Joissain persoonallisuustesteissä kysytään "pidätkö muutoksista?" niin mitä pitää vastata jos
pitää positiivisista muutoksista muttei negatiivisista muutoksista? Neutraalit muutokset ovat ok minulle eli en pidä mutten ole pitämättäkään.
Kommentit (6)
Vierailija kirjoitti:
Sillä haetaan sitä, haluaako elämän olla vaihtelevaa vai haluaako ennemmin rutiineja. Kumpi olet?
Useimmilla aikuisilla ovat päivästä toiseen toistuvat rutiinit esimerkiksi hygienian ja ruokailun suhteen. Toki välillä vaihtelu piristää mutta siitä vaihtelusta haluaa itse päättää. En ilahtuisi jos minut laitettaisiin tuosta noin vaan matkalaukun, passin ja hammasharjan kanssa toiselle puolelle maapalloa ennalta ilmoittamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä haetaan sitä, haluaako elämän olla vaihtelevaa vai haluaako ennemmin rutiineja. Kumpi olet?
Useimmilla aikuisilla ovat päivästä toiseen toistuvat rutiinit esimerkiksi hygienian ja ruokailun suhteen. Toki välillä vaihtelu piristää mutta siitä vaihtelusta haluaa itse päättää. En ilahtuisi jos minut laitettaisiin tuosta noin vaan matkalaukun, passin ja hammasharjan kanssa toiselle puolelle maapalloa ennalta ilmoittamatta.
No entä jos itse saat päättää, että lähdetkö muutokseen / kokeiletko jotain uutta, mutta lopputuloksesta et voi olla varma. Voi olla tosi hyvä tai sitten voi olla pettymys. Lähdetkö silloin kokeilemaan uutta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No entä jos itse saat päättää, että lähdetkö muutokseen / kokeiletko jotain uutta, mutta lopputuloksesta et voi olla varma. Voi olla tosi hyvä tai sitten voi olla pettymys. Lähdetkö silloin kokeilemaan uutta?
Tämä. Konkreettisesti: sulla on kiva työ, ja saat tarjouksen yhtä kivan kuuloisesta toisesta työstä. Haluatko vaihtaa työtä?
Minua häiritsee testeissä, etten aina tiedä, mitä testin laatija hakee. Esim. mitä tulee rutiinimaisuuteen, niin jos katson omaa elämääni realistisesti, en ole rutiinimainen ihminen ollenkaan (hampaidenpesua tms. lukuunottamatta). Kuitenkin olen melko varma, että elämäni olisi mukavampaa ja ongelmia olisi vähemmän, jos siinä olisi enemmän järjestystä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Noi on jotenkin tyhmiä kysymyksiä, kun yhtä oikeaa vastausta ei ole, varsinkin nuo vastapari-asettelut.
Muistan yhden ison firman testin (myyntityöhön) 90-luvulta, jossa vastausvaihto a oli "Siivoan mielelläni työpöytäni" ja b "Johdan mielelläni joukkoa". En ole mikään johtamista rakastava tyyppi, enkä hiljainen hissukka, tykkään asiakkaista ja hyvästä palvelusta, en kerta kaikkiaan tajunnut että mikä tämän kysymysparin tarkoitus on. Ihan muutakin omituista asettelua oli. Lisäksi piti sijoitella joku mustepisara johonkin ja kertoa mitä se tuo mieleen. Täh?
Onneksi minut oli haastateltu ennen testiä. Testi meni kuulemma ihan päin persettä- haastattelija oli kuitenkin hereillä, ja oli pitänyt minusta, sanoi soittaessaan että unohdetaan se testi, tulisitko töihin. Olin sittemmin yksi parhaita myyjiä pääkaupunkiseudulla. Ehkä siksi, että en väkisin myynyt vaan kuuntelin asiakasta ja hänen tarpeitaan. Kauppojani peruttiin todella harvoin. Testi oli tilattu joltain ammattifirmalta.....ihan skeidaa.