Yksinhuoltajat/lähivanhemmat! Kuinka paljon teillä on vuokrakulut?
ja lasten lukumäärä?
Minulla 2 lasta. Kolmioita olen katsellut. Vuokrat on 850-880e välillä, mutta päälle vielä vesi- ja sähkömaksut ja autopaikka. Kokonaishinta nousee silloin melkein tuhanteen euroon...
Tulot nettona tukineen on nippanappa 2200e... Jatko-opiskelut kiikarissa, mutta eipä se nettopalkka tule enempää olemaan kun esim. asumistuki laskee mahdollisen palkannousun myötä. Taloiudellisesti plus miinus nolla.
Miten te muut elätte???!
Kommentit (16)
Iso kaksio/Hki 730€ (sis. vesi ja muut), netto vähän päälle 1800€ ja yksi huollettava ala-ikäinen kotona. Asumistukena reilu satanen.
Ei paljon juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Iso kaksio/Hki 730€ (sis. vesi ja muut), netto vähän päälle 1800€ ja yksi huollettava ala-ikäinen kotona. Asumistukena reilu satanen.
Ei paljon juhlita.
Mukavasti jää rahaa elämiseen.
Vuokra n. 900e, sähkölämmitys. Tulot tukineen noin 3000e.
Vierailija kirjoitti:
Aika samat tulot, mutta vuokra nousi juuri yli tonnin , lisäksi tämä on sähkölämmitteinen huusholli eli talviaikana karmeat laskut . Rahat aina loppu , vaikka kuinka pihistelen - lapsille saan kaiken tarpeellisen , mutta esim . itse en osta itselleni / käy missään koskaan , koska ei kertakaikkiaan ole varaa. Kunhan lapset lähtevät omilleen , niin pystyn vaihtamaan asunnon järkevämmän hintaiseksi . Tämä kituutus on oma valintani - lapset saavat asua tutulla ja turvallisella ("hyvällä") alueella .
No sehän tässä on toki totta että voisin kai minäkin muuttaa hornan tuuttiin ja vaihtaa lapsilta koulun ja saada ehkä 100-200e halvemmalla kolmion. Se olisi kyllä sitten jo aika metikössä. 🤔 Asunnot mitä olen katsellut on nykyisen koulun läheltä, lapsilla turvallinen koulumatka kävellen. Heillä menee koulussa hyvin ja on kavereita niin en kyllä ihan helpolla lähde riskeeraamaan.. Koulukiusaamista, yksinäisyyttä ym on nykyään niin paljon, kamalaa jos sellaisia ongelmia tulisi uuden koulun myötä.
Ero jo itsessään on riski ja siinäkin lapsilla kestämistä.
Vierailija kirjoitti:
2 lasta siis.
Vierailija kirjoitti:
Maksaako isä isot elarit vai miten saat noin paljon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä, minimielarit kelasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn töissä, minimielarit kelasta.
Ok.
900 euroa/kk sisältäen veden ja autopaikan. Iso 4 h + k +s rivari Muutin kauemmas, että sain lapsille ja itselleni omat huoneet. Lapset eri sukupuolta, enkä halua nukkua olkkarissa. Asumistukea saan n 100 euroa.
660e. Asun kaksiossa kahdestaan lapsen kanssa. Halusin kolmion, mutta ne tosiaan ovat 800-1000e , eikä tällä alueella oikein edes ole kolmioita tarjolla. Nykyinen asuntomme on erittäin edullinen neliöihin nähden (62m2) ja tähän sisältyy sähkö ja vesi. Vuokranantaja on vanha mummeli, asunto on ilmeisesti velaton, kun vuokra on niin alhainen.
Nyt on kyllä mulla tulot kasvaneet ja olisi varaa maksaa vaikka se 1000e vuokraa, mutta säästän omaan asuntoon niin ei ole enää järkeä muuttaa sitä ennen.
Minä asuin lapseni kanssa kolmiossa, meillä vuokra oli alle 600 euroa. Lapsen koulumatka kyllä sitten oli 3 km, ja minulla töihin lähikaupunkiimme 11 km.
Joten matkakuluissa taas meni se, mitä olisi maksanut asua lähempänä kalliimmin. Auto siis käytössä.
Köyhästi elellään... Mulla kolmio, vuokra melkein tonnin. Toinen lapsista muutti juuri pois, joten halvempaa etsin. Tulot samat kuin ap:lla.
680€ (sis. Veden) kolmio Turku.
Muina maksuina pyykkitupa 2€/krt noin 10€/kk
Sähkö 60-70€/3kk
Yksi lapsi. Koulu vieressä.
Tulot: joku 2000-2200€/kk. Kelatuet. Olen opiskelija.
Hyvin on pärjätty. Harmi vaan että vuokra nykyään korkea. Muuttaessa tähän se oli 620€ mut putkiremppanosti tuota.
1800 asumiskulut yhteensä, siitä lainanlyhennystä 1500 eli ns omaan taskuun. Kahdestaan lapsen kanssa asutaan.
Mun puoliskolla on vuokra 700, mutta sähkölämmitys (okt). Saa asumistukea 585e/kk. 2 lasta.
Aika samat tulot, mutta vuokra nousi juuri yli tonnin , lisäksi tämä on sähkölämmitteinen huusholli eli talviaikana karmeat laskut . Rahat aina loppu , vaikka kuinka pihistelen - lapsille saan kaiken tarpeellisen , mutta esim . itse en osta itselleni / käy missään koskaan , koska ei kertakaikkiaan ole varaa. Kunhan lapset lähtevät omilleen , niin pystyn vaihtamaan asunnon järkevämmän hintaiseksi . Tämä kituutus on oma valintani - lapset saavat asua tutulla ja turvallisella ("hyvällä") alueella .