Seiska: Mäkihyppylegenda Matti Nykänen on kuollut
Kommentit (1756)
Tyylikäs päätös haudata Matti Jyväskylään. Isä lepää siellä ikiunessaan. Matti kierteli maita ja mantuja , mutta siteet kotikaupunkiin eivät koskaan katkennet. Laajavuoren mäestä Matti lähti ponnistamaan parrasvaloihin.
Vierailija kirjoitti:
R.i.p Matti 😢
Kuinka läpeensä paha täytyy ihmisen olla, että alapeukuttaa R.I.P. viestiä....?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saanut tavata lapsenlapsiaan.
Lapsenlapset eivät siis myöskään saaneet koskaan tavata legendaarista isoisäänsä.
En ota millään lailla kantaa asiaan sinänsä, koska en ole ollut läsnä, mutta tämä on sellainen asia, jonka lasten vanhemmat saavat karvaasti tuntea.
Lapsenlapset tuntevat vain legendan, Suomen kiistatta parhaan urheilijan, ainoa suomalaisurheilijan, joka on oman lajinsa ylivoimaisesti paras (ok, pesäpalloilijat, mutta muualla kuin Suomessa ei juuri pelata).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kansa rakasti Mattia toilailuistaan huolimatta. Matti oli aina kansanomainen, ei mitenkään pröystäilevä.
Kansahan nimenomaan rakastaa toilailijoita, etenkin jos ovat viinamäenmiehiä, heihin kun on helppo samaistua. Nykänenhän oli samaa jatkumoa Irwinille, Kari Tapiolle ja vähän Juicellekin.
Ja Hemingwayille, Hendrixille, Joplinille....legendat kuolevat nuorena ja sortuvat viinaan, koska eivät kestä maailman pahuutta ja tekopyhyyttä.
Matti oli liian rehellinen; luulin että oli nyt löytänyt ympärilleen ihmisiä, jotka eivät hyväksikäyttäneet. Tuli vaan liian myöhään... RIP.
Vierailija kirjoitti:
Tyylikäs päätös haudata Matti Jyväskylään. Isä lepää siellä ikiunessaan. Matti kierteli maita ja mantuja , mutta siteet kotikaupunkiin eivät koskaan katkennet. Laajavuoren mäestä Matti lähti ponnistamaan parrasvaloihin.
Sukuhauta on sukuhauta ja sinnehän Matti kuuluukin isänsä viereen, olivat niin tiivis perhe kuitenkin. Onneksi tuo Pia on niin täyspäinen nainen eikä mikään julkisuuden perään haihattelija, osaa ratkoa nämä asiat muun perheen kanssa yhteistyössä ja sovussa.
Twitterin tyhjäpönttö anarkisti Suvi Auvinen häpäisi Matin muistoa todella törkeällä tavalla.
Etova ihmiskikkare.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
R.i.p Matti 😢
Kuinka läpeensä paha täytyy ihmisen olla, että alapeukuttaa R.I.P. viestiä....?
Ne on varmaan nämä Pihla Viitalat, jotka eivät tippaakaan välitä muiden tunteista kun heidän mielestään vainajassa ei voi olla mitään hyvää, jos hänestä voi suinkin sanoa jotain pahaa.
Jotenkin harmittaa ettei Matti saanut ansaitsemaansa kunniaa eläessään, mutta toivottavati saataisiin muistelupaikka suurelle yleisölle. Mielestäni Pia ja äiti + sisaret teki oikean ratkaisun, Mattia on riepoteltu jo tarpeeksi.
"Urheilu- ja kulttuuriministeri Sampo Terho (sin) kertoi torstaina illalla, että Matti Nykäsen läheiset haluavat viettää Nykäsen hautajaisia perhepiirissä.
Terho kertoi asiasta Twitterissä.
– Olen keskustellut Matti Nykäsen läheisten kanssa. He ovat asiaa harkittuaan pyytäneet minua tiedottamaan, että haluavat viettää hautajaisia perhepiirissä ilman valtiollisia seremonioita. Toivotan voimia surutyöhön. Matin urheilusaavutuksia tullaan kunnioittamaan muilla tavoin."
Vierailija kirjoitti:
Twitterin tyhjäpönttö anarkisti Suvi Auvinen häpäisi Matin muistoa todella törkeällä tavalla.
Etova ihmiskikkare.
Mitä Suvi Auvinen on sanonut?
On tämä kyllä kova paikka. En voi itseäni käsittää, miksi minulle on ensinäkin vaikea uskoa todeksi ja että olen oikeasti surullinen.
Matti oli mäkihypyn Mozart :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etova ihmiskikkare.Mitä Suvi Auvinen on sanonut?
Että vaimonh*kkaaja ei voi missään olosuhteissa olla hänen sankarinsa. Kuolinpäivänä oli pakko tämä hänen tärkeä henk koht mielipiteensä tuoda julki... moukka mikä moukka
RIPpiä voi alapeukuttaa siksi, koska se on niin typerä ilmaisu. Lepää rauhassa kuulostaa kunnioittavammalta.
Eli lepää rauhassa Matti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etova ihmiskikkare.Mitä Suvi Auvinen on sanonut?
Että vaimonh*kkaaja ei voi missään olosuhteissa olla hänen sankarinsa. Kuolinpäivänä oli pakko tämä hänen tärkeä henk koht mielipiteensä tuoda julki... moukka mikä moukka
Olen ollut jo kauan huolissani millaisia narsisteja tämä aika systeemi tuottaa, empatiakyvyttömiä sieluja ja rienaajia, olen erittäin pettynyt että Suomi taantuu näin. Eikä tunnista hienoimpiakaan ihmisiä vaan potkii nekin pilalle. Onneksi on sitä kirkkaampaa valo kuin on varjotkin, pitää vaan katsoa aurinkoista puolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Minusta alkaa tuntua siltä, että kuulun jokaisen suomalaisen kodin perheeseen.".
-Matti Nykänen-
Aika mustavalkoista keskustelua Matista. Matti osasi hypätä pidemmälle kuin kukaan muu suomalainen, mutta oli muuten aika perusjätkä, siihen perustuu Matin suosio, inhimisen kokoiseen olemukseen ,siihen että tavallinen mies ,joka kännää perjantaina lähiöpubissa ja joskus kännissä saattaa jopa huitaista vaimoa ja myöhemmin katuu sitä, mutta kaikista virheistä huolimatta saavutti maailmanmainetta ja kultamitaleita.
Siis ok huitoa naista? Voidaanko nyt eroittaa hänen urheilusaavutukset ja muu käyttäytyminen? Antaako nämä urheilun kautta tulleet saavutukset toimia holtittomasti?
Luetun ymmärtäminen.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän on heti tilattu lanssi ja Pia alkanut elvyttämään. Eriasia oisko hengissä jos Matti itse olisi kävellyt la yksityislääkäriin tai aiemmin jo.
Näinhän tämä. Itsehän sinne lääkäriin pitää kävellä ja mielummin yksityiselle puolelle.
Kuitenkin suru on kova meillä tänne jääneillä.
Lepää rauhassa meidän kaikkien Rakas Matti❤
Matista puhuttiin koko hänen elämänsä ajan ja eipä ne näytä puheet loppuvan hänen kuoltuakaan.
Todella merkittävä mies.
Toivottavasti sait, Masa, rauhan vihdoin! Toivottavasti Piakin vielä saa rauhan!
" Koneeseen kadonnutta
ei voi takaisin saada
Kulutettu käytetty
ruokkimaan ympyrää
Luotettu ehkä liikaa
siihen että aika korjaa
se minkä vuoksi nähtiin
niin kovin paljon vaivaa
Että hajalle saatiin
Se mikä kauniiksi tarkoitettiin
Kipu kuolee huutamalla
alastomana lattialla
Miten kauan sitä kestää
ei, sitä ei voi tietää
Kehen sattuu ja kuinka paljon
siitä kysymys enää tässä kai on
Kun on saavuttu siihen pisteeseen
ettei mikään ole varmaa
Maailman pisimmät tunnit
niiden otteeseen jää kiinni
Niitä kantaa loppuun asti
vaikka itse ei aina huomaa
Millainen on se taivas
jota ei löydetty koskaan
Olen kuullut paljon siitä
osan jopa omasta suustani
Voi niin pitkälle jaksaa
kun itsellensä vakuuttaa
Kipu kuolee huutamalla
alastomana lattialla
Miten kauan sitä kestää
ei, sitä ei voi tietää
ettei mikään ole varmaa
Joku meistä on onneton
palanut mutta tunnoton
katuva mutta uskoton
enemmän kuin rauhaton
Periaate on ehdoton
perustelu on aukoton
yhtälö ehkä mahdoton
Miten niin muka armoton?
Kipu kuolee huutamalla
alastomana lattialla
Miten kauan sitä kestää
ei, sitä ei voi tietää
ettei mikään ole varmaa...... "
Tässä näkee hyvin Matin merkityksen koko kansalle. Kyllä hänen tekemisiään seurattiin niin hyvässä kuin pahassa ja luulen kyllä, että oli tärkä suurimmalle osalle ja pelkkää hyvää hälle toivottiin. Muistan yhden haastattelunkin, jossa Matti sanoi että kiitos Suomen kansa kun ette ole häntä hylänneet kaikesta huolimatta.