Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, joiden moraali sallii varastelun, jos ei jää kiinni?

Vierailija
04.02.2019 |

Meillä oli 15 vuotta sitten naapurit, joiden pihaan ilmestyi polkupyörä. Minusta se oli aika selvää, että on varastettu ja hylätty siihen. Naapuri sanoi, että he antaa sen olla paikoillaan. Jos kukaan ei parissa viikossa tule etsimään, ottavat omaan käyttöön. Siinä vasta upea malli lapsille. Entinen työkaveri taas lappasi messuilla laukun täyteen tarjolla olleita karkkeja kotiin viemisiksi. Sanoin, että tuskin niitä on tarkoitettu kilotolkulla otettavaksi. Hän perusteli, että ei siinä ole kylttiä, montako saa ottaa. Ei siinä lukenut kyllä myöskään, että ota niin paljon kuin jaksat kantaa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain juuri äskeittäin itse kokea miltä tuntuu, kun kaverista paljastuukin rotta. Toivottavasti hän saa ansionsa mukaan.

Vierailija
2/21 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, enkä halua tuntea. Tuntemus on heille liian arkista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minun moraalini kestää täysin jos vaikka takueläkeläinen varastaa nälkäänsä ruokaa. Niin kuuluukin.

Vierailija
4/21 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tiedän kyllä että varastaminen on väärin mutta en välitä siitä. Kiinnijääminen tosin harmittaa.

Vierailija
5/21 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee mitään väärää. Kuljen porsaanrei’istä. Löytyisipä musta-aukko. Ai niin, sehän on tekeillä.

Vierailija
6/21 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää ystäväni joka ottaa esim hotelleista pyyhkeitä. Se on just siinä ja siinä, elikkäs hotellit eivät ryhdy niistä perään laskua laittamaan. Mutta minua tuo piirre kyllä vaivaa. En itse pystyisi.

Vierailija
7/21 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää ystäväni joka ottaa esim hotelleista pyyhkeitä. Se on just siinä ja siinä, elikkäs hotellit eivät ryhdy niistä perään laskua laittamaan. Mutta minua tuo piirre kyllä vaivaa. En itse pystyisi.

Tuota vähän olen ihmetellyt. Eikö niistä todella tule vaikka luottokortille veloitusta perässä? Kyllähän yleensä hotellilla on hyvät tiedot asiakkaasta ja voi laskua laittaa jos tavaraa häviää. Sikäli kun joku haluaa jotkut kämäset satojen ihmisten käyttämät pyyhkeet kotiin ylipäätään.

Vierailija
8/21 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kiinni jääminen olisi mahdotonta, aivan varmasti varastaisin. 

Vierailija
9/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kiinni jääminen olisi mahdotonta, aivan varmasti varastaisin. 

Meillä on pojalta kadonnut aivan käsittämättömällä tavalla rahaa ja tavaraa. Juuri tuolla logiikalla, että ei varmasti jää kiinni. Liikuntatunnin aikana vietiin pukuhuoneesta repusta 20€. Rosvot tietävät, ettei pukuhuoneissa ole valvontakameroita.

Kerran kun poika oli pienempi, joku oli vaihtanut talvikengät luistelukopissa. Oli ottanut muistaakseni koon 38 kengät ja jättänyt tilalle kokoa 36, ilman nimilappua. Siitä ei voi jäädä kiinni, jos kenkien omistaja ei satu tulemaan vahingossa samaan aikaan pukukoppiin. Koskaan ei palauttanut kenkiä takaisin, enkä usko kyseessä olleen vahinko, kun kengät ei edes olleet samanlaiset.

Vierailija
10/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota vähän olen ihmetellyt. Eikö niistä todella tule vaikka luottokortille veloitusta perässä? Kyllähän yleensä hotellilla on hyvät tiedot asiakkaasta ja voi laskua laittaa jos tavaraa häviää. Sikäli kun joku haluaa jotkut kämäset satojen ihmisten käyttämät pyyhkeet kotiin ylipäätään.

Hotellin hintoihin on varmaan laskettu, että joka kolmas pöllii pyyhkeen. Tuskin on kovin kallis menoerä, kun tukkuna on ostettu satoja pyyhkeitä kerrallaan ja joutuisihan niitä satojen ihmisten käyttämiä pyyhkeitä joka tapauksessa uusimaan välillä :D

Cittarista ostettuna pyyhkeillä on varmaan aikamoinen kate.

Vierailija
11/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan lapsuudesta, kun kaverilla oli siisti leikkiauto, joka meni seinään ajaessa lyttyyn ja sen pystyi vetämään taas takaisin "suoraksi". Oli pakko saada se joten varastin sen. Äiti kun sai tietää asiasta niin sain ankarat läksytykset ja jouduin viemään leikkiauton takaisin kaverille.

Yhdessä vaiheessa olin hurahtanut lennokkeihin ja kaupassa tuli kerran tunne, että varastan lennokin kun ei ollut rahaa ja eihän sitä varmasti kukaan huomaisi. Kävin siinä sellaisen henkisen taistelun niin että käsi oli ojentumassa lennokkia kohti, mutta jätin sitten varastamatta. Eikä sen kummemmin ole tullut enää varasteltua, ilmeisesti oli läksytykset menneet perille.

Vierailija
12/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalin puolesta voisin varastaa vaikka vaatteen tai ruokaa, mutta olisi kauhea häpeä kun vartijat ottaisi kiinni ja kaikki töllää. En kestäisi edes vieraalla paikkakunnalla.

Vierailija
13/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani narkomaanit.

Vierailija
14/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki romanit. No ainakin 99,9%

Vierailija
15/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ennen sellainen. Minusta on oikeasti aika tekopyhää olla muunlainen. Siis esim. tuossa naapurin tapauksessa. Etsikööt itse polkupyöränsä, jos niin kiinnostaa. Itse ainakin etsisin.

Tai kerran esim. Ikean kassa ei piipannut yhtä lipastoa, kun ostimme aika paljon muutakin. Mieheni sanoi, että antaa olla, ja ajattelin sitten, että no niinpä, ihan kiva säästö, muistaakseni ainakin 150 e netottiin siitä.

Mutta onhan se periaatteessa niin, että tule kiva mieli, kun toimii oikein, mitään muuta siitä ei kyllä kostu.

Vierailija
16/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs jos henkilö menee hotellin saunaan? Miten voidaan titää, ettei huoneesta puuttuva pyyhe ole siellä?

Vierailija
17/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olin ennen sellainen. Minusta on oikeasti aika tekopyhää olla muunlainen. Siis esim. tuossa naapurin tapauksessa. Etsikööt itse polkupyöränsä, jos niin kiinnostaa. Itse ainakin etsisin.

Tai kerran esim. Ikean kassa ei piipannut yhtä lipastoa, kun ostimme aika paljon muutakin. Mieheni sanoi, että antaa olla, ja ajattelin sitten, että no niinpä, ihan kiva säästö, muistaakseni ainakin 150 e netottiin siitä.

Mutta onhan se periaatteessa niin, että tule kiva mieli, kun toimii oikein, mitään muuta siitä ei kyllä kostu.

Niin ja polkupyöriä oikeasti hylätään myös paljon. Joutuu huoltoyhtiö järjestää keräyksiä joskus pihaan jätetyille entisten asukkaiden fillareille.

Itse olen joskus kerännyt jonkun huonekalun vinttivaraston käytävältä. Jos olisi omistajalleen tärkeä, niin olisi laittanut sen lukon taakse ja eihän niitä saa yleisiin tiloihin jättää.

Vierailija
18/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä sinä sen pyöräsi etsisit? Taidat asua aika korven keskellä, jos pystyt kiertämään kaikkien paikkakunnan talojen pihat läpi ja etsimään pöllittyä pyörääsi! Meillä kaupunkilaisilla sattuu olemaan kymmeniä asuinalueita pelkästään keskustan liepeillä. Kun minulta vietiin pyörä keskustasta leffateatterin pyörätelineestä, se oli löytynyt lähiöstä 5 km päästä. Onneksi rehelliset ihmiset olivat toimittaneet löytötavaroihin. Ei riitä rahat ostella joka vuosi uutta pyörää. Tuota Ikean tapausta en hyväksy lainkaan, se on silkkaa varastamista, ja toivoisin, että jäisit kiinni.

Vierailija
19/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika moni täällä palstalla. Oli joskus joku ketju, että ilmottaisitko henkilökunnalle, jos näkisit jonkun varastavan kaupassa. 90% ei ilmottaisi. Siitä vaan siis varastelemaan, varsinkin jos laitatte vähän vanhemmat ja rähjäisemmät vaatteet päälle.

Vierailija
20/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hotellin hintoihin on varmaan laskettu, että joka kolmas pöllii pyyhkeen. Tuskin on kovin kallis menoerä, kun tukkuna on ostettu satoja pyyhkeitä kerrallaan ja joutuisihan niitä satojen ihmisten käyttämiä pyyhkeitä joka tapauksessa uusimaan välillä :D

Cittarista ostettuna pyyhkeillä on varmaan aikamoinen kate.

Varastetun pyyhkeen arvo ei ole mikään uuden pyyhkeen hinta 12 euroa vaan ehkä 0,5 euroa. Ethän sä jossain kirpparillakaan saa käytettyä pyyhettä myytyä juuri euroa kalliimmalla. Tietysti säästää siinä 11,5 euroa, ettei tarvitse ostaa uutta pyyhettä. Mutta hotellille ei ole suuri menetys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi