Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

PS tasaisessa nousussa jokaisessa gallupissa, ehtiikö ohittamaan Vihreät ennen vaaleja?

Vierailija
01.02.2019 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alman-gallup-keskustan-suosio-heiko…

Ensin Yle, sitten HS ja nyt Almamedia. Kaikissa selvää nousua. PM salkkusta käydään vielä kova taistelu. Hoitajakohu ehtii laantumaan ennen vaaleja ja seuraava teema voi olla ratkaiseva. MM ja vanhukset on jo koluttu loppuun.

Mikä se uusi teema on?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja jottei unohdettaisi totuutta, perussuomalaiset ovat todellisuudessa järkyttävät 8 prosenttiyksikköä tappiolla edellisiin eduskuntavaaleihin nähden...

Vertaat nyt toteutuneeseen tulokseen etkä siihen mitä gallupit lupailivat 4 vuotta sitten samaan aikaan.

Gallupit lupailivat persuillle 15 % neljä vuotta sitten, eikö tuo ole aikamoinen romahdus siitäkin?

No paljon on vettä virrannut Vantaanjoessa neljässä vuodessa ja sinäkin tiedät että persuissa on tapahtunut isoja mullistuksia sitten viime vaalien joten menneisyyteen vertailu on aika vaikeaa kun ei enää ole kyse samanlaisesta puolueesta.

Vierailija
22/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja jottei unohdettaisi totuutta, perussuomalaiset ovat todellisuudessa järkyttävät 8 prosenttiyksikköä tappiolla edellisiin eduskuntavaaleihin nähden...

Vertaat nyt toteutuneeseen tulokseen etkä siihen mitä gallupit lupailivat 4 vuotta sitten samaan aikaan.

Gallupit lupailivat persuillle 15 % neljä vuotta sitten, eikö tuo ole aikamoinen romahdus siitäkin?

Turhaan hoet shittiä. Ei ihmiset ole unohatnut näitä lapsiin kohdistuneita tekoja, joita sattuu jatkuvasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/alman-gallup-keskustan-suosio-heiko…

Ensin Yle, sitten HS ja nyt Almamedia. Kaikissa selvää nousua. PM salkkusta käydään vielä kova taistelu. Hoitajakohu ehtii laantumaan ennen vaaleja ja seuraava teema voi olla ratkaiseva. MM ja vanhukset on jo koluttu loppuun.

Mikä se uusi teema on?

Ehtii. Nuo gallupit on galluppeja. Otanta x määrä ihmisiä. Kun nämä vaihtelevat alueittainkin. Nuo gallupit on siinä mielessä ikäviä, että niilla voidaan ohjailla esim. äänestyskäyttäytymistä.

Jo tilastotieteen luennoitsijakin sanoin: Valhe, emävalhe, tilast.

Vierailija
24/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiinnosta PS:n järkevä ilmastopolitiikka ja varsinkin suhtautuminen autoiluun. Ainoa puolue joka ei hysteerisenä ottanut osaa ilmastohärdelliin viime syksynä.

Vihreät sekä SDP ovat kieltämässä polttomoottoreita. Se on typerintä mitä voi tehdä. Poliitikkojen tehtävä ei ole puuttua tekniikohin joilla ilmastonmuutosta hillitään vaan asettaa tiukat rajat jotka markkinat koittavat itse alittaa haluamillaan tekniikoilla.

Vierailija
25/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaaleihin on vielä aikaa.

Vierailija
26/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

In your dreams. Yhden asian puolue ei voi koskaan nousta kovin korkealle.

Suomalaisten hyvinvointi on niin tärkeä asia, että kyllä sillä aika pitkälle pääsee.

Onko aktiivimalli tuonut jollekin hyvinvointia? Entä koulutusleikkaukset?

Persut eivät ajaneet näitä juttuja. He eivät edes ole hallituksessa.

Vierailija
27/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

PS nousee vielä kovasti. Tulee vielä ilmi lisää ikäviä tapahtumia.

Minä äänestän perussuomalaisia tällä kertaa siksi koska he olivat ainoita keitä asia kiinnosti jo silloin kun asiat olisivat olleet pienellä vaivalla korjattavissa, tulipa ikäviä tapauksia ilmi tai ei.

Ja näytöt on huikeat. Olivat hallitusvastuussa vielä silloin kun asiat olivat pienellä vaivalla korjattavissa, mutta eivätpä korjanneet. Joten miten luulet nyt käyvän kun tarvitaan suurta vaivaa? Nettimölinä, joka on puolueen ydinosaamisaluetta, ei vielä tee kevättä eikä kesää.

Vierailija
28/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PS:llä on itse asiassa laskua edelliseen (10.1. 2019) ylen mittaukseen 0,3 %.

Ehkä sekin lasketaan nousuksi. Kaikki lasketaan. Itse huomasin saman. 

Vierailija
29/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Et taida ymmärtää hirveästi gallupeista mitään? Se oli Ylen tai HS:n gallup johon vertaat. Jokaisella on omansa. Et voi verrata eri gallupeja keskenään kun ne on mitattu eri tavalla.

No itse asiassa samalla tavalla tehdyt puhelinhaastattelut, otoskoko toisessa 1145 ja toisessa 1534. Ei olennaista eroa.

Nyt koulun penkille sieltä! Tämä on aivan perusasia ja kaikkien pitäisi tietää ettei tilastoja voida sekoittaa keskenään. Tietenkin mittaustavoissa on eroja.

Toki voisi olla, mutta nyt tässä tapauksessa ei vain ole. Samat menetelmät.

Vierailija
30/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinööri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D Et taida ymmärtää hirveästi gallupeista mitään? Se oli Ylen tai HS:n gallup johon vertaat. Jokaisella on omansa. Et voi verrata eri gallupeja keskenään kun ne on mitattu eri tavalla.

No itse asiassa samalla tavalla tehdyt puhelinhaastattelut, otoskoko toisessa 1145 ja toisessa 1534. Ei olennaista eroa.

Nyt koulun penkille sieltä! Tämä on aivan perusasia ja kaikkien pitäisi tietää ettei tilastoja voida sekoittaa keskenään. Tietenkin mittaustavoissa on eroja.

Tilastot kertovat sitä mitä kysymyksenasetteluilla halutaa esittää. Ja silloinkin tilasto on vain tilasto kyselyyn vastanneiden mielipiteistä.

Vierailija
31/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, 4 vuotta sitten kannatus oli 50 % suurempi mutta persut ne vaan kuvittelevat että kyseessä on tällä hetkellä kannatuksen nousu :D

Vierailija
32/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos äänestän niin äänestän Persuja. Ekaa kertaa elämässäni. Luulen etten ole ainoa. Halla-aho on niin älykäs että fiksutkin ihmiset voivat nyt äänestää Persuja.

Vierailija
33/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turhaan hoet shittiä. Ei ihmiset ole unohatnut näitä lapsiin kohdistuneita tekoja, joita sattuu jatkuvasti.

Eh, aika nolo väistöyritys sulla. Eikö nykypersuilla oikeasti ole mitään annettavaa?

Vierailija
34/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä lähtien 9,9% on 0,3% pienempi kuin 9,3%?

Vierailija
35/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Specsaversille asiaa?

https://yle.fi/uutiset/3-10588026

Vierailija
36/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Specsaversille asiaa?

https://yle.fi/uutiset/3-10588026

Joo sorry katsoinkin väärän uutisen, oli 2018.

No ei tässä nyt sitten mitään voi, PS kuihtuu pois ja siniset rynnii veretseisauttavaan voittoon.

Harvalla puolueella kannatus nousee alle kuukaudessa 110%!

Vierailija
37/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, 4 vuotta sitten kannatus oli 50 % suurempi mutta persut ne vaan kuvittelevat että kyseessä on tällä hetkellä kannatuksen nousu :D

Puolue oli myös eri. Silloin populistinen puolue, nyt se on maahanmuuttokríittinen. Lisäksi muut teemat ovat vaihtuneet. Puolue ajaa autoilijoiden asioita. kannattaa ydinvoimaa, vastustaa EU:n liittovaltiokehitystä.. paljon sellaisia teemoja joissa muut ovat valinneet väärän linjan.

Vierailija
38/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan että Nyt-liite tulee takavasemmalta ja Hjalliksesta tulee pääministeri.

Vierailija
39/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halla-Aho on yksi niitä hyvin harvoja suomalaisia poliitikkoja joilla on päässä muutakin kuin kusta tai sahanpuruja.

Vierailija
40/61 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että Nyt-liite tulee takavasemmalta ja Hjalliksesta tulee pääministeri.

Hjallis in kerännyt ympärilleen kovan luokan pakkoruotsin kannattajia. Siksi vahva EI Hjallikselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan