Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen riehuminen hävettää

Vierailija
01.02.2019 |

Mies käyttäytyy kiukkuisena aivan sekopäisesti. Tuhoaa tavaroitaan, repii vaatteitaan, lyö päätä tai nyrkkiä seinään. Mitä puoliso voi tällaisessa tilanteessa tehdä? Käytökseen on hyvin hankala suhtautua, vaikka mies ei olekaan muille vaaraksi ja siivoaa riehumisensa jälkeen jälkensä. Silti tuo ahdistaa ja lapset ihmettelevät mitä meteliä oikein kuuluu.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsit juuri raivomiehen etkä kiltti miehen?

Vierailija
2/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltiltä vaikuttanut mies paljastui riehujaksi, kun olin ollut suhteessa pari vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihanhallintaterapiaan. Lenkille tai salille. Ei perheenjäsenten tarvitse tuollaista katsella.

Vierailija
4/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuollainen riehuminen on alkanut vasta muutaman vuoden jälkeen on syytä käydä lääkärissä sulkemassa pois fysiologiset syyt.

Vierailija
5/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollainen riehuminen on alkanut vasta muutaman vuoden jälkeen on syytä käydä lääkärissä sulkemassa pois fysiologiset syyt.

Mies on huono käsittelemään tunteitaan. Sanoo, että ei alussa uskaltanut tuoda ahdistustaan esiin. Minua vain riehuminen ärsyttää. Tuntuu todella lapselliselta käytökseltä.

Vierailija
6/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on huono käsittelemään tunteitaan. Sanoo, että ei alussa uskaltanut tuoda ahdistustaan esiin. Minua vain riehuminen ärsyttää. Tuntuu todella lapselliselta käytökseltä.

Toistan. Tällainen käytös tulee kyllä esiin kokolailla nopeasti eikä suinkaan vasta parin vuoden yhdessäolon jälkeen. Toinen mitä tulee mieleen on testosteronin käyttö itselääkintänä. Miksi et haluaisi selvittää syitä tilanteelle?

Vierailija
7/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkästään lapsellista, se on myös ahdistavaa ja pelottavaa. Ei kenelläkään ole oikeutta riehua ja hakata ja olla väkivaltainen kotona, kun siellä on muitakin perheenjäseniä. Vaikkei ketään satuttaisikaan fyysisesti, joutuvat muut silti varomaan ja hiippailemaan ja pelkäämään, koska yksi räjähtää. 

Vierailija
8/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkästään lapsellista, se on myös ahdistavaa ja pelottavaa. Ei kenelläkään ole oikeutta riehua ja hakata ja olla väkivaltainen kotona, kun siellä on muitakin perheenjäseniä. Vaikkei ketään satuttaisikaan fyysisesti, joutuvat muut silti varomaan ja hiippailemaan ja pelkäämään, koska yksi räjähtää. 

Niin. Lisäksi mies on mielestäni huono malli lapsille, kun käyttäytyy tuolla tavalla suljettujen ovien takana. Möykkä herättää ihmetystä. Jollain lailla vain tuosta puhuminen ulkopuolisillekin tuntuu vaikealta, kun mies yleensä on hyvin hillityn oloinen

Vierailija
9/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltiltä vaikuttanut mies paljastui riehujaksi, kun olin ollut suhteessa pari vuotta.

Siksihän ihmiset seurustelevat, että toiseen tutustuu. Sinä tutustuit ja huomasit, että mies on riehuja, mutta sen sijaan että olisit laittanut seurustelun poikki päätitkin sitoutua häneen. Miksi ihmeessä?

Vierailija
10/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toistan. Tällainen käytös tulee kyllä esiin kokolailla nopeasti eikä suinkaan vasta parin vuoden yhdessäolon jälkeen. Toinen mitä tulee mieleen on testosteronin käyttö itselääkintänä. Miksi et haluaisi selvittää syitä tilanteelle?

En usko miehen käyttävän mitään itselääkitystä. Mielestäni ongelmat liittyvät puhtaasti heikkoihin tunnetaitoihin ja huonoon itsetuntoon. 

Vierailija
11/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa muuta keinoa päästää höyryjä, hengästyttävä kävelylenkki kiukun tullessa vois auttaa.

Vierailija
12/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksihän ihmiset seurustelevat, että toiseen tutustuu. Sinä tutustuit ja huomasit, että mies on riehuja, mutta sen sijaan että olisit laittanut seurustelun poikki päätitkin sitoutua häneen. Miksi ihmeessä?

Tiedät varmaan vastauksen jo ennakkoon: koska minulla on jotain omiakin ongelmia. Riehuminen on ollut hyvin satunnaista, joten olen yrittänyt jollain tavalla sietää tilannetta.

Vierailija
13/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies terapiaan, ei pelkästään sinun ja lasten vaan myös itsensä takia.

Vierailija
14/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko miehen käyttävän mitään itselääkitystä. Mielestäni ongelmat liittyvät puhtaasti heikkoihin tunnetaitoihin ja huonoon itsetuntoon. 

Ja mahdollisen aivokasvaimen olet sulkenut pois röntgenkatseesi avulla..? Aivojen sähköisen toiminnan häiriöt taas suljit pois kotona kännykkän kautta miehellesi tekemälläsi EEG:llä..?

Radikaalisti muuttunut käytös voi olla neurologinen oire, mutta sinulla taitaa nyt tässä ketjussa olla jokin muu agenda kuin avun pyytäminen.

Vierailija
15/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkinlainen epävakaa persoona? Tunteiden hallitsemattomuus näkyy varmasti jotenkin muutenkin ja haittaa elämäänne. Mieti ihan rauhassa, joudutteko lasten kanssa kuulemaan ja näkemään esim. tiuskimista, kiroilemista, hermoilua, tavaroiden kolistelua, ovien paiskomista..? Onko teillä usein riitaa? Varotko sanomisiasi, ettet hermostuttaisi miestä? Et uskalla esim. pyytää miestä tekemään jotain kotityötä, ettei hän hermostu?

Lasten (eikä puolisonkaan) EI KUULU sietää minkäänlaista kuvatunlaista "hermoilua". Nyrkkien iskeminen seinään ei ole "vihan purkua" vaan jopa jonkinlaista henkistä väkivaltaa. Mitä pidempään tällaista sietää, sitä vaikeampi miehen on muuttaa tapojaan. Apua tarvitsette nyt heti!

Vierailija
16/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies terapiaan, ei pelkästään sinun ja lasten vaan myös itsensä takia.

Olen pitkään yrittänyt saada, mutta mies kokee tällä hetkellä huonon jaksamisen olevan este terapian aloittamiselle.

Vierailija
17/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedät varmaan vastauksen jo ennakkoon: koska minulla on jotain omiakin ongelmia. Riehuminen on ollut hyvin satunnaista, joten olen yrittänyt jollain tavalla sietää tilannetta.

No, pysy sinä raivoavan miehen kanssa mutta järjestä lapsillesi turvallinen lapsuus eli hanki heille apua.

Vierailija
18/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat tietysti sietää ihan minkälaista kumppania haluat, mutta sinulla on lapsia. Sama kuin alkoholistin kanssa: ei sulla ole oikeutta pistää lapsiasi elämään riehujan tai juopon vaikutuspiirissä. Sulla on velvollisuus lapsiasi kohtaan, sun pitää taata niille rauhallinen ja turvallinen koti. Teetkö niin? Äläkä nyt väitä ettei lapset muka mitenkään kärsi tästä raivoamisesta ja hakkaamisesta.

Vierailija
19/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän vain ole kiusannut liikaa miestäsi, kun on noin muuttunut suhteen aikana?

Vierailija
20/63 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän vain ole kiusannut liikaa miestäsi, kun on noin muuttunut suhteen aikana?

Säälittävää.