Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ihan liikaa puhelin kädessä. Muita?

Vierailija
02.02.2019 |

Roikun koko ajan somessa, luen uutisia, vauvapalstaa, selaan toria jne. Eli kaikkea ihan turhaa, ei niistä uutisistakaan jää mitään mieleen ja usein tulee luettua vain otsikot. En itse päivitä someen mitään, luen vain muiden juttuja.

En osaa enää keskittyä kirjan lukemiseen tai edes telkkarin katsomiseen. Koko ajan kännykkä hakeutuu käteen. Se lapsuuden ja nuoruuden kyky uppoutua johonkin asiaan on täysin menetetty.

Tiedostan, että puhelin on ainoa kontakti ulkomaailmaan ja muihin ihmisiin, kun olen kotona. Ei tunnu niin yksinäiseltä. Heti kun on aikuista seuraa, on helppo unohtaa puhelin.

Mites muilla? Ja miten tästä pääsee eroon tai edes vähentämään puhelimen vilkuilua? Onko joku keksinyt jotain toimivia keinoja?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama ongelma ja se ahdistaa. Haluaisin päästä tästä eroon. Toisi varmasti helpostusta omiin mielenterveysongelmiinkin.

Vierailija
2/8 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo häiritsee.. en tiedä miten päästä siitä eroon. Pitäisi varmaan laittaa erikseen itselle jotkut ajat milloin saa olla puhelimella. Harmi vaan että nykyään puhelimen toimintoja ja appeja tarvitaan niin moneen asiaan että siltä ei voi välttyä koko ajan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen puhelimella koko ajan, mutta nautin siitä.

Vierailija
4/8 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se puhelin jonnekin pois näkökentästä, vaikka kirjahyllyyn tai pöydän laatikkoon - pääasia, että et koko ajan näe sitä. Sen lisäksi laita kaikki hälytykset pois päältä, ei mitään automaattisia ilmoituksia. Vieroitusoireet tulee sitten olemaan pahat, mutta kyllä se helpottaa.

Vierailija
5/8 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä. Ei pysty enää keskittyä muuhun. Joku ihme pakkomielle tää on.

Vierailija
6/8 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovu älypuhelimesta ja ota tilalle perinteinen. Kotona voit ottaa silloin tällöin hetken jolloin otat tabletin tai pädin, tai jopa läppärin ja se on sinun nettihetkesi. Puhelimessa oleva netti on liian helposti käsillä ja kulkeutuu mukanasi kaikkialle.

Vierailija
7/8 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luovu älypuhelimesta ja ota tilalle perinteinen. Kotona voit ottaa silloin tällöin hetken jolloin otat tabletin tai pädin, tai jopa läppärin ja se on sinun nettihetkesi. Puhelimessa oleva netti on liian helposti käsillä ja kulkeutuu mukanasi kaikkialle.

Ei onnistu, kun on töiden takia oltava älypuhelin. Lisäksi tietty yhteydenpito ihmisiin whatsapin välityksellä.. En uskalla riskeerata jo nyt olemattomia ihmissuhteitani poistamalla yhden kätevimmistä yhteydenpitokanavista.

Nytkin laitoin puoli tuntia sitten tv:n päälle katsoakseni jotain. En ole vieläkään valinnut ohjelmaa, koska olen lukenut vauvapalstaa ja facebookia.

Vierailija
8/8 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. Kaikkitietävät mammat ovat pääsääntöisesti näitä ongelmaisia. Kaffepulla on varmaan aino jolla on järkeviä ajatuksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän