Onko normaalia et reagoi oksentamalla pahaan oloon?
Oon herkkä nuori tyttö. Kaveri pisti välit poikki tänä viikonloppuna ja mulle tuli siitä niin huono olo et oksensin. Viimeksi vastaavaa oli viime lokakuussa kun oli yksi ahdistava ja outo sosiaalinen ryhmätilanne ja sen jälkeen kans oksensin. Sitä ennen oli yli vuosi väliä mut silloin yli vuosi sitten vielä yksi vastaava juttu kun ahdisti yhdet tulevat juhlat ja en sit mennyt niihin kun tuli kauhee olo ja oksensin.
Kommentit (7)
Olen muutaman kerran oksentanut tosi pahan mielen takia.
Miksi kaverisi laittoi välit poikki? Panitko sen miestä vai?
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaverisi laittoi välit poikki? Panitko sen miestä vai?
En. Kaverini on sinkku. Se oli epämääräistä. Tälle ex-kaverille tuli kuulemma usein jotenkin ärsyyntynyt olo mun seurassa ja ei pitänyt mun tavasta puhua ja ilmaista itseäni. Ja kuulemma joku meidän välisessä kemiassa tökki. No se kaveri on pistänyt välit poikki tosi monen muunkin kanssa ja aiemmin niistä mulle kertoili. Ja on nirso ja vähän vaikea tyyppi, käy terapiassa ym. Et ei pitäis ottaa itseensä mut paha oli tuli. Kun oksensin niin sit tuli sen jälkeen henkisestikin parempi oli.
Ap
Kuulostaa voimakkaalta ahdistukselta. Asian voi ajatella niin, että kehosi pyrkii pahasta olosta eroon. Oksentamisen tarkoitus on tavallisesti hankkiutua eroon kehoon kuulumattomasta myrkystä tms.
On. Eräs tuttuni oksensi aiemmassa työssään ollessaan joka ikinen aamu ennen töihin lähtöä. Siinä työpaikassa oli moni asia pahasti pielessä. Oireilu loppui kun vaihtoi työpaikkaa.
On minusta normaalia tollain harvakseltaan ja kun liittyy selkeästi tiettyihin tilanteisiin. Jos alkaisi epämääräisesti olla usein paha olla ja oksentelua useampi kerta kuussa niin sitten huolestuisin. Tsemppiä, löydät vielä paljon parempia kavereita tilalle! :)
On joillekin.