Tarkistaako TE-toimisto työttömän ilmoitusta koulutuksestaan...
Mietin vaan sitä, että tarkistavatko työvoimaviranomaiset työttömän ilmoituksia työpaikoistaan ja koulutuksista vai ovatko vain sen varassa mitä työtön ilmoittaa. Heräsi vaan ihmetys kun huomasin meidän kylältä henkilön,joka on cv:ssään ilmoittanut olevansa maisteri. Todellisuudessa kyseinen henkilö ei ole ollut vuosikymmeniin töissä...
Kommentit (10)
Mistä sinä sen CV:n näit?
Jokainen on itse vastuussa siitä, että ilmoittaa tietonsa oikein. TE-toimistoa kiinnostaa vain se, että työsuhteen päättymispäivä tai oppilaitoksesta valmistuminen on ilmoitettu oikein. Jos valehtee, on itse vastuussa ja itse kantaa seuraukset.
Vierailija kirjoitti:
Voihan hän silti maisteri olla.
No kuule kun tiedän tapauksen niin tasan tarkkaan. Ei ihan vaikuta siltä. Pukeutuu ääliömäisesti ja hallinnoi facessa jotain barbie-nukkeryhmää ja lataa nukeistaan kuvia instaan...
Muistetaanpa kaikki työttömät huomenna laittaa kysely te-toimistoon siitä, ketkä kaikki tietojamme ovat katselleet.
Vierailija kirjoitti:
Muistetaanpa kaikki työttömät huomenna laittaa kysely te-toimistoon siitä, ketkä kaikki tietojamme ovat katselleet.
Miksi?
Siis oliko tämä cv työkkärin sivuilla? Kyllähän cv:n voi itse kirjoittaa mitä vain, vaikka pelleilytieteen tohtori ja hakea klovniksi sirkukseen, mutta kyllä te- toimisto omiin tietoihinsa vaatii todistukset koulutuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kuule kun tiedän tapauksen niin tasan tarkkaan. Ei ihan vaikuta siltä. Pukeutuu ääliömäisesti ja hallinnoi facessa jotain barbie-nukkeryhmää ja lataa nukeistaan kuvia instaan...
Heh, minä olen ollut pitkään töissä valtion virastossa ja tunnen useita ääliömäisesti pukeutuvia ja muutenkin outoja maistereita ja professoreita ym.
Vierailija kirjoitti:
Näitä pyydellään nykyisin todella paljon ja hurjan moni suuttuu, kun siellä ei ole katsottu tietoja kertaakaan kolmen kuukauden aikana ihan kuin virkailijat ilokseen lukisi asiakkaiden tietoja. Sitten tehdään toimistonjohtajalle valituksia, kun eivät tee töitään.
Vierailija kirjoitti:
Siis oliko tämä cv työkkärin sivuilla? Kyllähän cv:n voi itse kirjoittaa mitä vain, vaikka pelleilytieteen tohtori ja hakea klovniksi sirkukseen, mutta kyllä te- toimisto omiin tietoihinsa vaatii todistukset koulutuksista.
Ei vaadi. Työttömyysetuuden vuoksi koulutuksen päättymispäivällä on merkitystä, mutta kyllä asiakkaan sanaan pitää voida luottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siitä huolimatta hän voi olla maisteri. Minun yksi serkkunikin on maisteri mutta ei hänestä todellakaan uskoisi sitä. Hän on todella tyhmän oloinen ja hänellä on todella typeriä mielipiteitä. Sen takia en kauheasti pidä häneen enää yhteyttä.