Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen katsellut asuntoilmoituksia Helsingissä ja huomasin yhden asian

Vierailija
03.02.2019 |

Pohjakuviin lisätyt kodinkoneet ja kaapistot on lähes aina piirretty todellisuutta pienemmiksi. Ainakin sen kokoluokan asunnoissa, joita olen katsellut. Yleensä kodinkoneiden syvyys on se 60 cm, mutta jos sillä mitalla laskee pohjan pinta-alan, tulee rutosti ylimääräisiä neliöitä (mittaan pinta-alat sisäseinien sisältä). Kun sitten pinta-alan korjaa oikeaksi ja alkaa katsoa, miltä se 60 cm:n syvyys oikeasti näyttää siellä keittiössä, niin usein yllättyy. Ja ei mitenkään positiivisesti!

Kun vielä kuvat otetaan laajakulmaobjektiivilla, asunto saadaan ilmoituksessa näyttämään paljon todellista suuremmalta. Eli olkaahan tarkkana siellä näytöillä. :D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytössä käydäänkin juuri siksi, että nähdään, millainen asunto todellisuudessa on. Eiköhän kaikille ole ihan itsestään selvää, etteivät kiinteistönvälittäjien pohjapiirrokset ole mitoiltaan eksakteja. Niistä ei kannata mitään mittauksia tehdä.

Vierailija
2/6 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulepa, ei ole kaikille itsestäänselvää.

T. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näytössä käydäänkin juuri siksi, että nähdään, millainen asunto todellisuudessa on. Eiköhän kaikille ole ihan itsestään selvää, etteivät kiinteistönvälittäjien pohjapiirrokset ole mitoiltaan eksakteja. Niistä ei kannata mitään mittauksia tehdä.

Minä nyt kuitenkin tarvitsen pohjakuvaa sen arvioimiseen, mahtuisiko vaikkapa haluamani kaltainen keittiö asuntoon siihen kohtaan kuin olen ajatellut. En usko olevani ainoa. Ärsyttää vaan aina ensin korjata mitat oikeiksi, kun kiinteistövälittäjän hommaan mielestäni kuuluisi tehdä tämä asiakkaan puolesta. Mistä näille oikein maksetaan?

ap

Vierailija
4/6 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisen helsinkiläisen kerrostalon pohjapiirustukset voi ostaa parilla eurolla kaupungin Arska-verkkopalvelusta.

Itsekin kyllä ihmettelen kiinteistönvälittäjien välillä surkeita pohjakuvia. Ehkä niitä tekevät joissain paikoissa ihmiset, joilla ei oikein ole käsitystä mitoista ja mittakaavasta.

Vierailija
5/6 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä pohjapiirroksissa melkein aina lukee "kuva on suuntaa antava", ei niistä saa todellisia mittoja

Vierailija
6/6 |
03.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo tahalliselta vaikuttaa, kun virhe sattuu aina olemaan just noin päin. Kiinteistönvälittäjät monesti puhuu vaikka mustan valkoiseksi, kunhan saadaan kauppaa tehtyä. Alkavat olla jo pahempia kuin käytettyjen autojen kauppiaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme