Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suuhygienisti ei poistanut kaikkea hammaskiveä!

Vierailija
03.02.2019 |

Maksoin 120e yksityiselle suuhygienistille hammaskiven poistamisesta ja nyt sitten huomasin, että takahampaan ientaskuun oli jäänyt mustaa hammaskiveä. Ei ole todellakaan varaa mennä taas uudestaan, saako sen jotenkin itse raavittua pois vai riittääkö jos menen vuoden päästä uudelleen?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä raaputin hampaistani, ienrajalta hammaskiveä hammaslangan avulla ja pienen puukon terävällä kärjellä. Juuresveitsi toimii hyvin. Tarpeeksi näppärä pieni terä. Hyvin lähti ja ihan ilmaiseksi.

Eikö vaara ole juuresveitsestä mennä pöpöjä iäntaskuun ja sitä kautta verenkiertoon?

Vierailija
22/22 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sovitteko, että kaikki hammaskivi poistetaan vai pelkästään helposti poistettava osa?

Kai minä vain oletin, että kaikki hammaskivi poistetaan, kun kerran olen sellaiseen toimenpiteeseen varannut ajan. Ei ollut asiasta sen ihmeemmin puhetta, mutta hammaslääkäriltä sain lähetteen suuhygienistille.

Jos on paljon hammaskiveä, ei sitä välttämättä kerralla poisteta, jos siihen varattu aika ei riitä ja toinen on, ettei sun ikenet kestäisi sitä.

Hammaskivi pitäisi poistaa puolen vuoden ja vuoden välein, jos sitä syntyy paljon.

Eikö sulle kerrottu, ehdittiinkö kaikki poistaa. Ja miten ihmeellä pystyt sen itse toteamaan?

Ei hygienisti mitään sanonut siitä ehtikö poistaa kaiken vai ei. Sanoi vain, että hyvältä näyttää ja nätit hampaat. Kyllä mä sen ientaskussa olevan ihan hyvin itse näen kun vaan avaan suun ja hammastikulla pikkuisen painan viisurin ientä alaspäin. Se viisurin ien siis ei ole sellainen kiinteästi hampaassa kiinni kuten muissa hampaissa, koska viisuri siis on vain osin puhjennut. Vaikea selittää. Mutta ei siihen mitään instrumentteja tarvitse sen hammaskiven havaitsemiseen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla