SSS limatulpan mentyä?
Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta tietääkö kukaan onko turvallista harrastaa seksiä limatulpan mentyä? Raskaus on siis loppusuoralla ja huomasin osan limatulpasta irronneen. Luin, että synnytykseen voi mennä sen perusteella tunteja tai sitten viikkoja.... Mietin, että kun kohtua suojaava lima alkaa irrota niin onko yhdyntä enää turvallista? Toisaalta sperma ainakin voisi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä ja jos yhdynnästä ei ole haittaa niin ottaisin muutenkin mielelläni ilon irti vielä kun mahdollista.
Eilen jo kyselin kärsimättömänä kotikonsteja synnytyksen käynnistämiseen. Nyt tuo liman irtoaminen on vähän rauhoittunut mieltä, ehkä lapsi tuleekin vielä ulos ilman, että teen kaikki mahdolliset temput. Alkoi kuitenkin arveluttaa, että mitä vielä uskaltaakaan? Onko kylpy, uiminen, sauna nyt kiellettyjen listalla?
Kommentit (9)
Miksi ei muka voisi mennä kylpyyn? olin synnärilläkin kylpyammeessa lillumassa ja monet synnyttääkin veteen.
Seksi voi harrastaa koska vauva on "turvassa" koska vedet eivät ole vielä menneet. Kun vedet menee ja synnytys kestää niin pöpöriski kasvaa.
Niin siellä synnärilläkin on sauna ja kylpyamme niin miksi niitä ei voisi kotonakin käyttää?
Uimahalliin en tietenkään enää menisi koska se vesi ei ole puhdasta.
Minulla kesti ekalla kerralla päivä tulpan irtoamisesta synnytyksen alkuun.
Toisella kerralla meni vain puoli päivää ja sitten olikin jo vauva kainalossa. Voit saunoa, kylpeä ja harrastaa seksiä jos huvittaa. Ei sitä nyt siivotakaan jaksa kaiken päivää...
Okei elikkä uimisen jätän vain väliin ja pysyn puhtaana niin pärjätään. Kiitos vastauksista! Kauhulla odotan kuinka levottomaksi mökkihöperöksi tässä äitiyslomanaikana muutun, jo muutama viikko on tehnyt tehtävänsä... Täytyypi varmaan lähteä lenkille ihmisten ilmoille. Kyllä odottavan aika on vaan hirveän pitkä niin tulee mieleen kaikenlaista. Todennäköisesti ei viimeinen aivoitukseni, jota ehdin pähkäillä ennen vauvan syntymää. :S :D
Supparit hiipui synnärillä ja odottelimme edistystä huoneessa missä oli parisänky niin kätilöt ehdotti ihan tosissaan :) että voisimme sekstailla niin homma varmaan edistyisi. Juu ei ihan innostuttu kun oli kuitenkin sen verran kipuja ja jännitys tapissa. Ei pysty!
Täällä on hyvä pähkäillä! Toivottavasti pääset jo tänään tositoimiin :)
Muistan tuon fiiliksen kuin eilisen päivän! Onneksi molemmat lapset ovat syntyneet lasketun päivän tienoilla tai olisin kyllä pimahtanut. Ja sitten kun sinne sairaalaan asti pääsi niin iskikin pieni paniikki että apua mitä sitä onkin mennyt tekemään ja teki mieli laittaa jalat ristiin ja juosta karkuun.
Ei sitä heti tule mökkihöperöksi jos uskaltaa laittaa ne aivot hetkeksi narikkaan ja lakkaa suorittamasta elämää. Nauti pesimisestä. Itsekin kävin ihan turhilla kierroksilla aluksi ja väsymys iskee minulla sitten ristiäisten jälkeen. Näin kävi molemmilla kerroilla. Kun esikoinen syntyi niin saimme perhehuoneen ja vauva ja mies vain nukkui ja nukkui ja minä olin kuin olisin juonut pari pannua kahvia "että mitä minä nyt teen".
Älä ny oikeesti hölmöile. Kylpyyn tai uimaan en menisi mutta saunominen on ihan okei.