakin kolmen käynnin verran. Maksaa ihan hirveesti. Ei satu, jos joka kerta
ottaa puudutteen. Sekin maksaa. Minulle tehty puolittainen juurihoito, eli ei tehty koko juureen asti, vaan puolet
Juuresta. Särky vaivas ja röngenkuva paljasti, ettei oltu tehty oikein.
juurihoito on mahfollista tehdä myös yhdellä kertaa, riippuu tilanteesta.
Jos voidaan puuduttaa, eikä yleensä tunnu paljon miltään. Kotiin kannattaa varata varmuuden vuoksi pari Buranaa yöksi.
Jos jostain syystä ei voida puuduttaa, sitten onkin aika järkyttävät kivut.
Juurihoito ei sattunut, mutta illalla kun puudutus ei enää vaikuttanut, niin kipu oli helvetillinen. Meni onneksi ohi seuraavaan päivään mennessä.
Mikäköhän tässä aiheutti alapeukun? Valitettavasti viimeisen hoitokerran jälkeen kipu oli kammottava 😳 Tämä ei ollut pelottelua, vaan kerroin kun kokemuksia kysyttiin. Hoito itsessään oli täysin kivutonta.
Itsellä tehtiin juurihoito alahampaaseen julkisella puolella. Muistaakseni kolme hoitokertaa meni että hammas saatiin kuntoon.
Puudutus tehosi hyvin joten hoito ei sattunut juuri lainkaan. Se oli vain lähinnä epämiellyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Jos voidaan puuduttaa, eikä yleensä tunnu paljon miltään. Kotiin kannattaa varata varmuuden vuoksi pari Buranaa yöksi.
Minulle sanottiin puudutuspiikkiä laitettaessa, että juurihoitoa ei voida tehdä ilman puudutusta. Taitaa mennä hammas poistettavaksi niissä tilanteissa.
Juurihoito – hoitoa vai haittaa?
2018 Dokumenttielokuvat
Hampaiden juurihoidon terveyshaitat paljastuvat, kun mies on yrittänyt selvittää kroonisten sairauksiensa syytä jo kymmenen vuoden ajan.
Juurihoitoon sain hyvät puudutukset, joten en tuntenut lainkaan kipua. Enkä tuntenut kipua myöskään puudutuksen lakattua. Pelkäsin juurihoitoa kuollakseni, mutta sitä edeltävä tulehtuneen hampaan särky sai kyllä miltei innosta hihkuen loikkimaan hammaslääkärin vastaanotolle. Kipu tuli yllättäen ja oli kamala, joten yksityiselle menin. Juurihoito + uusi hampaan osa oli yhteensä noin 1600€. Kallista lystiä, mutta eipä ole vaivannut sen jälkeen.
Hampaan voi myös nyppäistä pois, jos on vain yksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle sanottiin puudutuspiikkiä laitettaessa, että juurihoitoa ei voida tehdä ilman puudutusta. Taitaa mennä hammas poistettavaksi niissä tilanteissa.
Mulle on tehty juurihoito ilman puudutusta. En suosittele kokemusta.
En suosittele juurihoitoa kenellekään, mieluummin hammas pois ja implantti tilalle.
Lähipiiriini kuuluu viisi henkilöä, joilla on hampaat tulehtuneet hyvin pahasti juurihoidon jälkeen, joillakin vasta 15 vuoden jälkeen. Tulehdusta ei huomata ajoissa, sillä hampaassa ei ole tuntoa. Mätää vain valunu, ku juurihoidettu hammas viimein revitty irti ja kunnon antibioottikuurit päälle. Suurin osa juurihoidetuista hampaista täytyy repiä pois tulehtumisten takia kuitenkin. Ja tulehdus suussa ei ole mikään leikin asia.
Mulla sama kuin 12/13. Maksoi n 1500 E. Tosi hyvä hammaslääkäri ja nykyaikaiset välineet. Aina puudutettiin, ei sattunut yhtään. Aikaisemmin juurihoidossa minulla rassattiin epämiellyttävästi jollain viiloilla ja tuli perforaatio. Nyt oli ehkä pora ja mitattiin missä juuri kulkee ja ylettyy. Muistaakseni oli 4 eri hoitokertaa, viimeinen oli lopullinen paikka ja se oli kuuden viikon kuluttua. Mutta en menisi kenelle tahansa hammaslääkärille enää kun silloin sattui se vahinko. Voitko kysellä suosituksia tutuilta.
Vierailija kirjoitti:
joo, kallista lystiä mutta pakko hoitaa. Kuinka paljon teillä on yksityisellä maksanut koko hoito yhteensä?
Itsellä 3 käyntiä yksityisellä kunnes se oli tehty ja yhteensä ~ 1000 euroa tuli kustantamaan. n. 3 vuotta sitten. Eipä tuossa mitään valittamista, en olisi itse saanut hampaita kuntoon joten kyllähän ammattitaidosta on hyvä maksaa.
Mulle tehtiin juurihoito pari vuotta sitten. Eka käynti aivan helvettiä, puudutuksesta huolimatta itkin kivusta. Ilmeisesti oli niin tulehtunut. Lääkäri laittoi lääkeaineet ja seuraavalla kerralla meni ihan ok. Olisiko ollut kolme vai neljä käyntiä yhteensä. Eikä tainnut mennä muutenkaan ihan putkeen, siitä lähtien siellä on joku edelleen kipuillut. Hammaslääkäri ei usko. Ei voi kuulemma olla juurihoidettu hammas joka kipuilee. Torstaina (taas) tarkastukseen... että ei valitettavasti kaikilla ole kivuton ja helppo juttu. Seuraavaksi saavat poistaa koko pirun hampaan.
Juurihoitoa tehdään myös kunnallisessa hammaspäivystyksessä, mikä järki maksaa siitä yksityisellä 1600e.. puudutetaan, ei satu lainkaan. Ota varoiksi Buranaa operaation jälkeen 3x päivässä niin ei jälkikipukaan pääse päälle. Itsellä 3.kerta tulossa pian.
Kaksi hammasta on vuosien saatossa juurihoidettu. Kummallakaan kerralla EI puudutettu. Ei edes tarjottu mahdollisuutta. Ei ollut kamalaa, ei sattunut yhtään, ei edes vähän.
Toisella kerralla hoitava lääkäri oli erittäin kokenut ja sanoi, että useimmiten kun hammas on jurihoiton tarpeessa, sen hermot ovat jo menneet, eikä kipua tunne. Ei tuntunut. Hampaan tavallinen paikkaaminen sattuu kyllä.
Ei satu sen enempää kuin paikkauskaan. Ensin puudutetaan. Joutuu käymään vielä ainakin kerran
uudestaan ja tehdään sama operaatio.