Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voinko tehdä rikosilmoituksen seksuaalisesta häirinnästä ilman uhrin suostumusta?

Vierailija
05.02.2019 |

Tilanne on sellainen, että ystäväni 20-vuotias tytär seurustelee itseään yli 10 vuotta vanhemman miehen kanssa. Tytön vanhemmat eivät tee mitään. Tässä on kyse nyt niin nuoresta tytöstä, että häirintää tuo on.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi ikis!

Vierailija
2/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat aikuisia täysi-ikäisiä ihmisiä ja päättävät itse asioistaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

What? Täysi-ikäisiä molemmat. Syö lääkkees.

Vierailija
4/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole asianomistajarikos.

Vierailija
5/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää vastatko tälle ikäerojankkaajalle.

Vierailija
6/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen päättää itse seurustelustaan.

Vierailija
7/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule ressukka, vain rikoksen uhri itse voi tehdä ilmoituksen itseensä kohdistuneesta asianomistajarikoksesta. Pahoin pelkään, että myös tuollainen kyylääminen ja kirjoittelu ja toisen yksityiselämään kajoaminen ovat rikoslain mukaan rangaistavia tekoja. Nimikkeitä vainoaminen, kunnianloukkaus, salakatselu ja perätön puhe.

Vierailija
8/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 vuotias saa ja voi seurustella lähtökohtaisesti kenen tahansa toisen ns. täysi-ikäisen kanssa. 20 Vuotias on myös itse vastuussa omista teositaan ja valinnoistaan. "20 vuotiaallakin on oikeus ja mahdollisuus tehdä virheitä.  Jos siis hän on alkanut seurustella itseään n. vuotta itseään vanhemman miehen (tai naisen) kanssa, niin se ei ole rikos tai muutoin tuomittava teko.

Jos päätätä viedä asian syyttäjälle, niin varo, että itse saa syytettä perättömästä ilmiannosta, tai esim tois(t)en  maineen ja kunnian loukkaamisesta.

Ikävä tosia kuitenkin, että jos ja kun pitää ääntä väittämällä nyt vaikka sitten miehen syyllistyneen naisen seksuaaliseen häirintään, niin miehen on lähes mahdotonta puhdistaa omaa mainettaan enää tämän jälkeen ja osoittaa oma syyttömyytensä.

Vierailija
9/9 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetti, ikis pääsi kaivautumaan hangesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän