Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avioero?

Vierailija
02.02.2019 |

Olemme vaimoni kanssa naimisissa ja olen molemmat 38-vuotiaita. Vaimollani on entisestä suhteesta 6 lasta.
Meillä menee vaimon kanssa huonosti. Vaimoni on kieltänyt harrastukseni, en saa nähdä kavereita. Käyn silti treeneissä pari kertaa viikossa, mutta kun tulen kotiin, niin vaimo mököttää sohvalla. Hetken päästä ottaa suklaalevyn ja menee sohvalle makaamaan .
Viime kesänä, kun minulla oli kahden viikon loma oli tarkoitus mennä kaveriporukalla risteilylle. Vaimoni oli soittanut ystävilleni, etten saa tulla mukaan. Saatiin siitä riita aikaiseksi sitten kotona. Vaimo nimittely ja sanoi vaihtavansa lukot jos lähden risteilylle. Kun sitten lähdin vaimo laittoi viestiä, että ottaa eron ja sulki puhelimensa.
Teen kotona suurimman osan kotitöistä. Pesen pyykit, siivoan, teen enemmän ruokia, laitan pihaa, hoidan vaimoni lapsia. Mikään ei vaimolle kuitenkaan riitä. Minun pitäisi olla vaimon kanssa 24/7. Suuttuu, jos otan omaa aikaa.
Vaimoni on lisäksi todella mustasukkainen. Jos esimerkiksi kaupungilla kävelee vastaan nainen, niin hän keksii, että olen tuijottanut tätä vastaan kävelevää naista. Keksii siis aivan omiaan. Ikinä en ole pettänyt.
Eilen puhuttiin ja sanoin vaimolleni, että tahdon laittaa vireille avioeron. Vaimo romahti täysin ja alkoi itkemään hysteerisesti ja huusi, ettei pärjää taloudellisesti yksin lasten kanssa. Sanoin, että ei ole minun tehtävä elättää enää lapsia eikä ole tehtävä koskaan ollutkaan, mutta hyvää hyvyyttäni olen tukenut heitä taloudellisesti.
Mitäs te arvon naiset ja miehet ajattelette tälläisestä avioliitosta ja elämästä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan uteliaisuuttani: miten päädyit moiseen unelmaelämään? Halusit hetken kokea olevasi arjen ritari?

Vierailija
2/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

R

O

A

Jonka jälkeen juokse ja lujaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, aikamoiseen tilanteeseen olet itsesi saanut. Tietenkään sinun tehtäväsi ei ole elättää noi hirveää määrää toisen ihmisen lapsia! Lisäksi vaimosi käytös on erittäin epävakaata, epäkiitollisessa ja lapsellista. Hän selkeästi ymmärtää olevansa sinusta riippuvainen ja siksi haluaa varmistaa, ettet voi kohdata ketään toista. Sinuna todella lähtisin, onko sellainen suhde reilu missä toinen imee sinut kuoviin ja on kanssasi rahan vuoksi?

Vierailija
4/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuuttani: miten päädyit moiseen unelmaelämään? Halusit hetken kokea olevasi arjen ritari?

Ei meillä ollut tämmöisestä alkuaikoina. Ihmiset muuttuvat.. Meillä oli alkuaikoina kaikki hyvin.

Ap

Vierailija
5/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaan että olette päätyneet naimisiin seuraavista syistä: Vaimosi jäänyt yksin 6 lapsensa kanssa ja ollut epätoivoinen ja täytynyt olosuhteiden pakostakin hyväksyä mies joka ei ehkä vastaa sitä miehen mallia jollaisesta haaveillut. Halunnut elämäänsä jonkun ja teidän tiet ovat kohdanneet. Nyt vaunullesi on selvinnyt että oletkin iästäsi huolimatta keskenkasvuinen lapsi, joka ei ymmärtänytkään avioliiton merkitsevät sitä että olette yhtä, samaa lihaa ja perhe. Sinä elät edelleen yksin itsellesi, keskityt omaan egoon, ulkonäköön ja statukseen ja kaverisi menevät perheesi edelle. Oikeastaan perheesi tulee oman itsesi ja kavereiden jälkeen etkä ole edes ymmärtänyt että vaimosi lapset ovat myös perhettäsi siitäkin huolimatta että heillä saattaa olla kuvioissa myös oma isä. Vaimosi on kyllä tämän ymmärtänyt ja huomannut ja on tästä pettynyt ja se nakertaa (vituttaa).

Vaimosi näkee sinussa paljon hyvää ja haluaisi sinun kanssa oikean perheen ja sinusta miehen joka ymmärtäisi laittaa vaimonsa etusijalle. Jos sinusta ei siihen ole, voi hyvinkin olla parempi että otat eron ja vaikka se vaimoasi kirpaisee niin hänelle kuitenkin loppupeleissä parempi. 6 lapsen lisäksi keskenkasvuinen mies on kohtuuton taakka.

Sinulle vinkki: Onnellinen vaimo tekee miehensä onnelliseksi.

Vierailija
6/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä palstalla paljon mainostettu kilttis vai miten olet tuollaiseen jamaan ajautunut?

Vierailija
7/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Arvaan että olette päätyneet naimisiin seuraavista syistä: Vaimosi jäänyt yksin 6 lapsensa kanssa ja ollut epätoivoinen ja täytynyt olosuhteiden pakostakin hyväksyä mies joka ei ehkä vastaa sitä miehen mallia jollaisesta haaveillut. Halunnut elämäänsä jonkun ja teidän tiet ovat kohdanneet. Nyt vaunullesi on selvinnyt että oletkin iästäsi huolimatta keskenkasvuinen lapsi, joka ei ymmärtänytkään avioliiton merkitsevät sitä että olette yhtä, samaa lihaa ja perhe. Sinä elät edelleen yksin itsellesi, keskityt omaan egoon, ulkonäköön ja statukseen ja kaverisi menevät perheesi edelle. Oikeastaan perheesi tulee oman itsesi ja kavereiden jälkeen etkä ole edes ymmärtänyt että vaimosi lapset ovat myös perhettäsi siitäkin huolimatta että heillä saattaa olla kuvioissa myös oma isä. Vaimosi on kyllä tämän ymmärtänyt ja huomannut ja on tästä pettynyt ja se nakertaa (vituttaa).

Vaimosi näkee sinussa paljon hyvää ja haluaisi sinun kanssa oikean perheen ja sinusta miehen joka ymmärtäisi laittaa vaimonsa etusijalle. Jos sinusta ei siihen ole, voi hyvinkin olla parempi että otat eron ja vaikka se vaimoasi kirpaisee niin hänelle kuitenkin loppupeleissä parempi. 6 lapsen lisäksi keskenkasvuinen mies on kohtuuton taakka.

En muista, milloin olisin edes AV:lta yhtä puolueellista puuppaa lukenut.

Vierailija
8/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei merkitse onnellinen liitto sitä, että minut eristetään ystävistä, kuten sanoin, niin hoidan lapsia ja teen paljon kotitöitä. Miksi minun pitäisi istua aina kotina. Minulla ei siis mielestä ole oikeutta harrastuksiin eikä nähdä ystäviä koskaan? Kerro toki myös se, että miksi olen huono mies mielestäsi ? Sinullako ei ole koskaan omaa aikaa etkä nää ystäviä? Sekö tekee kumppanista huonon, että harrastaa liikuntaa ja pitää ihmissuhteita yllä? Selvä. Pitää ilmeisesti katkaista kaverisuhteet perheen takia😂

Vierailija
9/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole sinun, eikä sinun perhettä jos rehellisiä ollaan. Luuletko, että vaimosi lapset huolehtivat sinusta kun olet vanha? 

T. YH-äidin kasvattama, jota ei voisi enempää kiinnostaa äitini kumppanin hyvinvointi. Kun äitini kupsahtaa niin potkin miehen pellolle äitini omistamasta talosta. 

Vierailija
10/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vaimo ei selviytyisi taloudellisesti? Saako lapset elareita, ja tapaavatko isäänsä? Minkä ikäisiä ovat? Luulen, että vaimo ei vain kestä ajatusta huushollin pyörittämisestä.

Vierailija
11/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei merkitse onnellinen liitto sitä, että minut eristetään ystävistä, kuten sanoin, niin hoidan lapsia ja teen paljon kotitöitä. Miksi minun pitäisi istua aina kotina. Minulla ei siis mielestä ole oikeutta harrastuksiin eikä nähdä ystäviä koskaan? Kerro toki myös se, että miksi olen huono mies mielestäsi ? Sinullako ei ole koskaan omaa aikaa etkä nää ystäviä? Sekö tekee kumppanista huonon, että harrastaa liikuntaa ja pitää ihmissuhteita yllä? Selvä. Pitää ilmeisesti katkaista kaverisuhteet perheen takia😂

En minä sitä tarkoita. Vaimollasi on ilmeisesti huonoja kokemuksia tai syitä miksi teillä ei ole luottamusta välillänne. On helppo sanoa että toinen on mustasukkainen ja ajatella että "vika" on yksin siinä mustasukkaisessa puolisossa. Ja voihan se ollakin että se kumpuaa jo edellisestä suhteesta eikä ole ollenkaan sinun aiheuttamaa. Mutta ongelma on jokatapauksessa teidän yhteinen ja vaikuttaa juuri siihen kuinka "lyhyessä liekassa" vaimollasi on tarve sinua pitää. Asialle voi tehdä paljonkin jos haluaa ja asioista voi oikealla tavalla keskustella ja tehdä kompromisseja. Avioeron pöydälle ottaminen ei ainakaan parantanut tilannetta. Jos vaimosi tuntisi että he olisivat sinulle tärkeitä, voisi hän helpommin luottaa sinuun ja helpompi olisi lähteä reissuillekin. Samoin uskon hyvin vahvasti että sinun harrastuksien rajoittaminen johtuu jostain tein parisuhteen ongelmista, esim. ettei vaimosi koe että olet kiinnostunut viettämään aikaasi myös heidän kanssaan. Olen 100% varma että vaimosi odottaa sinulta puolisona muutakin kuin kotitöitä ja ruuanlaittoa, eikä noita lasketa yhteiseksi ajaksi.

Pointti ei ole siinä että sinun täytyisi lopettaa meneminen, vaan siinä että hoitaisit parisuhteen sellaiselle mallille ettei vaimosi tarvitse kärsiä mielipahasta sinun menemisiesi takia eikä pelätä kotona mitä sinä hommaat kaveri reissuilla. Selvästi tuo kertoo teidän välisestä luottamuspulasta.

On paljon miehiä jotka eivät ymmärrä hoitaa suhdettaan. Helppo ajatella pääsevänsä helpommalla ottamalla ero kuin hoitaa suhdetta kuntoon, mutta et sinä tule koskaan valmista ja hyvää saamaan tekemättä sen eteen töitä. Viestäsi vain lukee ettet ole valmis tekemään parisuhteen eteen töitä (muutakin kuin kotitöitä. ! Etkä sinä auta vaimoasi kotitöissä jos hoidat oman osuutesi)

Vierailija
12/12 |
02.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sitä tarkoita. Vaimollasi on ilmeisesti huonoja kokemuksia tai syitä miksi teillä ei ole luottamusta välillänne. On helppo sanoa että toinen on mustasukkainen ja ajatella että "vika" on yksin siinä mustasukkaisessa puolisossa. Ja voihan se ollakin että se kumpuaa jo edellisestä suhteesta eikä ole ollenkaan sinun aiheuttamaa. Mutta ongelma on jokatapauksessa teidän yhteinen ja vaikuttaa juuri siihen kuinka "lyhyessä liekassa" vaimollasi on tarve sinua pitää. Asialle voi tehdä paljonkin jos haluaa ja asioista voi oikealla tavalla keskustella ja tehdä kompromisseja. Avioeron pöydälle ottaminen ei ainakaan parantanut tilannetta. Jos vaimosi tuntisi että he olisivat sinulle tärkeitä, voisi hän helpommin luottaa sinuun ja helpompi olisi lähteä reissuillekin. Samoin uskon hyvin vahvasti että sinun harrastuksien rajoittaminen johtuu jostain tein parisuhteen ongelmista, esim. ettei vaimosi koe että olet kiinnostunut viettämään aikaasi myös heidän kanssaan. Olen 100% varma että vaimosi odottaa sinulta puolisona muutakin kuin kotitöitä ja ruuanlaittoa, eikä noita lasketa yhteiseksi ajaksi.

Pointti ei ole siinä että sinun täytyisi lopettaa meneminen, vaan siinä että hoitaisit parisuhteen sellaiselle mallille ettei vaimosi tarvitse kärsiä mielipahasta sinun menemisiesi takia eikä pelätä kotona mitä sinä hommaat kaveri reissuilla. Selvästi tuo kertoo teidän välisestä luottamuspulasta.

On paljon miehiä jotka eivät ymmärrä hoitaa suhdettaan. Helppo ajatella pääsevänsä helpommalla ottamalla ero kuin hoitaa suhdetta kuntoon, mutta et sinä tule koskaan valmista ja hyvää saamaan tekemättä sen eteen töitä. Viestäsi vain lukee ettet ole valmis tekemään parisuhteen eteen töitä (muutakin kuin kotitöitä. ! Etkä sinä auta vaimoasi kotitöissä jos hoidat oman osuutesi)

No on se hyvä, että minä olen se syyllinen😂 vaimolla ei ole mitään syytä olla mustasukkainen enkä todellakaan ole tehnyt mitään, joka olisi pilannut luottamuksen.

Kuten sanoin, niin vietän perheen kanssa aikaa, mutta mielestä minulla on oikeus omiin menoihin.

Vaimo on ihan yhtäkkiä muuttunut. Ei se ole minun syyni. Olen yrittänyt hoitaa liittoa. Olen mm. Järjestänyt meille yhteistä aikaa, mutta vaimo ei suostunut yhteiseen tekemiseen, vaan haukkui, kuinka p... olen, kun olin varannut meille kylpyreisdun, koska hän ei pidä kylpylöissä olosta ( ikinä ei ole tämmöistä maininnut) Kun ehdotan, että mentäisiin yhdessä puistoon, niin vaimo sanoo ” en mä jaksa”. Sitten yleensä lähden yksin lasten kanssa puistoon. En oikein ymmärrä.. mielestäni olen ihan hyvä mies . Rakastava, välittävä ja huolehtiva. Sanon aina vaimolle ja vaimon lapsille, että he ovat minulle tärkeitä.

Eilen yritimme keskustella asioista, mutta vaimo piti mykkäkoulua. Mikä muu on enää mahdollista kuin ero? En pysty enää parempaan. Mielestäni olen tehnyt kaikkeni vaimon ja hänen lastensa eteen, että heillä olisi hyvä olla.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi