Ottaako sossu tuloina, jos tilitiedoissani näkyy verkkokaupan 130 euron palautusraha?
Jouduin palauttamaan tuotteen verkkoauppaan. Olin maksanut sen verkkopankissa, maksu näkyy tilitiedoissani. Palautusraha tulee näkymään tilitiedoissani tietysti myös. Hinta oli 130 euroa. Joudun hakemaan jatkoa perustoimeentulotukeen. Ottaako sossu tuloina tuon palautusrahan ja vähentää tuestani?
Kommentit (54)
Minun rahoillani sitä vaan ostellaan turhuuksia. hyvällä omalla tunnolla?
Ostin itse alle 50e talvikengät ja ovat hyvin kestäneet jo muutaman vuoden, vaikka kävelen niillä päivittäin kilometrejä.
Itsehän aattelin tilata halpaa viinaa kunhan toimeentulotuki tulee.
Roiskauta tiliotteen päälle siihen kohtaan tippa oliiviöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Ostin itse alle 50e talvikengät ja ovat hyvin kestäneet jo muutaman vuoden, vaikka kävelen niillä päivittäin kilometrejä.
Hyvä hyvä.
Sossun tuilla elävien ei pitäis ostella mitään. Sossu voisi rahan sijaan alkas jakamaan ostokortteja ruokakauppaan.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mutta sossu voi kyllä ihmetellä että teet 130 euron ostoksia.
Niin joo, sossuasiakashan saa ostaa kerrallaan vain euron ostoksia, sekin nöyränä lakki kourassa käsiä tuskaisesti väännellen.
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliit, kirpparilta max vitosen olisi pitänyt olla. Laitat vaan toisen sukan ja vessapaperia kärkeen, jos on liian iso.
Vierailija kirjoitti:
Sossun tuilla elävien ei pitäis ostella mitään. Sossu voisi rahan sijaan alkas jakamaan ostokortteja ruokakauppaan.
Juuri näin, pelkkää ruokaa. Mitään talvikenkiä ei tarvita. Nauttisin niin nähdä köyhät talvipakkasilla ilman kenkiä, kuin Pieni Tulitikkutyttö -sadussa konsanaan. Se, jos mikä lämmittäisi sydäntäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita lisätiedot kohtaan, että kyseessä on kaupan palautus. Toivottavasti ostamasi tuote ei ollut turhake, koska silloin voidaan katsoa että sinulla on tilillä ylimääräistä rahaa.
Toimeentulotuen saa käyttää vapaasti ihan mihin halua. Voit ostaa koko rahalla vaikka irtokarkkeja.
Pitäisi antaa vaan niitten käyttää tuet lidlissä, alkoholi tupakka karkki limsat ja muut mukavuusjutut poislukien. Ja kuponkeihin sitten nimi ja henkkarit tarkistetaan kassalla jotta eivät myy niitä kavereille.
On se s--tana niin vaikeata ymmärtää että joku on tuon tuki euron takia paiskinut niska limassa ja kiltisti maksanut veronsa. Sitten kaikenmaailman loiset käyvät sillä verkkokaupassa ostamassa v-tun viihde-elektroniikkaa.
Et sinä ole kiltisti maksanut verojasi, vaan työnantajasi sinun puolestasi. Samoin kun käyt kaupassa niin etä sinä kiltisti maksa verojasi vaan kauppias tilittää verot sinun ostoksistasi.
Vierailija kirjoitti:
Roiskauta tiliotteen päälle siihen kohtaan tippa oliiviöljyä.
Läppärin näyttö ei tykkää oliiviöljystä.
Mun parhaat maiharit on aikoinaan maksanut päälle 200e. Ne oli monta vuotta päivittäisessä käytössä ja ovat nyt vielä 12 vuotta myöhemmin hyvät jalassa. Kunnon kenkiin kannattaa panostaa jos vaan voi, kyllä ne maksaa itsensä takaisin. Aika monet parinkympin lenkkarit oon kulkenut puhki tuolla ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liian kalliit, kirpparilta max vitosen olisi pitänyt olla. Laitat vaan toisen sukan ja vessapaperia kärkeen, jos on liian iso.
Kyllä ne 130 euron kengät on ihan liian halvat. Kyllä pitää maksaa ainakin 300euroa, koska sitä halvemmat kengät hajoavat vuodessa joten ihan turhaa köyhän ostaa alle 300euron kenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita lisätiedot kohtaan, että kyseessä on kaupan palautus. Toivottavasti ostamasi tuote ei ollut turhake, koska silloin voidaan katsoa että sinulla on tilillä ylimääräistä rahaa.
Toimeentulotuen saa käyttää vapaasti ihan mihin halua. Voit ostaa koko rahalla vaikka irtokarkkeja.
Pitäisi antaa vaan niitten käyttää tuet lidlissä, alkoholi tupakka karkki limsat ja muut mukavuusjutut poislukien. Ja kuponkeihin sitten nimi ja henkkarit tarkistetaan kassalla jotta eivät myy niitä kavereille.
On se s--tana niin vaikeata ymmärtää että joku on tuon tuki euron takia paiskinut niska limassa ja kiltisti maksanut veronsa. Sitten kaikenmaailman loiset käyvät sillä verkkokaupassa ostamassa v-tun viihde-elektroniikkaa.
Elä valita sekoomuspelle. Paina sää vaan lisää duunia!
Vierailija kirjoitti:
Minun rahoillani sitä vaan ostellaan turhuuksia. hyvällä omalla tunnolla?
Sun rahoilla spede ei ole ostettu yhtään mitään..
Vierailija kirjoitti:
Mun parhaat maiharit on aikoinaan maksanut päälle 200e. Ne oli monta vuotta päivittäisessä käytössä ja ovat nyt vielä 12 vuotta myöhemmin hyvät jalassa. Kunnon kenkiin kannattaa panostaa jos vaan voi, kyllä ne maksaa itsensä takaisin. Aika monet parinkympin lenkkarit oon kulkenut puhki tuolla ajalla.
Tiedätkö muuten, että jos kävelee paljon (60min+ päivä) niin kenkiä pitäisi silloin ostaa noin vuoden välein ihan hygeniasyistä. Sillä, paljon ne kengät ovat maksaneet ei ole mitään väliä. Tottakai suomessa, koska vuodet vaihtelevat olisi se elinikä noin kaksi vuotta kenkäpaerille, jos käyttää päivittäin ja pitkiä aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö muuten, että jos kävelee paljon (60min+ päivä) niin kenkiä pitäisi silloin ostaa noin vuoden välein ihan hygeniasyistä. Sillä, paljon ne kengät ovat maksaneet ei ole mitään väliä. Tottakai suomessa, koska vuodet vaihtelevat olisi se elinikä noin kaksi vuotta kenkäpaerille, jos käyttää päivittäin ja pitkiä aikoja.
siis vuodenajat vaihtuvat
Mitä väliä ostaako ostoksensa verkkokaupasta vai lähimarketista?!?