Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

”Saitko?” Vain kolmasosa naisista vastaa kyllä - naisten orgasmien surkea todellisuus

Vierailija
31.01.2019 |

Miesten ja naisten orgasmien saamisessa on selkeä ero, kertoo Kaalimato.comin tuore kysely. Miehistä 72 prosenttia kertoo saavansa orgasmin lähes joka kerta harrastaessaan seksiä kumppanin kanssa. Naisista vastaava osuus on vain 36 prosenttia. Tulokset ovat linjassa kansallisen FINSEX-tutkimuksen tulosten kanssa.

Kaalimadon tutkimuksessa 57 prosenttia naisista kertoo nauttivansa seksistä, vaikka ei itse laukeaisikaan. Miehistä samoin kokee vajaa puolet, 44 prosenttia. Puolet miehistä, 51 prosenttia vastanneista, ajattelee, että hyvä seksi päättyy aina orgasmiin. Naisista tätä mieltä on kolmasosa, 33 prosenttia.

– Osa naisista saavuttaa melko helposti orgasmin yhdynnässä, kun taas osa ei saavuta sitä lainkaan. Väestöliiton tutkimuksen mukaan lähes puolet naisista saavuttavat orgasmin korkeintaan epäsäännöllisesti. Orgasmiin vaikuttavat monet asiat aina oman itsensä hyväksymisestä seksuaaliseen itseluottamukseen sekä kommunikaatiotaitoihin. Jos nainen pitää kumppaninsa orgasmia omaansa tärkeämpänä, sitä ei välttämättä edes yritetä tavoitella, Kaalimadon seksuaaliterapeutti Annukka Lavikainen kertoo.

– Joissain tapauksissa nainen on voinut myös oppia hyväksymään mahdolliset orgasmivaikeutensa, jolloin seksissä orgasmin tavoittelun sijaan saadaan riittävä seksuaalinen tyydytys muilla tavoilla. Yksi näistä voi olla kumppanin mielihyvästä nauttiminen, Lavikainen jatkaa.
Kumppanin orgasmi stressaa enemmän kuin oma

Yhdeksän prosenttia vastanneista on kokenut itse tai kumppani on kokenut orgasmivaikeuksia viimeisen vuoden aikana Kaalimadon kyselyn mukaan. Osuus on yllättävän alhainen ajatellen sitä, että vain runsas kolmasosa naisista saa orgasmin harrastaessaan seksiä kumppanin kanssa lähes aina.

Enemmän kuin omasta orgasmistaan suomalaiset stressaavat kumppaninsa laukeamisesta. Oma laukeaminen stressaa yhdeksää prosenttia miehistä ja kymmentä prosenttia naisista. Sen sijaan 22 prosenttia naisista ja 27 prosenttia miehistä kokee epäonnistuvansa, jos seksikumppani ei saa orgasmia kumppanin kanssa.
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/ed457ca7-6f74-4ead-…

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti 100% naisista sanovat kumppanilleen aktin jälkeen että saivat. Tiedänpä nyt että enemmistö valehtelee päin naamaa.

Vierailija
42/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä harrastaisi seksiä ilman orgasmia. Toki saan myös helposti. Kyllä itselle se orgasmi on se isoin juttu seksissä, pelkkä "kumppanin mielihyvä ja läheisyys" jättäisi vain turhautuneen olon.

N28

Sama. En ikinä suostuisi olemaan suhteessa, jossa en saisi. En pysty mitenkään samastumaan sellaiseen elämään, että toinen tulee ja toinen ei, ja se on muka normaalia. Epäreilua ja epänormaalia se on! N36. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon monien parisuhteiden laadusta... Suurin osa naisista on siis vain miesten tarpeita tyydyttäviä patjoja. Ihanan tasa-arvoista.

Mistä noin päättelit? Suuri osa ihmisistä kokee aitoa nautintoa orgasmittomastakin seksistä. Jos sinä et nauttisi ilman omaa orgasmiasi, se ei tarkoita, että muut eivät nauttisi ja olisivat vain patjoina miestä miellyttämässä. Seksissä on niin paljon muitakin naututtavia asioita kuin orgasmi. Minä puolestani koen, että ne, jotka eivät tätä tajua, menettävät sen seksin upeimman puolen.

Seli seli... Kautta maailman on naisille aina ollut liian vaikeaa hyväksyä mikä on paikkanne miesten mielestä. Sinulla on kai miehesi sukunimikin?

Joko olet trolli tai tarvitset apua tuohon miesvihaasi. Minulla ei ole mieheni nimeä, sillä olen avosuhteessa transnaisen kanssa (itse olen nainen). Emme ole naimisissa.

Vierailija
44/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orgasmiin saamiseen tarvitaan tiettyjä kemikaaleja. Jos näiden kemikaalien syntyminen estyy niin orgasmi jää joko tulematta tai tulee laimeana. Yksi tunnetuimmista kemikaaleista joka estää orgasmin on stressihormoni.

Vierailija
45/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon monien parisuhteiden laadusta... Suurin osa naisista on siis vain miesten tarpeita tyydyttäviä patjoja. Ihanan tasa-arvoista.

Orgasmittomuus ei johdu aina huonosta parisuhteesta tai siitä, ettei vaadi itselleen orgasmia ja kiltisti alistuu patjaksi. Se voi johtua mistä tahansa syystä ihan synnynnäisestä orgasmittomuudesta stressiin tai vaikka mielialalääkkeisiin! Mielialalääkkeet ovat nykyään hyvin yleinen libidon laskun syy naisilla. Samoin e-pillerit.

Vaadi orgasmia? Onko teillä todella tuollaisia suhteita, joissa se pitää vaatia? Minun mieheni ainakin haluaa antaa sen minulle ihan ilman vaatimista, ja myös panostaa siihen, vaikka olisi itse jo saanut.

Ensimmäisellä sivulla joku kertoi, että hänen mies alkaa hoputtamaan ja kyselemään tuliko nainen jo. Suoraan sanottuna tuollainen kuulostaa tahalliselta, muka viattomalta yritykseltä miehen puolelta latistaa naisenkin tunnelma heti, kun on itse jo lauennut.

Vierailija
46/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä harrastaisi seksiä ilman orgasmia. Toki saan myös helposti. Kyllä itselle se orgasmi on se isoin juttu seksissä, pelkkä "kumppanin mielihyvä ja läheisyys" jättäisi vain turhautuneen olon.

N28

Mä en saa helposti, mutta mies haluaa nähdä vaivaa mun nautinnon eteen, joten saan lähes joka kerta. Yhdyntä ei ole se juttu, vaan esileikki. Mä laukean esileikin aikana ja mies yhdynnässä. Win-win, molemmat voittaa.

Vierailija
47/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N28

Mä en saa helposti, mutta mies haluaa nähdä vaivaa mun nautinnon eteen, joten saan lähes joka kerta. Yhdyntä ei ole se juttu, vaan esileikki. Mä laukean esileikin aikana ja mies yhdynnässä. Win-win, molemmat voittaa.

Win-win? No ehkä teillä. Mulle ei riittäisi tuollainen meininki, että hoidetaan pakollinen paha alta pois ja sitten vasta pannaan. 

Vierailija
48/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin arvoitus on, miksi nainen ylipäänsä voi saada orgasmin. Sille on aika mahdoton löytää mitään evolutiivista selitystä. Kyseessä on todellinen harvinaisuus nisäkäskunnassa. Eivät naarassimpanssit mitään orgasmeja saa. Ihmiselle sellainen on kehittynyt. Miksi ihmeessä? Jotain hyötyä siitä on täytynyt olla, kun evoluutio on sen kehittänyt.

Vierailija
49/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin arvoitus on, miksi nainen ylipäänsä voi saada orgasmin. Sille on aika mahdoton löytää mitään evolutiivista selitystä. Kyseessä on todellinen harvinaisuus nisäkäskunnassa. Eivät naarassimpanssit mitään orgasmeja saa. Ihmiselle sellainen on kehittynyt. Miksi ihmeessä? Jotain hyötyä siitä on täytynyt olla, kun evoluutio on sen kehittänyt.

Mistä olet lukenut, että naarassimpanssit eivät saa orgasmeja? Lähisukuisen lajin, bonobon, koko sosiaalinen järjestelmä perustuu seksuaaliseen mielihyvään, myös naarailla. Ihminen ei ole mitenkään harvinaisuus tässä. Esim. lehmillä on jo pitkään ollut tiedossa, että jos lehmä saa keinosiemennyksessä orgasmin, se tulee todennäköisemmin raskaaksi.

Vierailija
50/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä saanut pelkällä panemisella orgasmia, käsin/suuseksissä kyllä tulen melko helposti. Eksäni koki jotenkin henkilökohtaisena projektina sen, että "oppisi" tuottamaan mulle orgasmin pelkässä yhdynnässä, ja lopulta otti sen jonkinlaisena henkilökohtaisena loukkauksena kun ei onnistunut. Muut aiemmat kumppanini (ja nykyinen) ovat pitäneet ihan itsestäänselvyytenä, että molemmille osapuolille hoidetaan se kliimaksi jollain tavalla, eikä siinä ole mitään hävettävää tai epämiehekästä että se oma taikamuna ei aiheuta naiselle orgasmia.

Vierailija
51/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä olet lukenut, että naarassimpanssit eivät saa orgasmeja? Lähisukuisen lajin, bonobon, koko sosiaalinen järjestelmä perustuu seksuaaliseen mielihyvään, myös naarailla. Ihminen ei ole mitenkään harvinaisuus tässä. Esim. lehmillä on jo pitkään ollut tiedossa, että jos lehmä saa keinosiemennyksessä orgasmin, se tulee todennäköisemmin raskaaksi.

Eipä se bonobonaaras mitään orgasmeja saa, vaikka seksistä tykkääkin. Ei herkkusuukaan saa syömisestä orgasmia, vaikka ruoka maistuu.

Tuo raskaaksituleminen voisi olla yksi selitys ihmisen erikoisominaisuudelle. Orgasmikouristukset saavat nesteet pysymään paremmin sisällä. Mutta selitys on puutteellinen, koska helpompi olisi ollut muuttaa fysiologiaa siten, etteivät mällit valu ulos. Arvoituksen ratkaisu liittyy ehkä siihen, kenen seurassa saa orgasmin ja kenen "mällit" saavat valua ulos.

Vierailija
52/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä parempi etten olekaan orgasmiherkkä, raskaaksi olen tullut kahdesti ja hyvin helpolla ilman orgasmejakin. Jos saisin  joka kerta orkut haluaisin seksiä varmaan ihan järjettömissä määrin, sillä halut on melkoiset ilmankin. Itsekseni saan kyllä eikä yksi kerta riitä. Teini-iästä asti olen sormetellut aina vähintään kahdesti peräkkäin.

Suurin syy orgasmittomuuteen miesten kanssa on ehkä miellyttämisenhaluni, en halua olla liian työläs ja mietin liikaa ulkonäköäni, koska en mikään mallimittainen ole.

Miesten olisi tosi tärkeää antaa hyvää, mutta rehellistä palautetta ennen seksiä ja sen aikana, miksei jälkeenpäinkin.

53/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en yleensä saa orgasmia seksistä, enkä oikeastaan kaipaakaan sitä. Tykkään itsetyydytyksestä ja silloin orgasmit tuntuu hyvältä, mutta seksin aikana homma lipsuu aina tavoitekeskeiseksi jolloin en osaa nauttia tilanteesta vaan mielessä pyörii pelkkä ''tule nyt tule nyt tule nyt''. Olen ihan tyytyväinen seksielämäämme näin, olen sanonut miehelle etten kaipaa mitään orgasmin yrittämistä sen kummemmin.

Vierailija
54/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä taas saan aina ja nimenomaan panemalla, en ole kiinnostunut esim suuseksistä, se on lähinnä turhauttavaa. Meitä on erilaisia. Itse olen orgasmikeskeinen eli kun haluan seksiä miehen kanssa, haluan orkut hänen kanssaan, mikään lämpö ja läheisyys ei vaan riitä.

Minulla sama! Inhoan suuseksiä! Yhdyntä on parasta! Saan lähes joka kerta yhdynnässä ellei kumppani ole ihan surkea.

Vierailija
55/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos välimatka emättimen aukosta klitorikseen on sen verran pitkä, ettei penis siihen kosketa yhdynnässä, niin aika vaikeata on saada orgasmi. Sen sijaan jokainen (melkein) voi kokea orgasmin suuseksissä tai käsipelillä.

Eihän mieskään saa, jos hieroo vaikkapa peukaloa peniksen sijaan :)

Vierailija
56/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos välimatka emättimen aukosta klitorikseen on sen verran pitkä, ettei penis siihen kosketa yhdynnässä, niin aika vaikeata on saada orgasmi. Sen sijaan jokainen (melkein) voi kokea orgasmin suuseksissä tai käsipelillä.

Eihän mieskään saa, jos hieroo vaikkapa peukaloa peniksen sijaan :)

On olemassa myös G-piste orgasmi, joka paaaaljon syvempi ja parempi sekä kokonaisvaltaisempi kuin klitta orkku! Minulla tuntuu ihan koko kehossa varpaista kasvolihaksiin asti, ja kunnon yhdyntää tämä vaatii :). Klitta orkku on kaukana kunnon orkusta joka ekstaasi :)

Vierailija
57/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan kahdenlaisia orgasmeja. Klitoris- ja emätinorgasmin, joista emätinorgasmi on aina kovempi ja tyydyttävämpi. Miehen kanssa saan herkemmin klitorisorgasmin, kuin emätinorgasmin, ellei miehellä sitten ole erittäin hyvin varusteltu etumus. Joskus useamman session jälkeen saan pienemmälläkin varustuksella emätinorgasmin. Monesti akti tuntuu erittäin hyvältä, vaikka orgasmi on kaukana. Nautin silti siitä ja mikäs sen mukavampaa kun panetus jää päälle ja hetken päästä voi taas uudestaan lämmitellä. Mies ainakin siitä pitää. Emättimeni malli on sellainen, että harvan miehen varustus osuu g-pisteeseeni. Sitten kun osuu niin orgasmi tulee nopeasti. Sitten käy myös niin, että orgasmi tulee ns. puskista, enkä tajua itsekään miksi niin nopeasti tulin. Se voi tulla ihan muutamilla työnnöillä. 

Nyt sitten se toinen puoli nimeltä rakkaus. Kun saan kumppaniltani paljon huomiota ja hän on rentoutunut ja osoittaa rakkauttaan, niin orgasmin saaminen ja ylipäätään halut kasvavat. Minulla orgasmiherkyyden määrittää pitkälle suhde kumppaniin. Kun koen olevani rakastettu, niin halut jyllää pitkin päivää josta syntyy ns. etumatkaa orgasmiin, sitten kun hommiin päästään. Voin välillä olla todella kiihottunut koko päivän ja joskus pitää urakoida, että haluni heräävät. Miehellä halut ovat tasaisesti koko viikon, minulla aalloittain. Sitten kun innostun niin haluan monta kertaa ja sen jälkeen pidän hetken taukoa. 

Itse suosin tapaa, jossa harrastamme useamman kerran ilman minun orgasmia ja sitten jossain 4-5 kerralla haluan loppuun. Jos viikossa harrastamme n. 3-5x niin "otan" orgasmin parilla viimeisellä kerralla. Jostain syystä vain pidän itse aktista huolimatta siitä saanko lopulta vai en. 

Vaikka en saisi joka kerralla orgasmia niin olen silti enemmän kuin tyytyväinen seksielämääni. Saan aina orkun sitten kun vain sitä haluan. 

Vierailija
58/58 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ikinä yhdynnässä, käsin helposti.