Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhakemuksista. Onko pakko laittaa suosittelijaa?

Vierailija
04.02.2019 |

Onko pakko laittaa suosittelijaa? En luota ihmisiin etteikö ne sabotois mun mahdollisuuksia.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hakemuksessa pyydetään suosittelijoita, niin niitä on syytä olla jos meinaa saada kyseisen työn.

Vierailija
2/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei löydy ketään joka voisi kertoa sinusta positiivisia asioita, niin se lienee työnantajalle riittävä syy olla palkkaamatta sinua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suosittelijoilta on pyydettävä etukäteen lupa, että saa laittaa heidän tietonsa.

Vierailija
4/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoa ei ole, mutta suosittelijoiden puute voi hyvinkin johtaa siihen että hakemuksesi laitetaan suoraan mappi ö:hön.

Vierailija
5/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta suosittelijaa olisi hyvä laittaa?

Vierailija
6/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko laittaa, mutta jos laitat, niin kysy ensin häneltä onko se okei.

Joku vanha pomo voi kirota sut maan rakoon, jos tulee puhelu yllätyksenä

Vierailija
7/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toki lupa pitää kysyä, sen ymmärrän kyllä. Mutta mistä voin tietää ettei suosittelija kiroo mua maanrakoon siitä huolimatta vaan siksi että ne haluaa sabotoida mun työnsaantia?!

Ap

Vierailija
8/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keski-ikäisenä laita mitään suosittelijoita työhakemukseen.

Vierailija
9/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki lupa pitää kysyä, sen ymmärrän kyllä. Mutta mistä voin tietää ettei suosittelija kiroo mua maanrakoon siitä huolimatta vaan siksi että ne haluaa sabotoida mun työnsaantia?!

Ap

Onhan suomalaiset mulkkuja, mutta harvoin on niin pikkumaisia.

Vierailija
10/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi kukaan tekisi noin? Paitsi jos erehdyt laittamaan nykyisen pomon suosittelijaksi (älä tee niin).

Vierailija
11/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Onhan suomalaiset mulkkuja, mutta harvoin on niin pikkumaisia.

Oi kuule, kyllä niitä löytyy aika paljonkin. Nauttivat kun saavat aiheuttaa kärsimystä muille. Kokemusta on useammastakin tällaisesta tyypistä ja valitettavasti muutama niistä ollut mun pomona.

Ap

Vierailija
12/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on työnantajalle oma etu, kun päästää sut "markkinoimaan" edellistä yritystä hyvässä valossa.

Niinkuin sanoin, niin on niitä mulkkujakin, mutta lähtökohtasesti se on vaan edullista firmalle

Vierailija
13/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan samaa suosittelijaa voi pitää? Siis oletteko kysyneet myöhemmin uudestaan saako käyttää suosittelijana vai pitäneet samalla luvalla suosittelijana kaikissa häkissä vuosia?

Vierailija
14/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauan samaa suosittelijaa voi pitää? Siis oletteko kysyneet myöhemmin uudestaan saako käyttää suosittelijana vai pitäneet samalla luvalla suosittelijana kaikissa häkissä vuosia?

Kaikissa hauissa :)

Vierailija
15/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tullut vastaan pomo, joille on henkilökohtainen loukkaus kun vaihdetaan työpaikkaa. Siinä on ihminen kuka taatusti pilais työnhaun. Että kannattaa todella vähän miettiä kenet sinne laittaa.

Vierailija
16/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan laittanut ja töitä olen kyllä saanut.

Suosittelijoiden pyytäminen on aivan älytöntä jos senkin takia, että ei kukaan anna muita yhteystietoja kuin sellaisten, jotka antavat positiivista tietoa. Melko vanhanaikainen on sellainen firma joka vaatii suosittelijat. Tai sitten joku tällainen missä merkitsee eniten se kuka tuntee kenet eikä oikea osaaminen.

Vierailija
17/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelija ei saa kertoa suositeltavastaan negatiivisia asioita. Käytäntö tietysti usein eri..

Vierailija
18/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jatkokysymys. Mikäli haet uusia parempia töitä, niin kenet te laitatte siihen suosittelijaksi? Jos olisi työtön, voisi pyytää esimerkiksi aikaisempia työkavereita tai pomoa, mutta entä jos ei halua heidän vielä tietävän asiasta?

Vierailija
19/19 |
04.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelija ei saa kertoa suositeltavastaan negatiivisia asioita. Käytäntö tietysti usein eri..

Missähän laissa tällaista määrätään..,,