Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

miten reagoisit jos työvuorosi muuttuisi niin että iltavuoro kestäisikin klo 21 kun ennen se kesti vain klo18 asti?

Vierailija
31.01.2019 |

Ja sinulta ei kysyttäisi tähän suostumustasi.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisin työpaikkaa.

Vierailija
2/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tykännyt, päivä on pilalla enää vain toisesta päästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsoppariin on varmasti merkitty, että työnantaja määrää työajat.

Vierailija
4/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä juuri mitenkään. Normipäivä hoitoalalla.

Vierailija
5/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma muuttuu ja asiaan olisi pakko vaan sopeutua. Itselleni kävi juuri noin, nykyään teen viikossa kaksi iltavuoroa, ne kestävät klo 20 tai 21 asti. Monet tekevät yötyötä ja todella epäsäännöllisiä vuoroja, joten siksi en valita.

Vierailija
6/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalilta kuulostaa.

Vierailija
7/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juokseehan siitä palkka kuitenkin.

Ehkä muitakin lisiä.

Vierailija
8/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin pois.

Vierailija
9/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minulle kolmen tunnin iltalisät kelpaavat. Erityisesti lauantaisin, jolloin meillä klo 18 jälkeen olevat tunnit ovat sunnuntaitunteja eli tuplapalkka. Reagoisin siis ilahtuneesti.

Vierailija
10/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piteneekö päivittäinen työaika? Teetkö enemmän tunteja / viikko / kk? 

Minua ei haittais iltavuoro, sillä ennen työpäivää ehtisi tehdä vaikka mitä. 

Vierailija
11/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin olisin töissä klo 13-21 kuin klo 10-18, jäisi aamusta enemmän vapaa-aikaa ja saisi iltalisät. 10-18  vuorossa menee tavallaan koko päivä hukkaan, kun aamulla odottaa vain töihin lähtöä ja kotiin päästyä en saa sen enempää aikaiseksi kuin myöhemmänkään iltavuoron jälkeen.

Vierailija
12/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaisin etsiä jotain muuta hommaa. Sikäli kun paikassa ei ole mitään erityisen hohdokasta.

Vierailija
13/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, kun työvuoroni on aina ollut klo 21 saakka, kunnes sitä pidennettiin puolella tunnilla. Mielestäni ihan mukava, että työpäivän päätteeksi saa mennä suoraan nukkumaan.

Vierailija
14/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä, jos palkka juoksee joka tunnilta ja iltatunneilta vielä lisätkin.

Vierailija
15/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin mielellään 13-21 töitä tämän nykyisen 7-15 sijaan. Vaihtaisin heti! 

Vierailija
16/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu millaisella varoitusajalla tuo muutos tulisi. Samana päivänä annetusta tiedosta en suostuisi jäämään kuin poikkeustapauksessa. Muutaman päivän varoitusajalla ei olisi mitään ongelmaa.

Vierailija
17/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se olisi lopettaa yksinhuoltajana. Ei pieni alakoululainen voi viettää koko iltaa yksin kotona ja laittaa itse itseään nukkumaan.

Vierailija
18/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaisista muutoksista työajassa on neuvoteltava yt-prosessissa, mutta en sitten tiedä, miten olennainen muutos tuo on, jos teillä jo muutenkin kulkee vuorot vuorokauden ympäri.

Miten pitkiä päivät ovat? Onko sinulla pieniä lapsia, joiden pitää vaihtaa vuoropäivähoitoon tuon takia? Moni asia vaikuttaa siihen, miten tuohon suhtautuu.

Minulla on jo nyt yleisin työvuoro klo 9-21, joten en pidä pahana luonnollisestikaan iltayhdeksään asti työskentelyä. Lapseni ovat jo lukiolaisia ja mies hoitaa ruuat iltavuoropäivinä. Pitkien työpäivien ansiosta minulla on runsaasti vapaapäiviä, joka on mahtavaa - päivähän on jo "pilalla", kun pitää töihin mennä, joten saman tien voi lusia vähän pidempään 😉

Mutta ymmärrän hyvin, että joissakin perheissä tuo voi olla ongelma, jos siipallakin on myöhäinen vuoro. Ja toki se vaikuttaa moniin harrastuksiin ja esimerkiksi opiskeluun - jouduimme miehen kansaa keskeyttämään aloittamamme kieliopinnot, kun joka toinen krt jäi väliin, kun minulle osui iltahuki.

Vierailija
19/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klo 18 päättyvä vuoro on kylläkin päivävuoro, jo määritelmällisestikin. Ei siitä saa iltavuorolisiä, jotka vähän alasta riippuen alkaa juosta vasta klo 18/19/20.

Vierailija
20/23 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän lisällisiä tunteja. Jee