Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin riittää 4000€ palkka?

Vierailija
04.02.2019 |

Kyse on siis bruttopalkasta, nettona noin 2600€.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun nettotulot on hiukan vähemmän, kaksi esiteini-ikäistä lasta, yh olen. Oikein hyvin pärjätään, minulla ei ole autoa. Joka kuukausi jää hiukan säästöönkin, mutta osaan kyllä odottaa menojen kasvavan kun lapset kasvavat. 

Vierailija
22/51 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä tonnia on hyvä palkka!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo se 2700€/kk siitä jää. Kyllähän sillä ihan normaalia tavallista elämää elää. Saa jonkinlaisen asunnon ja auton. Siinä oikeastaan se. Ei sillä retostelemaan lähdetä.

Vierailija
24/51 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa kuussa voi saada pinperoa. 

Vierailija
25/51 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne menothan on kaikilla täsmälleen samat...

Vierailija
26/51 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten muutkin todenneet riippuu missä asuu ja talouden koosta. Helsingissä sinkkuna ja autollisena ei paljoa jää säästöön. Ilman autoa pärjää hyvin (ydinkeskustan ulkopuolella).

Pariskuntana pärjää hyvin vaikka toinen tienaisi 2500€/kk, koska asumiskulut ja autokulut (1 auto) tippuvat niin radikaalisti. Ilman autoa tai kahden suurinpiirten tuon verran tienaavan taloudessa pärjää jo erinomaisesti.

Lapsen nettokulut voi rinnastaa autoon. Ja pienemmällä paikkakunnalla esim. Hämeenlinnassa asumalla säästöön/käyttöön jää noin puolikas auto/lapsi ekstraa vrt Helsinki.

Vierailija
27/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jp kirjoitti:

Kuten muutkin todenneet riippuu missä asuu ja talouden koosta. Helsingissä sinkkuna ja autollisena ei paljoa jää säästöön. Ilman autoa pärjää hyvin (ydinkeskustan ulkopuolella).

Pariskuntana pärjää hyvin vaikka toinen tienaisi 2500€/kk, koska asumiskulut ja autokulut (1 auto) tippuvat niin radikaalisti. Ilman autoa tai kahden suurinpiirten tuon verran tienaavan taloudessa pärjää jo erinomaisesti.

Lapsen nettokulut voi rinnastaa autoon. Ja pienemmällä paikkakunnalla esim. Hämeenlinnassa asumalla säästöön/käyttöön jää noin puolikas auto/lapsi ekstraa vrt Helsinki.

Ööö.. lapsi "kuluttaa" yhtä vähän kuin auto. Toki autokin voi olla Maserati, mutta sanoisin suurin osa saa autonsa ylläpidettyä n. 200 euron kuukausikustannuksilla. Lapsen kulut nousevat aika nopeasti yli tuon, vaikka varmaan joku pienemmälläkin tulee toimeen.

Vierailija
28/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jää 1600 euron netostakin vielä säästöön, vaikken elä säästeliäästi vaan seuraan mielitekojani vähän liikaakin. Eli noilla tuloilla yli tonni säästöön kuukaudessa, ei paha.

Vierailija
29/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä eläisin tolla rahalla ihan herroiksi!

Ihan sama täällä, tuntisin itseni tosi rikkaaksi!

Vierailija
30/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo riittää juuri ja juuri yksiön vuokraan Vantaan edullisella alueella. Ei varmaan enää 10 vuoden kuluttua riitä, kun lisää porukkaa tunkee pääkaupunkiseudulle, eikä uusia asuntoja rakenneta puoliakaan tarvittavasta määrästä.

Vierailija
31/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteen jää meillä 2500€+2100€. Perheessä viisi henkeä, kaksi autoa ja omakotitalo. Säästöön muutama satanen. Ruokakaupasta tavallista, edullista ruokaa. Ei matkustella eikä turhuuksia ostella.

Vierailija
32/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tuossa että jos saisin nyt työpaikan jossa olisi 3000€ brutto/kk, että mitä se vaikuttaisi meidän perheen elämään vs että olen työttömänä kuten olen ollut jo yli vuoden. 3000€:n brutto olisi nettona jotain 2400€ luulisin, ja mulla menee lainanlyhennykseen ja laskuihin kuukaudessa yleensä n. 400€, ja loppuraha menee perheen ruokaan, eikä riitäkään vaan mies joutuu antamaan siihenkin vaikka maksaa talolainan ja kaikki asumiseen liittyvät kulut + omat laskunsa puhelimen, auton, sanomalehden ja perheen netin. Ikävää kitkuttamista tämä on miehen palkalla, ei riitä rahat ja joudutaan myymään talo. Miehen palkka vaihtelee kuukausittain mutta taitaa jäädä vähän tuon alle mitä tuo mun unelmapalkka olisi.

Jos saisin tuollaisen palkan käteen, voisin maksaa velkoja pois nopeammalla tahdilla, ja antaa silti miehelle vielä tonnin muihin kuluihin ja velkojen maksuun ja silti mulla jäis rahat perheen ruokiin koko kuukaudeksi ilman että miehen pitäisi antaa mitään. Meidän ei tarvisi myydä tätä taloa, vaan päästäisiin rämpimään pohjalta vielä ylös ennenkuin mies jää eläkkeelle, mulla on eläkeeseen viellä yli 20 vuotta. Niihin aikoihin kun mies jää eläkkeelle 8 vuoden päästä on lapsetkin jo opiskelemassa omillaan, eli kulut laskee vaikka miehen tulot laskee kun jää eläkkeelle. Jos saisin olla edes 10 vuotta nyt töissä tuolla kolmen tonnin palkalla olisin todella, todella onnellinen ja tuntisin itseni rikkaaksi.

Jos olisin lapseton sinkku niin kolmen tonnin palkalla maksaisin omaa kämppää ja elelisin ihan herroiksi. 

Joten kyllä ap neljän tonnin bruttopalkalla elää hyvää elämää oikein helposti jos et yksin elätä perhettä.

Vierailija
33/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteen jää meillä 2500€+2100€. Perheessä viisi henkeä, kaksi autoa ja omakotitalo. Säästöön muutama satanen. Ruokakaupasta tavallista, edullista ruokaa. Ei matkustella eikä turhuuksia ostella.

Paljonko teillä tuosta summasta 4600€ menee asumiskuluihin? Laina + muut. Kuinka pitkä aika menee että saatte talon maksettua? Oletteko silloin jo lähellä eläkettä ja lapset omillaan?

Vierailija
34/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo riittää juuri ja juuri yksiön vuokraan Vantaan edullisella alueella. Ei varmaan enää 10 vuoden kuluttua riitä, kun lisää porukkaa tunkee pääkaupunkiseudulle, eikä uusia asuntoja rakenneta puoliakaan tarvittavasta määrästä.

Mitä sielä maksaa yksiö? Kaksiot on Helsingissä keskimäärin 850€/50 neliötä tilastojen mukaan. En usko että Vantaalla maksaa enemmän. Jos saa käteen 2600 ja siitä maksaa 850€ vuokraa jää yhdelle ihmiselle vielä ruhtinaallisesti rahaa käyttöön muuhun elämään. Jos taas asuu muualla, saa tuolla rahalla maksettua aika ripeään tahtiin itselle sen kaksion joka maksaa paikkakunnasta riippuen 60-120 000€.

Vierailija
35/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 tonnin bruttopalkka riittää jo melko ylelliseen elämään. Saa jo hyvän asunnon, uudehkon auton, voi matkustella eikä ruoassa tarvi säästellä. Jos ei riitä, on jotain pahasti vialla rahankäyttötaidoissa.

Vierailija
36/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljonko teillä tuosta summasta 4600€ menee asumiskuluihin? Laina + muut. Kuinka pitkä aika menee että saatte talon maksettua? Oletteko silloin jo lähellä eläkettä ja lapset omillaan?

Meillä menee nettotuloista 25 prosenttia asuntolainanlyhennykseen ja sähkö+vesi+kotivakuutus. Ja ollaan lähellä eläkeikää, kun laina on maksettu. Lapset omillaan jo paljon aiemmin. Katsotaan miten tulevaisuudessa voidaan lainaa lyhentää. Onnistuisiko isompi lainaerä, kun nuorinkin siirtyy kouluun. Vai viekö sitten lasten opiskeluiden sponsorointi vastaavasti enemmän rahaa.

Vierailija
37/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän palstan mukaanhan neljä tonnia ei riitä mihinkään. Mutta oikeasti kyllä se riittää, ja taitavalla rahankäytöllä se riittää vaikka mihin. 

Meillä on nettotulot yhteensä tuon neljä tonnia, ja monesti olen lukenut kuinka palstan mukaan olemme köyhiä luusereita. 

Vierailija
38/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pääsin tolle palkalle toissa vuonna, 46-vuotiaana. Tuntui ihan lottovoitolta, kun palkka nousi 3100->4000 euroa. Mutta ei siitä kamalasti nyt jää käteen, vanhaan verrattuna. Entisestä jäi käteen 2050 euroa, ja uudesta 2700 euroa. Miehen palkka ei ollut yhtään sen kummempi.

Meillä oli kuitenkin siitä onnellinen tilanne, että asuntolaina oli tullut just maksetuksi, mökkilaina jo vähän aiemmin ja työpaikan vaihdon (kotikaupunkiin) myötä matkakulut tippui kolmeenkymppiin kuussa ja kesällä ei mitään, kun fillarilla pääsen.

Vanhalla liksalla en oikein pystynyt mihinkään ylimääräiseen, kun matkakulut Hesan keskustaan oli kovat ja kaksi teiniä asuu meillä, säästöön jäi aika vähän, noin kaksisataa- kolmesataa. 

Auto mulla on 20 vuotta vanha, en tunne tarvetta sijoitella peltiin. Se kulkee ja toimii ja kremppoihin saa lähistön pajalta apua, jos se tarvitsee lääkäriä. (Kaksi autoa meillä on pakko olla, koska en pääse mökille ilman, jos miehellä on työvuoro). Muuten en elä yhtään sen ihmeellisemmin kuin ennenkään. Ylimääräistä jää nyt enemmän säästöön, ja se tuntuu mukavalta. Tytär sai luvan aloittaa ratsastamisen ja  lomamatkakin oli varaa tehdä. Ei ole hommattu Vuittonin kasseja....

Vierailija
39/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jää verojen yms. jälkeen käteen n. 2400e, vähän alle tonni menee asumiskuluihin + laskuihin, 500e pistän yleensä ruokaan, huvitteluun yms., 250e menee rahastoon ja 250e säästötilille. Loput 300-400e menee milloin mihinkin. Olen autoton ja lapseton helsinkiläinen.

Vierailija
40/51 |
05.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo palkka. Se riittää elämiseen ja sillä saa yhden ulkomaanreissun lasten kanssa vuodessa. Itseäni viennvielä kaupunkilomalle vuosittain. Vaatteita ostan kohtuullisen paljon, mutta en mitään kalliita.

Ja säästöön ei jää oikeastaan mitään - jos siellä reissussa käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän