Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni nuken nimi. Tulevaisuudessa taas muotinimi?

Vierailija
04.02.2019 |

Minusta on hauskaa, kun 6-vuotias tyttäreni on nimennyt vauvanukkensa Sirpaksi. Hänen mielestään se on ihana nimi. Minustakin ihan kiva nimi kyllä. Ehkä 20 vuotta ja Sirpa-nimi on suuressa suosiossa.

Minkä nimisiä nukkeja muiden lapsilla on?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun nukkejeni nimet olivat Diana, Dora, Anette ja Ruby. Lempikirjastani. Tietääkö kuka mistä?

Montgomeryn Anna-kirjoista! En kyllä muista niistä Anette-nimistä hahmoa, mutta muut kuulostavat tutuilta.

Vierailija
42/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellani ei ollut nukkea vaan leluapina. Sen nimi oli Joe.  15  vuotta sitten.

Oman nukkeni nimi oli lapsuudessani Anniina ja Anette ( 32 vuotta sitten)

Lapseni on nimeltään Petja ( hän on 23.)

Kiva nimi sun pojalla. Itselle tulee aina ne lumilautailijat Petja ja Peetu mieleen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivähoidossa oli tyttö, joka nimesi kaikki nukkensa Eetuiksi. Ihan sama, oliko tyttö- vai poikanukke. Vaaleatukkaisen prinsessa-barbinkin nimi oli Eetu.

Aika söpöä, nyt kun ajattelee, vaikka silloin lapsena pidin sitä tyttöä vähän pöhkönä. 😁

Sukupuolineutraali ajatusmaailma hänellä jo pienestä pitäen.

Minulla oli ihan pienenä kaikki nuket Tiina-nimisiä. Esim pitkälettinen oli Letti-Tiina ja Hangosta ostettu Hanko-Tiina. Myöhemmin oli myös Minna Ja Marjukka.

Jonkun mielestä oli hassua nimetä leluja, sama kuin antaisi nimen kengille... minulla ja monella kaverilla on ollut tapana nimetä autot. Kyllä herätti ihmetystä, kun kaverini tuli kylään Simon kanssa ja Simo jäi parkkipaikalle yöksi...

Vierailija
44/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli paljon barbeja ja niillä monilla nimet kuten Teresa, Skipper, Esmeralda ( tulivat suoraan nuken "laatikkonimen" mukaan). Sitten oli yksi Pitkätukka,  HulaHula,  Stella. Muita ei nyt tule mieleen.

Vierailija
45/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli 70-luvun lopulla nukke nimeltä Annabella Ninna Nanna. Nimi oli painettu vaaleanpunaisella Kaukolla nuken paitaan.[/

Siis kaunolla. Oon vähän pettynyt kun kukaan ei tarttunut autocorrectiin. Siis. vaaleanpunainen Kauko, jolla painetaan nuken paitoja 70-luvulla. Ehe ehe.

Vierailija
46/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nauratti kun lapset nimesivät huvipuistosta voittamansa pässipehmolelut Jariksi ja Kariksi 😁

Vierailija
47/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli lapsena nukke Mimmi ja Duplo-vauvahahmo nimeltään Nalle.

Minulla oli myös Mimmi! Onkohan ollut hahmona jossain sarjassa tms. lapsena, kun en tiedä mistä keksin sen. Vaiko muunnos Minnistä tai mimmi (nuori tyttö).

Voi olla, että on jossain ollut hahmona. Mutta Mirjamin lempinimenä Mimmi oli niin vakiintununut, että isomummoni ristimänimi oli Mimmi. Hieno nimi siis!

Ohis

Vierailija
48/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ja siskollani oli 70-luvulla nukkien niminä:

Ulla

Leena

Tiina

Liisa

Karoliina

Jutta-Maria

Vierailija
49/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden nukkeni nimi oli simppelisti Isovauva. Nukke oli kooltaan noin puolivuotiaan kokoinen ja matkusti mukana yleensä oikeissa rattaissa oikeisiin vauvan tamineisiin puettuna. Toisinaan herätti muissa ihmisissä pelonsekaisia reaktioita, kun luulivat nukkea oikeaksi vauvaksi, joka sai vähän rajumpaa retuuttamista osakseen. Muiden nukkejen nimiä en tiedä. Rakkaimman pehmokoiran nimi oli Puutsi ja mielikuvituskaverini oli Elli.

Tyttäreni nimesi noin vuoden ikäisenä ensimmäisen nukkensa Tytöksi. Baby bornista tuli hänelle Isovauva. Yksi on Kylpyvauva, se on ollut kylpyleluna ja kaiketi sellaiseen tarkoitettukin. Sitten löytyy vielä Matkavauva, jonka mukana tuli turvakaukalo. Matkavauvaa onkin tullut raahattua mukana vähän kaikkialla. Mielenkiinnolla odotan, minkä nimen Baby bornin isosisko -nukke saa kesällä, lapsi saa sellaisen 4v-synttärilahjaksi.

Nukkekodin nuket ja Duplo ukkelit ovat yleensä päiväkodista tuttua porukkaa ja lapsi leikkii päivän tapahtumia läpi.

Vierailija
50/51 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli Sulo ja Jade nuket kun olin pieni.

Omalla tytöllä on Adele ja Jesmiina nuket

Vierailija
51/51 |
29.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin lapsena nimistä Sirpa, Kirsi ja Seija. Nykyisin en tykkää ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi