”Saitko?” Vain kolmasosa naisista vastaa kyllä - naisten orgasmien surkea todellisuus
Miesten ja naisten orgasmien saamisessa on selkeä ero, kertoo Kaalimato.comin tuore kysely. Miehistä 72 prosenttia kertoo saavansa orgasmin lähes joka kerta harrastaessaan seksiä kumppanin kanssa. Naisista vastaava osuus on vain 36 prosenttia. Tulokset ovat linjassa kansallisen FINSEX-tutkimuksen tulosten kanssa.
Kaalimadon tutkimuksessa 57 prosenttia naisista kertoo nauttivansa seksistä, vaikka ei itse laukeaisikaan. Miehistä samoin kokee vajaa puolet, 44 prosenttia. Puolet miehistä, 51 prosenttia vastanneista, ajattelee, että hyvä seksi päättyy aina orgasmiin. Naisista tätä mieltä on kolmasosa, 33 prosenttia.
– Osa naisista saavuttaa melko helposti orgasmin yhdynnässä, kun taas osa ei saavuta sitä lainkaan. Väestöliiton tutkimuksen mukaan lähes puolet naisista saavuttavat orgasmin korkeintaan epäsäännöllisesti. Orgasmiin vaikuttavat monet asiat aina oman itsensä hyväksymisestä seksuaaliseen itseluottamukseen sekä kommunikaatiotaitoihin. Jos nainen pitää kumppaninsa orgasmia omaansa tärkeämpänä, sitä ei välttämättä edes yritetä tavoitella, Kaalimadon seksuaaliterapeutti Annukka Lavikainen kertoo.
– Joissain tapauksissa nainen on voinut myös oppia hyväksymään mahdolliset orgasmivaikeutensa, jolloin seksissä orgasmin tavoittelun sijaan saadaan riittävä seksuaalinen tyydytys muilla tavoilla. Yksi näistä voi olla kumppanin mielihyvästä nauttiminen, Lavikainen jatkaa.
Kumppanin orgasmi stressaa enemmän kuin oma
Yhdeksän prosenttia vastanneista on kokenut itse tai kumppani on kokenut orgasmivaikeuksia viimeisen vuoden aikana Kaalimadon kyselyn mukaan. Osuus on yllättävän alhainen ajatellen sitä, että vain runsas kolmasosa naisista saa orgasmin harrastaessaan seksiä kumppanin kanssa lähes aina.
Enemmän kuin omasta orgasmistaan suomalaiset stressaavat kumppaninsa laukeamisesta. Oma laukeaminen stressaa yhdeksää prosenttia miehistä ja kymmentä prosenttia naisista. Sen sijaan 22 prosenttia naisista ja 27 prosenttia miehistä kokee epäonnistuvansa, jos seksikumppani ei saa orgasmia kumppanin kanssa.
https://www.iltalehti.fi/rakkausjaseksiartikkelit/a/ed457ca7-6f74-4ead-…
Kommentit (58)
Olen harrastanut monien naisien kanssa seksiä ja yllättävän moni ei orgasmia saa, vaikka kuinka yrittäisin. Osa on saanut erittäin helposti ja osa ei vain mitenkään. Olen myös kuullut naispuolisilta ystäviltä, etteivät kaikki naiset saa orgasmia edes itsellensä. En tiedä mistä tämmöinen johtuu, mutta jännä juttu kyllä.
Orgasmikeskeisyys on myös ärsyttävää. Nautin seksistä todella paljon ilmankin, mutta ahdistaa kun tietää toisen odottavan laukeamistani...
Niin siis kyllä sitä voi nauttia mutta tuntuu hirveältä kun jää yhtäkkiä vaan kesken ja mies kysyy tulitko jo.
Pahinta on koputtaminen: ”tuuksää kohta jo?!”
Näitä juttuja lukiessa kyllä kiittää hiljaa mielessään ylempiä voimia omasta parisuhteestaan. Vaikka seksin harrastamisessa olisi joskus päivän-muutaman tauko, niin se on silti niin hyvää ja molemmat saa, että en vaihtaisi. Ollaan muutenkin onnellisia ja luotetaan toisiimme, niin uskaltaa tehdä kaikkea itseä kiihottavaa toistensa kanssa. :)
Ne jotka ei saa eivät ole sinut seksuaalisuutensa kanssa , eivät ole estottomasti, eivätkä osaa heittäytyä seksiin.
Itselleni orgasmi on lähinnä bonus, mutta ei välttämätöntä. En välttämättä saa orgasmia vaikka nauttisin todella paljon, ja joskus saan vaikka seksi ei edes olisi erityisen hyvää.
Olisiko vielä tilastoa siitä kuinka moni nainen vs mies saa orgasmin masturboidessaan ja kuinka usein? Entä kuinka monta orgasmia naiset saavat peräjälkeen masturboidessaan? Millainen viive miehillä on orgasmien välillä? Kuinka moni nainen saa rajattomasti orgasmeja masturboidessaan, mutta ei ollenkaan miehensä kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Niin siis kyllä sitä voi nauttia mutta tuntuu hirveältä kun jää yhtäkkiä vaan kesken ja mies kysyy tulitko jo.
Pahinta on koputtaminen: ”tuuksää kohta jo?!”
Pakko kysyä, mutta tekeekö jotkut miehet oikeasti noin, että "koputtaa" ja kysyy tuuksää kohta jo :Dd Minulta menisi kyllä halut totaalisesti.
Tulen lähes joka kerta mieheni kanssa. Itsekseni tulen aina. Jostain syystä olen viime aikoina tullut unissanikin niin, että olen herännyt siihen, enkä ole nähnyt edes eroottista unta! Ennen miestäni tulin vain yhden kerran yhden miehen kanssa, ja toki piti opetella saamaan orgasmi myös kumppanin kanssa. Aiemmin ei ollut väliä tulenko vai en, mutta nykyään osaan vaatiakin sitä ja kyllä se on hauskempaa, kun kumpikin saa kunnon tyydytyksen. Melkein jopa petyn, jos en tulekaan.
Itse saan helposti kunhan vain olen tarpeeksi kiihottunut. Enkä saa humalassa tai edes pienessä hiprakassa ollenkaan, vaikka aina alkoholi alkaakin panettamaan.
En saa orgasmia yhdynnässä, vaikka klitorista stimuloisikin. Koskettelemalla, nuolemalla tai dildoilla tulen helposti. Yhdyntä vain ei ole minusta mukavaa. Se ei tunnu hyvältä, vaikka olisin läpimärkä. Vuosien myötä olen myös havainnut, että yhdynnän merkitys seksielämässäni vähenee koko ajan, mitä itsevarmemmaksi tulen seksuaalisuudessani. Tykkään paljon enemmän esimerkiksi alistaa toista ja tehdä pitkiä sm-sessioita kuin harrastaa yhdyntää.
On ihan myytti, että orgasmikyvytön olisi jotenkin frigidi tai ei pystyisi rentoutumaan tai olemaan estottomasti. Varmasti tällaisiakin tapauksia on, mutta joskus se on vain yksi ominaisuus muiden joukossa. Keho nyt vain sattuu ko. henkilöllä olemaan sellainen, ettei orgasmia saa. Voi esimerkiksi olla geneettisesti orgasmikyvytön, jos tiettyjen välittäjäaineidrnen (esim. oksitosiinin) geenistä on tietty muoto. Siitä ei pidä syyttää itseään, että minä en osaa rentoutua tai että olen estoinen! Oikeasti osalla naisista kyseessä on pysyvä ominaisuus, joka on yhtä luonnollinen kuin onko sinulla ruskeat vai siniset silmät. Inhottava ominaisuus toki tällaisessa orgasmikeskeisessä yhteiskunnassa.
Vierailija kirjoitti:
En saa orgasmia yhdynnässä, vaikka klitorista stimuloisikin. Koskettelemalla, nuolemalla tai dildoilla tulen helposti. Yhdyntä vain ei ole minusta mukavaa. Se ei tunnu hyvältä, vaikka olisin läpimärkä. Vuosien myötä olen myös havainnut, että yhdynnän merkitys seksielämässäni vähenee koko ajan, mitä itsevarmemmaksi tulen seksuaalisuudessani. Tykkään paljon enemmän esimerkiksi alistaa toista ja tehdä pitkiä sm-sessioita kuin harrastaa yhdyntää.
Tämä onkin keskeistä! Seksielämässään tulee kunkin etsiä se, mistä nauttii eniten. Sen ei tarvitse olla kaikille yhdyntä! Eikä sitä tarvitse tehdä toisen mieliksi. Tehdään jotain, mistä molemmat tykkää. Jos sellaista ei ole, parin seksuaalisuudet eivät mahdollisesti sovi yhteen ja on vakavan keskustelun paikka.
Mä taas saan aina ja nimenomaan panemalla, en ole kiinnostunut esim suuseksistä, se on lähinnä turhauttavaa. Meitä on erilaisia. Itse olen orgasmikeskeinen eli kun haluan seksiä miehen kanssa, haluan orkut hänen kanssaan, mikään lämpö ja läheisyys ei vaan riitä.
Naisen ei evolutiivisesti tarvitse saadakaan, mutta miehen on pakko, sillä hänen on annettava siemenlahja naiselle.
Ja nämä muka panee miehiä
mies50v