Lapseni nuken nimi. Tulevaisuudessa taas muotinimi?
Minusta on hauskaa, kun 6-vuotias tyttäreni on nimennyt vauvanukkensa Sirpaksi. Hänen mielestään se on ihana nimi. Minustakin ihan kiva nimi kyllä. Ehkä 20 vuotta ja Sirpa-nimi on suuressa suosiossa.
Minkä nimisiä nukkeja muiden lapsilla on?
Kommentit (51)
Mun tytön baby born on nimeltään Mai, toinen nukke on Anni. Itselläni oli lapsena nukke nimeltä Kaarina.
Minulla oli lapsena nukke Mimmi ja Duplo-vauvahahmo nimeltään Nalle.
Mulla oli kaksi nukkea ja niiiden nimet oli matti ja maija.
Ihana Sirpa-nukke 😍
Minulla oli ainakin Maria, joka oli mielestäni silloin kaikista kaunein nimi. Hyvä nimi vieläkin, mutta tuskin antaisin nimeksi omalle tytölle.
Sirpa on oikeastaan aika kiva, sellainen pirteä nimi.
Lapsellani on nukke nimeltä Ella ja pehmokissa nimeltä Susanna.
Itselläni oli Tiina ja Taina nuket.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli lapsena nukke Mimmi ja Duplo-vauvahahmo nimeltään Nalle.
Minulla oli myös Mimmi! Onkohan ollut hahmona jossain sarjassa tms. lapsena, kun en tiedä mistä keksin sen. Vaiko muunnos Minnistä tai mimmi (nuori tyttö).
Minulla ei ollut lapsena nukkeja (tosin äitini väittää, että oli minulla, mutta itse en sitä muista), mutta minulle tärkeitä pehmoleluja minulla kyllä oli. Niillä ei tosin ollut nimiä, koska olin luultavasti outo lapsi koska minusta leluille ei kuulunut antaa nimiä. Ne olivat kuitenkin vain pehmoleluja ja minusta nimet kuuluivat vain ihmisille ja lemmikkieläimille, ei elottomille olennoille. Sama jos olisit antanut vaikka pöydälle, tuolille tai vaikka kengillesi nimen.
Minulla oli nuket bella ja Riikka 80-luvulla.
Oman tyttöni nukkejen nimiä en tiedä kun vaihtuu niin tiuhaan eikä enää juurikaan nukeilla leiki.
Toi Sirpa on kyllä hyvä 😀
Minulla oli Tarja-nukke. Olen -75 syntynyt ja sain 4-vuotislahjaksi vauvanuken. Naapurissa asui isompi tyttö nimeltään Tarja (olisikohan ollut noin 12-13-vuotias silloin), jota ihailin kovasti ja siitä tuli nimi nukelle.
Meillä oli Tapani-poikavauvanukke, Siiri, Silvo-jääkarhu, Matilda jne. Nimen nukke sai sen mukaan, kenen nimipäivä oli silloin kun hän sai sen omakseen.
Tyttäreni (5 v.) nukkejen nimet on Bella, Emma, Moona, Lola ja Kalle. Ovatko tulevaisuuden tai nykyhetken muotinimiä?
Mun 7v tytön mielestä ihania nimiä ovat
Erkki
Orvokki
Ruusu
Esteri
Pasi
Heimo
Kun mä itse olin lapsi, pidin J:llä alkavia nimiä kaikkein kauneimpina. Jaana ja Johanna oli ihan super-ihania nimiä.
Oman ikäluokkani nuorimmat äidit aloittivatkin sen ”white trash” J-buumin, ne teiniäitien Jesset, Jennat ja Jasminet on nyt 20-30-vuotiaita.
Päivähoidossa oli tyttö, joka nimesi kaikki nukkensa Eetuiksi. Ihan sama, oliko tyttö- vai poikanukke. Vaaleatukkaisen prinsessa-barbinkin nimi oli Eetu.
Aika söpöä, nyt kun ajattelee, vaikka silloin lapsena pidin sitä tyttöä vähän pöhkönä. 😁
Sukupuolineutraali ajatusmaailma hänellä jo pienestä pitäen.
Mä muistan vaan yhen nuken nimen, se oli Niina. Niinan ja mun tarina oli lyhyt mutta merkityksellinen, oliko ihan pari viikkoa sen saamisesta kun isoveli repi sen pään irti, ja se hajosi niin ettei pysynyt enää paikallaan. Sain myöhemmin sitten ihan babybornin, mutta en tainnut koskaan nimetä sitä. Puin sitä aina Niinan vanhaan bodyyn, mutta se ei koskaan tuntunut yhtä tärkeältä. :D
Aww :D
Itselläni ei ole lapsia, mutta muistan kuinka oma nukkeni 20 vuotta sitten oli nimeltään Agnes. Siitä ei tosin ole mitään muotinimeä (ainakaan vielä) kehkeytynyt.