Kouluavustaja viestittelee nuorelle vapaa-aikana?
Ei mitään törkeyksiä mutta kuitenkin... Onko ihan normaalia mielestäsi?
Kommentit (15)
Anna kun arvaan...
Kouluavustaja edustaa sitä vähän paremmin ruskettunutta kansanosaa ja lapsesi on tyttö?
Lapsi on itseasiassa poika ja avustaja keski-ikäinen nainen.
Olen kouluavustaja, ja oppilaat ovat asiakkaitani. Ei tulisi mieleenkään lähestyä vapaa-ajalla erikseen. Epäilisin jotain kummallista.
Ap0ppp kirjoitti:
Lapsi on itseasiassa poika ja avustaja keski-ikäinen nainen.
Miten lapsi kokee nämä yhteydenotot?
Jos kovin pajon viestittelee ja mielestäsi tarpeettomasti, ota hänee yhteyttä ja kutsu kahville.Todennäköiseti on ihan ok tapaus ja saat sielullesi rauhan.
Mutta keskustele ensin poikasi kanssa.
Mutta soita joka tapauksessa avustajalle ja juttele ,jos et jo kuuten hyvin tunne. Älä tee pojallesi karhunpalvelusta.Voi olla oikein hyvä kouluavustaja.
On mielestäni normaalia. Jos oppilas on syrjäytymisvaarassa, koulusta kohdistetaan häneen tavallista enemmän tukea ja huolenpitoa. Viestittely on varsinkin teini-ikäisen kanssa hyvä tapa saada yhteys nuoreen. Tottakai myös poissaolotilanteissa opettaja tai avustaja voi laittaa tekstaria ja kysellä, että missä nuori menee. Kannattaa tiedustella lapsen luokanopelta tai luokanvalvojalta, että miten siellä koulussa menee.
Ei ole normaalia. Kouluavustaja on todennäköisesti vähän liian innokas ja yrittää auttaa lastasi. Ei vaan ymmärrä että viestittely ei kuulu hänen toimenkuvaansa.
Onkohan poikasi kertonut avustajalle jotain sellaista, mistä hän on huolestunut ja haluaa vapaa-aikanakin varmistaa, että pojallasi on kaikki ok? Ei tietenkään ole hänen vastuullaan tämä asia mutta jotkut alan ihmiset voivat ottaa oppilaiden murheet liiankin sydämenasiakseen. Kauanko tätä viestittelyä on muuten nyt kestänyt?
Poika on ihan ok, eikä pistä pahakseen. Tykkää kovasti ko avustajasta. On erityislapsi. Jotenkin vaan oudolle tuntuu että avustaja haluaa olla 24/7 töissä ja käyttää vielä vapaa-aikansakin lapseni kanssa seurusteluun.
No ei tullut mieleen ottaa asiaa esille kyseisen avustajan ja/tai poikasi kanssa?
On tullut mieleen, halusin vain tietää ensin onko tämä ns normaali käytäntö avustajilla vai pitäisikö huolestua.
Riippuu kyllä viestien sisällöstä pitkälti miten reagoida.
Oletko varma ettei lapsi laita ensin sinne päin?
Itse olen tekemisissä erityislasten kanssa ja heiltä tulee turhankin paljon viestiä.
Saattaa tulla monta kertaa päivään kysymys mitä kuuluu ja illalla toivotetaan hyvää yötä.
En ole puuttunut näihin, koska lapsi hyvin yksinäinen ja vastaan hyvin lyhyesti
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kyllä viestien sisällöstä pitkälti miten reagoida.
Oletko varma ettei lapsi laita ensin sinne päin?
Itse olen tekemisissä erityislasten kanssa ja heiltä tulee turhankin paljon viestiä.
Saattaa tulla monta kertaa päivään kysymys mitä kuuluu ja illalla toivotetaan hyvää yötä.
En ole puuttunut näihin, koska lapsi hyvin yksinäinen ja vastaan hyvin lyhyesti
Niin sitäkin mietin että miksi yleensäkään avustaja on antanut hlökohtaisen numeronsa? Noh pitänee ottaa yhteyttä kouluun ja jutella asiasta siellä.
Ei ole normaalia. Ota yhteyttä rehtoriin.