Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokakuiset 2019

04.02.2019 |

Heippa! Täällä yksi 27v. nainen kaipaisi juttuseuraa muista lokakuussa vauvansa saavista :) Olen aika hyvissä ajoin liikkeellä tämän ketjun aloituksessa mutta haittaakos tuo :D Sain plussan 2.2. ja sen jälkeen tein seuraavana päivänä vielä 2 testiä kun en meinannut millään uskoa... Huomenna soitan neuvolaan. Elikkäs kaikki joilla on laskettu aika lokakuussa, tänne vain! Ja onnea odotukseen kaikille! Sehän tässä kovasti jännittää että pysyykö se vauvanalku loppuun asti mukana :/

Kommentit (47)

1/47 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! Onnea Mandela!😍

Täällä kanssa jännäillään kovasti pysyykö kaveri matkassa mukana. Positiivisen testin tein ensinmäistä kertaa 28.1 ja pari tullut epäuskoisena tehtyä sen jälkeenkin. Neljän kuukauden yrityksen ja pettymysten jälkeen tuntui absurdilta tuijottaa ekaa kertaa plussatestiä, siitä oli niin paljon haaveillut mutta ehtinyt jo asennoitumaan siihen ettei sitä varmaan koskaan tule. 😂 Soitin neuvolaan jo heti ekan plussatestin jälkeen ja sain ajan 28.2. Varhaisultran varasin myös raskausviikolle 7 eli vähän alle parin viikon päästä selviää, onko oikeassa paikassa ja onko siellä jotain. Oireiden vähäisyys (tai lähinnä totaalinen puuttuminen) ahdistaa, tuntuu ihan vainoharhaiselta, niin kuin olisin kuvitellut koko raskauden. 🤨

2/47 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Mäkin liityn tänne :) Sain hyvin haalean plussan 30.1 ja pikkuhiljaa siitä vahventui, kun piti parilla lisätestillä varmistaa, että näkikö ne silmät oikein. 😁 Hätähousuna siis testailin jo ennen menkkojen alkua. Soittelin tänään neuvolaan ja sain ensimmäisen ajan sekä nt-ultran varattua. 🙂 Nyt vain toivotaan, että kaikki menee mallikkaasti. ❤️ Tämä olisi nyt itselle kolmas lapsi, la tosiaan 12.10, eli nyt 4+3 menossa. ❤️

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/47 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Täällä kanssa eilen menkkojen alkamispäivänä huvikseen testin tehnyt, ja selvän plussan saanut. (kolmeen eri merkin testiin joista yksi digi jossa selkeä sana: pregnant). Yritystä takana n. 5kk. Tänään 4+1. Toivottavasti pysyy matkassa mukana. 😊

Täällä odotetaan esikoista jännittynein mielin.

Onnea muillekin plussanneille! ♥️

4/47 |
06.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Tännekin ilmeni tikkuun positiivinen tulos!

Tuloillaan nyt kolmas lapsi ja pienenä, mutta iloisena yllätyksenä!

Tod.näk. rv 4+2 tänään. Ensi viikolla soittelen neuvolaan.

Paljon onnea plussanneille! 💕

5/47 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei.

Täälläkin tehtiin vihdoin 3v yrittämisen jälkeen positiivinen raskaustesti keskiviikkona. Toisesta ivf hoidosta onnistui. Niin onnellinen.

Alussahan tässä vielä ollaan että toivottavasti tämä pysyy mukana.

6/47 |
09.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa! Täällä odotellaan ensimmäistä, jos vaan kaikki menee hyvin loppuun asti niin lokakuussa meidän perheessä pitäisi olla kolme (ihmis)jäsentä. Kuukautisten piti alkaa tammikuun lopulla ja vaikka vatsassa oli kovasti sellainen ”menkkajomotus”, ei mitään näkynyt eikä kuulunut. 5.2. tein ihan kokeeksi vaan testin että tietää sitten lähteä selvittämään kuukautisten poisjääntiä muualta jos en olekaan raskaana, mutta kas kun testi näyttikin plussaa. :D Puoli vuotta ollaan oltu ilman ehkäisyä, ei tosin mitenkään yrittämällä ole yritetty vaan menty sillä fiiliksellä että vauva on tervetullut, tulee sitten kun tulee.

Jännittää ihan sikana ja närästys on ollut aivan järkyttävää, mutta ehkä tämä tästä lähtee rullaamaan. Ensi viikolla neuvola-aikaa soittelemaan.. Onnea muillekin odottajille ja toivottavasti kaikki menee hyvin! <3

7/47 |
10.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei täältäkin!

Eka vauva (toivottavasti) tulossa, laskettuaika 7.10!

Pari vuotta luonnollista yritystä takana, ja nyt ekasta IVF-hoidosta ja ekasta alkiosta plussa (2.2)

Eka UÄ ja neuvola-aika varattu viikolle 9.

Onnea kaikille! <3 Kiva löytää kohtalonkumppaneita :)

Neliveto_Masumönkijä

8/47 |
12.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka myös täältä! Sydämen täydeltä onnea teille kaikille <3

Olemme 26-vuotias pariskunta Helsingistä ja yrittäneet lasta 1v1kk ja eilen maanantaina 11.2. testi viimein näytti plussaa. Aivan mahtavaa! Huomenna soitto neuvolaan, mutta alustavasti arvio lasketuksi ajaksi olisi omien laskujeni mukaan 15.10.2019.

Viikonloppuna purskahdin raivohuutoon ja itkuun (kesti lähes tunnin) julkisella paikalla, kun näin että auto ei antanut eräälle äidille ja tyttärelle tietä suojatiellä. Tilanne ei ollut mitenkään vaarallinen, mutta kävi yllättävän vahvasti tunteisiin. :-D Vasta illalla ruokakaupassa mietin tilannetta huvittuneena ja päädyin ostamaan aamuksi kaksi testiä. Lisäksi olen kärsinyt valtavista "kuukautiskivuista" ja nännit ovat tolkuttoman kipeät. Nännit ovat niin arat, että suihkussa veden kosketus saa jo itseni kärvistelemään kivun kanssa. Nautin silti jokaisesta tuntemuksesta ja toivon niitä tulevan vain päivä päivältä lisää.

9/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnä paljon onnea kaikille odottajille❤️ Meidän iltatähti ilmoitti itsestään kahdella tukevalla viivalla. Pari viikkoa on väsyttänyt ihan hirveesti ja pahoinvointi 24/7. Tämä pieni onkin jo meidän neljäs, mutta viimeisimmästä synnytyksestä onkin jo 10 vuotta! Tuntuu, että kaikki raskaus jutut on jo ihan unohtunut. Huomenna on eka lääkäri ja pääsee näkemään ultrassa pienen. Tähän mennessä olen aina tiennyt tulevat sukupuolet, ja ihan poika olo tällä kertaa. Saapa nähdä osunko oikeaan😁

10/47 |
13.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea kaikille täältäkin odotukseen! Ihana kuulla kun monella on vuosien yrittämisen jälkeen plussannut. ❤️

Itsellä nappasi heti samalla kierrolla kun kuparikierukka poistettiin. Ja siis 10.2. sain plussan kun vielä 4. päivä oli näyttänyt miinusta. Nyt jännätään ihan ensimmäistä raskautta!

11/47 |
17.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka ja paljon onnea kaikille odotukseen!

Meillä nappasi 1v ja 2kk yrittämisen jälkeen. Ehdittiin jo käydä tutkimuksissakin jossa todettiin että helpointa raskautuminen ei luonnollisin keinoin ole, mutta mahdollista. Mulla ollut ovulaation kanssa vaikeuksia, mutta vielä en ehtinyt lääkitystä aloittaa.

Ihan epätodellinen olo vielä, olin niin asennoitunut siihen taas että eipä se kuitenkaan tässäkään kierrossa nappaa.  Ekassa testissä edellisviikolla oli pienenpieni haamu, jonka varmistin nyt viikonloppuna digitaalisella mittarilla positiiviseksi. Toivottavasti tuo nyt kestää matkassa mukana! Vielä ei ole mitään oireita.

Mukavaa että on vähän vertaistukea :)

12/47 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa. Isosti onnea kaikille.

Tuntuu mukavalta löytää porukka jossa käydä asioita läpi, omat ihmiset miestä lukuun ottamatta kun eivät vielä tiedä. Meillä tehtiin nyt ensimmäinen positiivinen raskaustesti 1v8kk yrittämisen jälkeen, kun ”kuvitellut” oireet ei antaneet enää nukkua yötä. Negatiivisia testejä on vaan tehty niin pitkään, että haluaa suojella itseään yhden viivan näkemiseltä. Tikussa odottikin sitten positiivinen yllätys :) laskettu aika tulisi sijoittumaan lokakuun loppupuolelle. Oireet jotka huutavat raskautta, eivät ole toistaiseksi erityisen hehkeitä, mutta todella tervetulleita.

Terveisin hämmentynyt ja iloinen

13/47 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa yksi lokakuisiin liittyjä :)

Eilen plussattiin 3kk yrittämisen jälkeen ja fiilis on kyllä samaan aikaan iloinen ja järkyttynyt. Tämä plussa tuli kyllä niin puskasta kun olin varma että ei tärpännyt.

Olin tuolla kuumeilijoiden puolella aikaisemmin ja tämä vertaistuki on kyllä paras lääke hermoiluun ja stressaamiseen.

Onko muilla millaisia oireita ollut? Itselläni on sellaisia ihmeellisiä alavatsa kipuja satunnaisesti, ei mitenkään kipeitä mutta vähän menkkamaisia. Jostain lueskelin että kuuluu asiaan kunhan ei ole vuotoja yms. Lisäksi ihan väsymystä ja yleistä huonovointisuutta.

LA olisi noin 26.10. Ja neuvolaankin on varattu aika ensikuun alkuun :)

Isosti onnea kaikille muillekin odottajille :)

14/47 |
18.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskausoireista.. Minulla on ollut jo jonkin aikaa pahoinvointia. Onneksi ei kuitenkaan (vielä) oksentelua (se on tähän mennessä tullut kuvioihin rv.9 tienoilla) ja olen ollut melko väsynyt. Alavatsa on tiukan olonen ja jomottelee, mutta kuuluu normaalisti näihin raskauden iloihon.

Viime viikolla oli eka ultra ja oli kiva nähdä miten sydän löi ❤️. Sga riskin vuoksi (nuorin on sga) pitää aloittaa aspiriini terapia rv.10, että istukassa pysyy verwnkierto yllä. Nuorimman kanssa vietin 6 viikka keskolassa ja ihana ois jos nyt ei tarvitsisi.

15/47 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäinen oire oli kainaloiden kipeytyminen, joka on nyt levinnyt tisseihin. Lisäksi alavatsassa on paineen tunne ja välillä hetkellisesti jomottaa.

Millä viikolla Cub olet, pohdin itse mihin ajankohtaan varaan varhaisultran, jotta nähtäis myös syke paikan varmistamisen lisäksi.

16/47 |
20.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elfo, 7+4 meneillään. Mulla eka ultra oli heti ekalla käynnillä. Liekö johtui, kun olen iän ja edellisten raskaukauksien vuoksi, riskiodottaja..

17/47 |
21.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulisin mielelläni kun olette käynyt varhaisultrissa/neuvolassa, olisi ihanaa kuulla kun itse ihmettelee tätä asiaa täällä. Ensimmäinen neuvola on täälläkin varattu ja eihän siihen oo kun reilu viikko. Hui

18/47 |
22.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, täällä plussattiin pitkän odotuksen jälkeen. La sattuisi tuonne 27.10 🤗

Nämä digitestit vähän hämääviä kun laskurin mukaan vkoja nyt olisi 4+5. Odotellaan vielä vkoja tulevaksi, malttamaton olo vaan 😅

Täällä oireilua on kova väsy ja palelu. Menkkamaisia jomotuksia myös löytyy.

19/47 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun eka „neuvola“ (olen ulkosuomalainen ja täällä ei ole neuvolaa) käynnillä mitattiin paino, tehtiin pissatesti ja otettiin verinäyte ja kohdunkaulan näyte. Sisätutkimus ja ultra kuului myös käyntiin. Harmi ettei sydänääniä kuunneltu. Ne ois jotenkin ollut tärkeät minulle. Sen sijaan ultrassa näkyi lyönnit ja pikkunen katkarapu.

Mulla la ihan lokakuun alussa, mutta ei kyllä usko että sinne asti mennään. Ihan syyskuu vauva olo. Maha on ihan turvonnut ja housun napit ei enää mene kiinni. Muistelin, että viime raskaudessa otin äitiyshousut käyttöön rv.14. Tällä kertaa taidat ottaa jo aiemnin, kun tiukat housut tuntuu pahalta.

20/47 |
24.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun pääsisi itsekin jo ultraan tarkistamaan että kaikki on hyvin. 

Mietiskelin että varhaisultra voisi olla sellainen mielen rauhoittaja, mutta millähän viikolla sinne aikaisintaan kannattaa edes mennä? 

Nyt on menossa 5+1 (eli 6. raskausviikko) ja käsittääkseni tällä viikolla sikiön sydän alkaa lyödä? Ajattelin ehkä odottaa sitä omaa ensimmäistä neuvola-aikaa ensin, joka olisi sitten 6+5 eli vajaan kahden viikon päästä. Kierto tarkka 28 päivää niin kovin paljon tuossa ei varmastikaan ole heittoa.