Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, joiden moraali sallii varastelun, jos ei jää kiinni?

Vierailija
04.02.2019 |

Meillä oli 15 vuotta sitten naapurit, joiden pihaan ilmestyi polkupyörä. Minusta se oli aika selvää, että on varastettu ja hylätty siihen. Naapuri sanoi, että he antaa sen olla paikoillaan. Jos kukaan ei parissa viikossa tule etsimään, ottavat omaan käyttöön. Siinä vasta upea malli lapsille. Entinen työkaveri taas lappasi messuilla laukun täyteen tarjolla olleita karkkeja kotiin viemisiksi. Sanoin, että tuskin niitä on tarkoitettu kilotolkulla otettavaksi. Hän perusteli, että ei siinä ole kylttiä, montako saa ottaa. Ei siinä lukenut kyllä myöskään, että ota niin paljon kuin jaksat kantaa.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua ärsyttää ystäväni joka ottaa esim hotelleista pyyhkeitä. Se on just siinä ja siinä, elikkäs hotellit eivät ryhdy niistä perään laskua laittamaan. Mutta minua tuo piirre kyllä vaivaa. En itse pystyisi.

Tuota vähän olen ihmetellyt. Eikö niistä todella tule vaikka luottokortille veloitusta perässä? Kyllähän yleensä hotellilla on hyvät tiedot asiakkaasta ja voi laskua laittaa jos tavaraa häviää. Sikäli kun joku haluaa jotkut kämäset satojen ihmisten käyttämät pyyhkeet kotiin ylipäätään.

Hotellin hintoihin on varmaan laskettu, että joka kolmas pöllii pyyhkeen. Tuskin on kovin kallis menoerä, kun tukkuna on ostettu satoja pyyhkeitä kerrallaan ja joutuisihan niitä satojen ihmisten käyttämiä pyyhkeitä joka tapauksessa uusimaan välillä :D

Cittarista ostettuna pyyhkeillä on varmaan aikamoinen kate.

Varastetun pyyhkeen arvo ei ole mikään uuden pyyhkeen hinta 12 euroa vaan ehkä 0,5 euroa. Ethän sä jossain kirpparillakaan saa käytettyä pyyhettä myytyä juuri euroa kalliimmalla. Tietysti säästää siinä 11,5 euroa, ettei tarvitse ostaa uutta pyyhettä. Mutta hotellille ei ole suuri menetys.

Tuo on myös hotellikohtaista, kuinka tarkkaa on. Olen maailmalla matkatessa törmännyt monenlaiseen. Yhdessä hotellissa pyyhkeen sai vain panttia vastaan. Pyyhkeen sai käydä maksutta vaihtamassa vaikka joka päivä, ja lähtiessään siitä sai hakea panttirahansa takaisin. Pantti oli suomalaisittain suuri, olisiko ollut 10 euroa vastaava summa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kaksi