Mieheni haluaa lapsen kanssani, muttei suostu naimisiin... Mitä tehdä?
Haluan mennä mieheni kanssa naimisiin ennen kuin hankimme lapsia, mutta mies ei suostu. Sanoo että se on turhaa rahankulua. Hän kuitenkin haluaa perustaa kanssani perheen, mutta minä en suostu siihen ilman naimisiinmenoa.
Nyt hän on sitten uhannut jättää minut, jos en suostu, enkä tiedä mitä tehdä...
Pidän naimisiinmenoa tärkeänä pilarina elämässäni, ja muutenkin olen sitä mieltä että lapsen tekeminen on paljon vakavampi asia. Mieheni ei kuitenkaan näe asiaa tältä kantilta. Erotakaan en halua, sillä olemme olleet yhdessä jo neljä vuotta ja rakastan häntä, ja hän minua. Ja elämämme on hyvää.
Pitääkö minun vain hiljaa hyväksyä hänen kantansa tässä asiassa?
Kommentit (47)
Mies voi testamentata omaisuutensa vain lapsilleen. Ei tämä tuleva mamma ehkä edes tarvitse elatusta jos pystyy normaaliin työelämään. Voi ehdottaa miehelle maistraattia ja esim. kuolemantapausta varten miehen omaisuuden jättämistä lapsilleen erillisellä sopimuksella kirjallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajattelin ennen, että tottakai naimisiin ja vasta sitten lapsia. Olimme kihloissa. Mutta kun mies kysyi, tehtäisiinkö ensin lapsi... Tuntui itse asiassa aika tyhmältä, jättää lapsi tekemättä yhden juhlan takia.
Jos hän on elämäsi mies, älä vain tyri sitä jonkun periaatteen vuoksi. Menette maistraatissa naimisiin, JOS mies haluaa naimisiin. Älä suotta nolaa jos ei halua, tärkeämpää on se että haluaa lapsen.
Muista myös, että aviottomaan lapseen sinulla on täydet oikeudet, paitsi jos luovut niistä.
Ei ole elämän mies, kun kiristää erolla.
Jäisi mies mun kanssani.
Vierailija kirjoitti:
Mies voi testamentata omaisuutensa vain lapsilleen. Ei tämä tuleva mamma ehkä edes tarvitse elatusta jos pystyy normaaliin työelämään. Voi ehdottaa miehelle maistraattia ja esim. kuolemantapausta varten miehen omaisuuden jättämistä lapsilleen erillisellä sopimuksella kirjallisesti.
Miehen ei tarvi testamentata omaisuuttaan lapselleen, sillä Suomessa rintaperilliset perii kaiken. Leski saa pitää oman osansa, joka siis ei ole perintöä, vaan lesken henkilökohtaista omaisuutta. Elatusvelvollisuus on hyvä niinä hetkinä, kun toinen ei pääse töihin. On vaikka sairastunut syöpään tai mahdollisesti äitiyslomalla. Toki on leskeneläkkeet ym, jotka helpottavat lesken (joka avopuoliso ei siis ole) ja lasten elämää jos toinen potkaisee tyhjää kesken kaiken. Auttaa vaikka jos on paljon talolainaa ja haluaa, että lapset saavat jäädä asumaan sinne kotitaloon. Kaiken kaikkiaan, jos unohdetaan mekköhömpötykset sekä ruusunpunaiset unelmat, avioliitto on juridinen sopimus jolla vakiinnutetaan yksilöiden asema perheyksikössä ja sopimuksella sitoudutaan siihen. Miksi haluta lapsi jos ei halua sitoutua perheeseen?
Mies ei halua että kuppaat puolet sen omaisuudesta. Pelkää ehkä avioeroa.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua että kuppaat puolet sen omaisuudesta. Pelkää ehkä avioeroa.
In Finland we have this thing called "Avioehto".
Miksi vingut naimisiin? Aiotko viedä mieheltä omaisuuden?
Tämä. Jos tuosta parvekkeelta heittäisin nyt kiven, niin takuulla osuisi päähän n.38v miestä joka etsii vaimoa ja tulevien lastensa äitiä ehdottomasti tositarkoituksella. Ja minä vain vähän seksiä kaipaisin...