Saako ulkonäköä kehua?
Matkustan usein nykyään junalla ja ne ovat nykyään jo aika täysiä. Eli sitä joutuu aika useinkin naisen viereen istumaan. Tykkään yleensäkin jutella ihmisten kanssa, mutta viime viikolla sitten kävi niin, että jouduin taas naisen viereen istumaan, joka oli tavallistakin kauniimpi. Jotain juteltiin säästä ja sitten tulin ihan spontaanisti kehuneeksi hänen kaunista kampaustaan. Ei olisi pitänyt, koska sen jälkeen tunnelma jäätyi täysin. Jos olisi ollut pidempi matka, olisin lähtenyt ravintolavaunuun, nyt kyhjötin hiljaa asemalle. Mitä tein väärin? Ono @metoo syynä. Piti tulla oikein tänne kysymään, kun tuttu kertoi, että täällä ratkotaan kaikki ongelmat :)
Kommentit (21)
Normaali juttelu on ok, mutta en lähtisi kommentoimaan vieraan ihmisen ulkonäköä.
Olisi kiva kuulla naisten kommentteja. Kyllä nuorempana muistan kehuneeni ihan ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksia ja silloin joku jopa kiitti, mutta useimmat selvästi kuitenkin tykkäsivät. Mikä on nyt muuttunut?
Itse kiittäisin kehusta, mutta ymmärrän että jotkut voivat vaivaantua
Riippuu kuka kehuu. Naiset saavat aina kehua miestä, mutta toisin päin se ei ole varmaa. Saa mieskin kehua, jos itse on nuori ja komea. Mutta mikäli hän ei ole, muuttuu kehuminen häirinnäksi.
Ota tuosta nyt selvää.
Ei ole mitään syytä ellei joku asiaa kysy. Miksi pitäisi. Suurimmaksi osaksihab se on jo ajatuksen tasolla esineellistämistä. Itse en kehu, kehuihin vastaan aika vinottain jotta ihminen itse ymmärtää alitajuiset tarkoituksensa (mielistely, vaikuttaminen etc)
Tuntemattoman henkilön ulkonäön kommentointi ei ole minun mielestäni ok missään tilanteessa. (No okei ehkä poikkeuksena joku catwalk malli tms. tilanne, jossa henkilö oikeasti tekee työtään ulkonäöllään.)
Vieraan ihmisen, varsinkin miehen tai vanhemman miehen, ulkonäkökehut voivat tosiaan olla vaivaannuttavia. Johtuu siitä, että yleensä se on vaan alkua tungettelevalle käytökselle. Jos haluat jutella, niin on mukava jutella jostain muusta kuin omasta ulkonäöstäni, tai muutenkaan itsestäni.
Kaksi asiaa:
1. Toisen ulkonäön kommentointi niin hyvässä kuin pahassa on älyttömän junttia.
2. Saman sisältöinen aloitus on täällä vähintään viikoittain. Jos ihmisten kanssa toimiminen sallitun käytöksen rajoissa on sinulle noin ongelmallista, olet elävä todiste metoon tarpeellisuudesta.
Se on myös todella omituista, kun vieras iäkkäämpi mies tulee yhtäkkiä kehumaan vaatetusta. Kiitän kyllä, mutta pidän varani.
Kiitos kommenteista! En olisi itse osannut edes ajatella tällaisia näkökulmia. Täytyy tosiaan olla tarkkana. Sitä ei oikein itsekään huomaa kuinka on pudonnut ajan virrasta jonnekin pappakerhoon.
Vastakkaisen sukupuolen edustajan ulkonäköä ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Normaali juttelu on ok, mutta en lähtisi kommentoimaan vieraan ihmisen ulkonäköä.
Tämä. Minulla ainakin herää äkkiä epäilys toisen tarkoitusperistä ja tulee epämiellyttävä olo olla lähellä.
kuules pervo pappeli
Milloin viimeksi kehuit nuoren kauniin miehen kampausta?
mitä..eikö?
Vierailija kirjoitti:
kuules pervo pappeli
mitä..eikö?
M60 vanha voin olla mutta en homppeli..siksi!
Vierailija kirjoitti:
Se on myös todella omituista, kun vieras iäkkäämpi mies tulee yhtäkkiä kehumaan vaatetusta. Kiitän kyllä, mutta pidän varani.
Inhoittavia tuollaiset nuorten miesten saalistajat
tarttuiko haaroista?
60v
Olisi kiva kuulla poikien kommentteja. Kyllä nuorempana muistan kehuneeni miehiä ihan ilman mitään sen kummempia taka-ajatuksia ja silloin joku jopa kiitti, mutta useimmat selvästi kuitenkin tykkäsivät. Mikä on nyt muuttunut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kuules pervo pappeli
mitä..eikö?
M60 vanha voin olla mutta en homppeli..siksi!
Eli kehusi on seksuaalinen. Sellaisia en halua tuntemattomilta, kiitos vain.
On siinä ongelmat
nuoria ei kiinnosta sun kusiset roikkopallit..siksi
Ei saa kehua. Kehumalla yhtä haukut muita kun et kehu heitä. Se on kiusaamista.