Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskaltaako peiton laittaa pesukoneeseen?

Vierailija
05.02.2019 |

Eikös tuommoinen peitto paina hirmuisesti jo kuivanakin saati sitten märkänä. Oletteko itse uskaltautuneet laittamaan ja mikä on ollut linkoamisnopeus?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa pesulapusta. Kyllä, peitoissakin on sellaiset!

Vierailija
2/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa peitto se ja sama. Kerrostalossa jos asuu niin käyttäisin talon konetta koska isommat jos on kallis peitto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin pesen meidän peitot ainakin 2 krt vuodessa koneessa, samoin tyynyt.

Vierailija
4/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis peiton kohtaloa en murehdi, mutta koneesta olen huolissani.

ap

Vierailija
5/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pese yksi peitto kerrallaan. Kyllä normikone sen kestää.

Vierailija
6/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pessyt, jopa kolmen kilon koneessa. Nykyinen 8 kilon kone.

Vierailija
7/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalon pesukoneessa on ainakin mennyt. Itse pesen ainakin vähintään silloin kun vaihdan talvipeitosta kesäpeittoon + tyynyt parin kuukauden välein. Jos kone linkoaa hyvin niin ei se nyt hirveästi paina märkänäkään. Peitot ovat perus markettikamaa, jos nyt eivät ihan niitä kaikkein halvimpia versioita.

Vierailija
8/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yök jos joku ei pese peittoaan ja samaa peittoa käytetään useampi vuosi. Ei se lakana niin likaa pitävä ole.

Vierailija
9/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallisen kuitutäytteisen voi pestä ihan hyvin. Hyvin vähän pesuainetta ja jos koneessa vesi+, niin käytä sitä. Linkous esim 800 kierrosta, peitto ei hajoa mutta kuivuu mukavaksi. Ohjelmaa voi myös lyhentää, ei sen tarvitse siellä koneessa tuntikaupalla pyöriä.

Vierailija
10/18 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 astetta ja ihan normaali puuvillaohjelma. Ei missään nimessä mitään siliävät- tai tekokuituohjelmaa, koska ne on tarkoitettu pienemmälle pyykkimäärälle.

Vierailija
11/18 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto. Mites kun peitto on niin iso ja muhkea että juuri saa ängettyä koneeseen. Ohjeen mukaan saa pestä väh. 7 kilon koneessa (meillä kuitenkin 9 kg). Sehän sitten jää siihen samaan asentoon koko pesun ajaksi eikä tilaa juuri jää niin kuin normisti suositellaan?

Vierailija
12/18 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nosto. Mites kun peitto on niin iso ja muhkea että juuri saa ängettyä koneeseen. Ohjeen mukaan saa pestä väh. 7 kilon koneessa (meillä kuitenkin 9 kg). Sehän sitten jää siihen samaan asentoon koko pesun ajaksi eikä tilaa juuri jää niin kuin normisti suositellaan?

Jos menee tosi tiukille, niin ei kone oikein jaksa märkää peittoa lingotakaan. Veisin pesulaan tai itsepalvelupesulan tai taloyhtiön isompaan koneeseen.

Vierailija
13/18 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vienyt isoimmat pyykit CityMarketin itsepalvelupesulaan, isot koneet ja kuivaajat.

Tulee nopeasti puhdasta ja kuivaa

Vierailija
14/18 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vien itä keskus jossa itsepalvelu pesula. Maksan sinä konella pesun ja haen pyykin,maton tai peiteen,peiteet pois kun kellon ajastimesta tiedän minkä pesuohjelman olen laittanut pälle. Voin Rauhassa käydä kaupat tai lounalla.Kuin shoppaila itis tai vain kahvitella ystävien kanssa sen ajan.Koti kone se on mahdoton yhtälö.Erikseen pitäisi varata aika Helsingin kaupungin talon asukaana , talon matto pesulaan koneisin.Hankalaa.Kun ei se lähellä ole vaikka on nykyisin ilmainen käyttää.

Vierailija
15/18 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi kotikoneeseen kuten en raskaita verhojakaan.

Vierailija
16/18 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ratkaissut ongelman olematta pesemättä peittoa. Menee vaan pilalle. Lakanat kyllä vaihdan säännöllisesti.

Vierailija
17/18 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok näin vähän ajattelin. Kiitos vastauksista!

Vierailija
18/18 |
05.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä jonkun untuvapeiton kanssa olisin varovaisempi, mutta paksutkin vanupeitot pesen kyllä ihan normaalissa pyykkikoneessa. Meillä on 10kg kone ja laitan sinne kerralla pussilakanan, aluslakanan, kosteussuojan ja peiton. Juu, täällä lapsi pissaa kerran kuukaudessa sänkyyn.