Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pääsen aina työhaastatteluun mutta en saa paikkaa

Vierailija
04.02.2019 |

Aina sama juttu. Haastatteluun pääsen minä ja tyypillisesti 3-5 muuta, enkä koskaan tule näistä valituksi. Käynyt näin siis kahdeksan kertaa suht lyhyessä ajassa.

Voiko olla vain huonoa onnea? Minulla on kokemusta, hyvät suosittelijat ja mielestäni haastattelut ovat menneet mallikkaasti.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä valitsematta jäämistä työhaastattelun jälkeen on turha lähteä puhkianalysoimaan, koska aina löytää sata asiaa jotka olisi voinut tehdä toisin, kun oikein pöyhii - eikä syy silti välttämättä ole mikään niistä. Haastattelu on voinut mennä täydellisesti, eikä silti tärppää, koska joku muu on jollain tavalla vielä parempi. Tässä alkaa kuitenkin näyttää siltä, että ilmiö on toistuva, joten syiden pohtimisessakin voi olla ideaa.

Itse jos saan ei-vastauksen puhelimitse, kysyn aina samantien syytä. Aina siihen ei saa mitään hyödyllistä vastausta, mutta yllättävän usein saa. Joskus koko tehtävä on vaikkapa peruutettu tai siihen on palkattu joku firman sisältä - tällainen palaute ei sinänsä kehitä, mutta on hyvä tietää, ettei vika ollut itsessä. Joskus taas tulee se kaikkein paras vastaus: "tässä tehtävässä/yrityskulttuurissa ominaisuus x on erittäin tärkeä ja haastattelusta syntyi sellainen vaikutelma, että

Loistava asenne työnhakuun, joku saa sinusta varmasti myös todella hyvän työntekijän. Toivottavasti sinulle täydellinen paikka vielä löytyy. 

Vierailija
42/42 |
08.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on metalli alan Firma, jossa on yli 20 työntekijää. Minä en ota töihin miestä joka ei osaa kusta, miehellä pittää olla isot Munat että kusi lentää. Minä olen sitä mieltä että jos miehellä on Isot Munat hän osaa tehdä töitä, minä en luota pienimunaisiin miehiin. Vien työnhakija ensimmäiseksi nurkan taakse kuselle jos miehellä on pienet Munat sanon painu helvettiin. Kyllä miehen aivot ovat munissa sanokoon kuka mitä tahansa. Pidän firmassa kusi kilpailu kenen kusi lentää kauemmas se saa parhaat duunit. Jos miehen kusi ei lennä kahta metriä mies on täysi paska 

Toivon, että olet todella olemassa. Unelmieni ronski mies! Toi kusikilpailu on just hyvä! Niin LOL! 

Mistä päättelet että kirjoittaja on mies?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla