Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten pienrintainen saa olla ettei tarvitse käyttää rintaliivejä?

Vierailija
01.02.2019 |

Minusta ne on "pakoliset" ainakin kesällä, kun käyttää ohuita vaatteita.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parit "nänninpeittoliivit" ohuita paitoja varten kesälle. Toppaamattomat ja tuettomat. Valtaosan vuodesta käytän vain toppia paidan alla, se riittää ihan hyvin ja lämmittääkin enemmän kuin liivit. Koko on 85aa (olen roteva, en lihava), rinnat on sellaiset reilun oman nyrkin kokoiset.

Harrastatko jotain kehonrakennusta tms, toi 85 liivinympärys (eli rinnanympärys käytännössä n.90) on kyllä ihan sairaan iso naiselle jos ei ole myös läskiä ympärillä.

Mulla myös 85 ja olen normaalipainoinen (bmi 24), kun olin laiha käytin kokoa 80. Mulla on pyöreä rintakehä. Pituus 164cm. Läskiä ei todellakaan ole vaan kylkiluut näkyy rintojen alla.

3

Minulla lähes sama:

rintojen alta tiukka mitta 80cm, käytän 80B tai 85A kokoa

48v, 165cm, BMI 22

"siivet" kyllä löytyy ja punttitreeniä tehty :-)

Tuon sivun kuvassa vähän suuntaa-antavat "siivet", mutta pienet kylläkin: https://kuntoplus.fi/treeni/voimaharjoittelu/tehokas-9-viikon-perustree…;

Vierailija
22/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä liivejä vain paksujen toppausten takia.

AA-kuppinen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on parit "nänninpeittoliivit" ohuita paitoja varten kesälle. Toppaamattomat ja tuettomat. Valtaosan vuodesta käytän vain toppia paidan alla, se riittää ihan hyvin ja lämmittääkin enemmän kuin liivit. Koko on 85aa (olen roteva, en lihava), rinnat on sellaiset reilun oman nyrkin kokoiset.

Harrastatko jotain kehonrakennusta tms, toi 85 liivinympärys (eli rinnanympärys käytännössä n.90) on kyllä ihan sairaan iso naiselle jos ei ole myös läskiä ympärillä.

Mulla myös 85 ja olen normaalipainoinen (bmi 24), kun olin laiha käytin kokoa 80. Mulla on pyöreä rintakehä. Pituus 164cm. Läskiä ei todellakaan ole vaan kylkiluut näkyy rintojen alla.

3

Vartalon mallistahan tuo on kiinni ja 85 on ihan normaali. Mullakin 85. Oon 162cm ja 54kg. En ole lihava enkä kehonrakentaja, ihan ns. normikroppainen. Ruumiinrakenne on kyllä sellainen harteikas verrattuna joihinkin, että esim. olkatoppauksisia vaatteita en voi ikinä valita. Mut en nyt kyllä muuten tosiaankaan ole mikään körmy tai korsto.

Siis liivin koko vai konkreettinen vartalon ympärysmitta? Liivejähän nyt voi käyttää minkä kokoisia vaan.

Vierailija
24/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

Montako senttiä sitten on ihan mittanauhalla mitattuna se rinnanympärys?

Ei se pelkkä ympärysmitta ole merkitsevä, vaan myös itse rintojen laajuus. Mulla on 75 cm rintojen alta mitattuna, mutta lähes poikkeuksetta ostan 80 tai 85 ympäryksiset liivit, koska niiden rintojen osissa on tarpeeksi laajuutta. Varsinkin kaarituelliset 75 olisi aivan liian kapeat tötterötissit.

Mieluusti olisin kyllä ilman ja kunhan rohkeutta kerään niin joku päivä olenkin. Omituista kahlehtia yksi osa kropasta aina johonkin pakettiin. Miksi? Jostain häveliäisyydestä, villit nännit pelottaa? Vai siksi, että meidän äidit ja niiden äidit on aina tehneet niin? Minun suvussa ei ollut kapinallisia liivien polttajia.

Vierailija
25/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

85cm

Vierailija
26/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3

Ei se pelkkä ympärysmitta ole merkitsevä, vaan myös itse rintojen laajuus. Mulla on 75 cm rintojen alta mitattuna, mutta lähes poikkeuksetta ostan 80 tai 85 ympäryksiset liivit, koska niiden rintojen osissa on tarpeeksi laajuutta. Varsinkin kaarituelliset 75 olisi aivan liian kapeat tötterötissit.

Mieluusti olisin kyllä ilman ja kunhan rohkeutta kerään niin joku päivä olenkin. Omituista kahlehtia yksi osa kropasta aina johonkin pakettiin. Miksi? Jostain häveliäisyydestä, villit nännit pelottaa? Vai siksi, että meidän äidit ja niiden äidit on aina tehneet niin? Minun suvussa ei ollut kapinallisia liivien polttajia.

Eihän itse rinnan koko vaikuta ympärysnauhan mittaan. Ympärys pitäisi olla eu-kokoisissa liiveissä vähintään sen viisi senttiä pienempi kuin oma rinnanympärys koska nauhan kuuluu vähän venyä rintakehän ympärille jotta liivi tukisi mitään. Tuki rinnoille tulee ympärysnauhasta eikä olkaimista.

Sulla on liian pieni kuppi käytössä jota kompensoit liian isolla ympäryksellä. Klassinen moka. Jos sun rinnanympärysmitta on 75, niin kokeile seuraavan kerran vähintään 75 ympäryksisiä liivejä (miel. 70 mutta ne tuntuu varmaan liian kireiltä kun olet tottunut noin löysään) ja ainakin pari kolme kuppia isompaa kokoa. Ja pue ne liivit etunojassa ja kahmaise rinta sinne kuppiin näin

Vierailija
27/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole pakkao pitää, mutta jos on kovin isot ja töröttävät tai roikkuvat niin en kyllä suosisi julkisella paikalla tai esim. töissä kulkea ilman liivejä. Muuten ihan sama kai. Mutta luulen, näin mututuntumalla, että alle C kupin rinnoilla, jotka eivät kauheasti roiku liivittömyys on eniten suositeltavaa. Muuten ei ehkä muualla kuin kotioloissa. itse en esim. voisi kuvitellakaan kulkevani kotioven ulkopuolella ilman liivejä, kuppikokoni kun on kuitenkin lähempänä 70FF tai 75G:tä (riippuen liivistä) ja rintakudos pehmeä ja itse rinnat ei niin terhakat. 

Vierailija
28/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan enää 70C:llä en lähde edes lähikauppaan ilman rintsikoita. Jo reipas kävely tai portaiden kiipeäminen tuntuu jo tosi inhottavalta. Kotisohvalla löhöäminen on usein liivitöntä, sillä siinä ei tarvitse tukea.

Vierailija
29/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talviaikaan en aina jaksa laittaa liivejä kauppaan lähtiessä, kun ei sieltä vaatteiden alta erota onko liivit vai ei. Kesällä on liivit aina, kotonakin usein kun helteillä estää tissinalushien muodostumista. Koko on isohko.

Vierailija
30/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sairaan iso, kun on rotevarakenteinen. Näytän kyllä ihan sopusuhtaiselta, mutta on esim paksut ranteet.

Ympärysmitta on 83, mutta koska en tarvitse liiveiltä tukea, ja vihaan kiristäviä vaatteita, on ne harvat liivit kokoa 85. Veikkaan että pelkkä luurangon ympärysmitta on luokkaa 78-80, koska kovin paljoa lihaa ei siinä kohtaa ole. Ei minua saisi johonkin 60 sentin mittaan kuin moottorisahalla!

Vierailija
31/31 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt pitää kyllä saada kuvia tisseistänne ihasteltaviksi.