Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alaselkä kipeä aamusin?

Vierailija
03.02.2019 |

Mikä voisi olla syynä? Sama sänky on ollut vuosia.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pehmeä patja.

Vierailija
2/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sänky ja/tai patjat pitää joskus uusia, ei ne ikuisuuksia kestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareuma

Vierailija
4/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärankareuman oireet

Tyypillisiä piirteitä ovat vähittäinen alku, useita kuukausia kestävät selkävaivat, etenkin aamujäykkyys. Vaivat ovat pahemmat levossa ja helpottavat liikkuessa tai muuten selkää käyttäessä.

Yleisin oire on alaselän kipu, joka tuntuu etenkin yölevon jälkeen ja voi herättää aamuyöstä. Kipu voi heijastua pakaran seutuun. Selkä on aamulla tai pitkän istumisen jälkeen jäykkä mutta notkistuu liikkuessa.

Sairaus alkaa yleensä 20–30-vuotiaana, hyvin harvoin yli 45-vuotiaana.

Vierailija
5/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian pehmeä patja.

Tai liian kova patja.. Mulla ei auttanut patjan vaihtokaan, vuoden olen kärvistellyt selkäni kanssa.

Vierailija
6/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin joskus, voi johtua myös ihan muusta kuin nukkumisesta tai yön ajasta. Kireät pakaralihakset tai muut lihaskireydet ja/tai keskivartalon lihasten heikkouskin voivat sitä aiheuttaa. Itsellä korjautuu aika helposti venyttelemällä ja tietyillä jumppaliikkeillä.

Vierailija
7/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian pehmeä patja.

Tai liian kova patja.. Mulla ei auttanut patjan vaihtokaan, vuoden olen kärvistellyt selkäni kanssa.

Auts. Toivottavasti löyät helpotuksen....meillä ongelmat loppuivat kuin seinään kun jousipatjat vaihdettiin kovimpiin (ja halvimpiin ja kämäisimpiin) Jyskin vaahtomuovipatjoihin, 30 euroa/kpl, kestävät kolme vuotta kuopatta.

Vierailija
8/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin joskus, voi johtua myös ihan muusta kuin nukkumisesta tai yön ajasta. Kireät pakaralihakset tai muut lihaskireydet ja/tai keskivartalon lihasten heikkouskin voivat sitä aiheuttaa. Itsellä korjautuu aika helposti venyttelemällä ja tietyillä jumppaliikkeillä.

Sama jatkaa vielä, että alaselkää voi kuormittaa myös istuma-asento, jos se on vääränlainen tai liian pitkään staattisen jatkuva. Asennon vaihtelut ja liikkeet istumisen keskeyttäen auttavat tähän. Googlaamalla löytyy sopivia jumppaohjeita omiin tarpeisiin.

Vierailija
9/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jään heräämisen jälkeen sänkyyn makaamaan pidemmäksi ajaksi, tulee selkä aina kipeäksi. Tyyliin herään joskus aamuyöllä kesken unien ja jään sänkyyn makaamaan ja odottamaan unta, selkä tulee kipeäksi. En kai osaa valveilla olla riittävän rento. Samoin saan selkäni kipeäksi jos nukun kauemmin kuin normaalisti.

Vierailija
10/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama jatkaa vielä, että alaselkää voi kuormittaa myös istuma-asento, jos se on vääränlainen tai liian pitkään staattisen jatkuva. Asennon vaihtelut ja liikkeet istumisen keskeyttäen auttavat tähän. Googlaamalla löytyy sopivia jumppaohjeita omiin tarpeisiin.

Ja vielä sama, että itsellä liian pehmeä/lötkö patja kyllä pahentaa tätä, mutta syy voi silti olla toisaalla tai asioiden kokonaisuudessa. Hyvään sänkyyn kannattaa aika ajoin satsata. Nyt lopetan :D

Vierailija
11/11 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla hävis aamuiset alaselkävaivat, kun ostin uuden patjan ja kunnon petarin. Annoin ihan Ikean sänkyosastolle mahdollisuuden ja oho, siellähän oli tietoa ja taitoa. Nyt olen onnellinen ikea sängyn omistaja viimeiset puolivuotta. Ei vaivoja ja unikin maittaa. Rahaa meni vajaa tonni. Tuossa oli matto ja yksi hyllykin, ettei pelkkää sänkykamaa.