Naisen normaali paino?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksisi on 25,7 eli olet lievästi ylipainoinen.
Ja painoindeksillä ei ole v*ttuakaan väliä, jos koet voivasi hyvin ja elämäntavat on kuosissa. Kunhan itse voit hyvin, on paino toissijanen asia.
Olet normaalipainoinen. Suomessa on normaalia, että nainen tai mies on ylipainoinen.
Pituus sentteinä miinus 105, niin saat ihannepainon kiloina.
Eli sinun tapauksessasi 60kg.
Riippuu treenaatko paljon ja onko sulla lihasta vai koostuuko keho pelkästä rasvasta. Itse suunnilleen samoilla mitoilla treenaava ja lihaksikas nainen, alhainen rasvaprossa ja lihakset erottuvat.
Ukko36 kirjoitti:
-110 (+/-4) ihannepaino
aloittaja himpun verran ylipaininen, ei siis selkeästi nrnaalipainoinen, muttei seleästi ylipainoinenkkaan. Lienee varaa vähän keventää ja kiinteytyä ja olo olisi kevyempi ja energisempi. Muttei kannata turhaan stressata, aamupainosi ilman farkkuja menee varmaan normaaliin painoindeksiinkin.
Et ole, mutta helposti saat painosi pudotettua normaaliin. Paitsi jos olet kovinkin lihaksikas, niin sitten siihen on tuskin syytä.
No kyllä olet ylipainoinen eli tukeva. Alle 60kg niin olisit haluttavampi.
Olet todella keskiverto ylipainoinen. Keskivertonainen on 164 senttiä pitkä ja painaa 70 kiloa. Koska tarkoitukseni ei ole loukata naisia, todettakoon, että miehet ovat vielä ylipainoisempia.
Ukko36 kirjoitti:
Ei, vaan pituus miinus 110.
Oot mun mielestä lihava.
Itse oon 170cm ja 57kg. Painavimmillani olen ollut 63kg.. hmm ja oot mua 5cm lyhyempi.
Vierailija kirjoitti:
Olet lihava. Minä 171/57 ja pari kiloa kiristettävä.
Samat ja ei kyllä juuri ylimääräistä ole.
Tosin keväällä aloitan taas juoksulenkit, niilläkään ei ole ollut tapana muuttaa painoa, mutta kehonkoostumus saattaa hienoisesti muuttua.
Vierailija kirjoitti:
Oot mun mielestä lihava.
Itse oon 170cm ja 57kg. Painavimmillani olen ollut 63kg.. hmm ja oot mua 5cm lyhyempi.
ketään ei kiinnosta sinun mittasi edes vertailun vuoksi.
- ei ap... hmmmmm olen 162/48 btw, oot mun mielestä vähän ilkeä
Vierailija kirjoitti:
Oot mun mielestä lihava.
Mä taas 173 ja 62.6kg. Painavimmillani 70. Kumpikin ootte luikkuja. Mä taas AMATSOONI!
Riippuu kehonkoostumuksesta. Jos on paljon lihasta, oikeasti paljon, niin voi olla hyvä paino. Minä oon 167cm ja 63kg oli näkyvät vatsalihakset ja muutenkin tiukassa kunnossa. Raskauden jälkeen olin pehmentynyt, painoin kuitenkin / sen takia vähemmän. Kadotin siis lihasta. Nyt uudestaan raskaana viikoilla 30+6 ja mitat sama 167cm ja 69kg. Eli liki samat kun aloittajalla.
Normaali oloissa (eli ei raskaana) mun paino on hyvä, kun on 60 paikkeilla. Saa olla vähän yli sen.
imv kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja painoindeksillä ei ole v*ttuakaan väliä, jos koet voivasi hyvin ja elämäntavat on kuosissa. Kunhan itse voit hyvin, on paino toissijanen asia.
Mitä sä noin hermostut? Miksi kysyt, jos sinulle ei saa antaa vastausta? Itsehän kysyit aloituksessa.
- eri
Kuten asialliset vastaukset ovat sanoneet, olet ihan himpun verran ylipainoinen ellet ole todella lihaksikas. Eli terveyden puolesta ei kannata antaa painoa kertyä enempää, mutta mitään paniikkiakaan ei kannata asiasta ottaa. Pieni ylipaino on paljon terveempää kuin lievä alipaino. Ihan tutkitusti, vaikka tähän varmasti kohta tulee joku syömishäiriökandi vakuuttamaan päin vastaista. Alipaino on todella vaarallista keholle.
Noissa lukemissa on hyvä aika havahtua korjaamaan hieman elintapoja. Muutaman kilon painon pudotuksella olet jo normaalipainossa.