G:Kuumeiletteko yksin vai onko mies mukana???
Täällä yksi vauvakuumeinen kyselee, onko muiden kuumeisten miehet mukana juonessa, kun meidän ukkoa ei tuo ajatus PK:sta oikein tunnu innostavan... Painostus tuskin auttaa, mutta miten saada mies mukaan???
Kommentit (7)
ensimmaista vaan tulivat ilman suunnittelua tai muuta, kolmea kun aina ajateltiin! Nelosta mies sai jo mua kaannyttaa, ei ihan hirveen kauan mutta kuitenkin. Kun se kynnys ylitettiin tuntuu nyt tama viitosen haluaminen ' normaalilta' ! Mutta tatakin on mies haaveillut toista vuotta, vasta nyt sai minut mukaansa; ja hakee kaikenmaailman oireita ihan yhtalailla; eilen sitten sanoi epailevansa mun raskautta!
kolme on ainaisessa toiveessa ollut,kaksi on jo entuudestaan. ekaa kertaa tässä ihan vauvaa yritetään kun kaksi edellistä olivat täydet yllätykset:) että ollaan kuin ensimmäistä yrittämässä,tai siltä ainakintuntuu.
neuvoa en osaa kuin saat miehen mukaan hommaan, meillä sitä ei olla vielä tarvittu.
kuumeiltiin molemmat hyvinkin innokkaasti, mies vielä innokkaammin kuin minä. Kun ei tulosta ole alkanut kuulua, niin on molempien kuume laskenut. Olettaisin, että mieskin kyllä kuumeilee edelleen, mutta ei osoita sitä enää selvästi, koska tietää mun ahdistuvan lapsttomuudestamme. Oma kuume nousee ja laskee sahaten nopeaan tahtiin, mielialasta riippuen. Mutta molempien toiveissa se vaavi on! Alkujaan haaveilimme 2-3 lapsesta, mutta nyt oltaisiin ikionnellisia siitä yhdestäkin tuhisijasta!! Takana siis toivetta ja yritystä enemmän ja vähemmän aktiivisesti lähes 4 vuotta.
Kuumetta seuraillen ja tuloksia odotellen, Haavemaa
Kyllä meillä on molemmat tässä täysillä mukana. Toista kuumeillaan. Esikoinen jo 4,5v ja tässä välissä on ollut noita epäonnistuneita raskauksia. Kyllä ne on molempiin kolahtanut ikävästi.
Ensimmäinen meni ihmetellessä. Oltiin silloin molemmat nuoria, ja mies ei varsinaisesti ehtinyt varmaan kaivata vauvaa tms. Toinen tupsahti hieman " puun takaa" , eli ei oltu keretty kunnolla kuumeilla, vaikka oikein oli tervetullut perheeseen! Nyt kolmatta on kerennyt jo kunnolla kuumeilla, ja mies on kyllä mukana. Jännää! Tekee kuumeilun kaksin verroin mukavammaksi.
En usko, että toista voi usuttaa kuumeiluun. Miehelle vielä odotusaikakaan kun ei ole kovin konkreettista, varsinkaan ensimmäisellä kerralla. Ehkä se auttaa, jos pyytää toista vain hiljaa kuuntelemaan ja puhelee omista tunteista ja mielessä pyörivistä asioista. Sitten ei ainakaan aliarvioisi sinun tunteitasi.
Mies on kyllä hyvinkin mukana, hänen aloitteestaan tämä vauvanteko aloitettiinkin (ei sillä että olisin vastaan laittanut)! Mulla oli tarkoitus syödä vielä ainakin yksi liuska pillereitä, mutta mies oli sitä mieltä että mitä sitä turhaan!? =)
Eli siis yhdessä kuumeillaan, ihan täysillä!
Meillä yritystä on nyt takana kaksi vuotta ilman tulosta.
Yhdessä päätettiin että jätän pillerit pois kaksi vuotta sitten. Minä oli kyllä se joka kuumeili alusta asti ihan täysillä mies sitten vasta pikkuhiljaa rupesi oikein kunnolla toivomaan lasta.
Nyt sitten aina kun piinapäivät lähestyvät niin mies jännittää yhtä paljon kuin minä ja toivoo että vihdoinkin olisin raskaana. Ja pettymys on hänellekin aina yhtä suuri.
Jospa ei enää kauan tarvisi pettyä :)