Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gynefix jäämässä pois valikoimasta?

Vierailija
31.01.2019 |

Kävin äskettäin perhesuunnitteluneuvolassa juttelemassa varmemmasta ehkäisymenetelmästö kondomin tilalle. Yritin pyytää ensisijaisesti kuparikierukkaa, koska mikään hormonaalinen ei toistaiseksi ole minulle sopinut mutta terkkari kuittasi koko asian jotenkin tosi ynseästi, että ei niitä laiteta kuin ihan parille naiselle vuodessa. Yritin jatkaa keskustelua kysymällä Gynefixistä mutta siihen tiuskaisi, että ei sellaisia täällä päin laiteta ja on muutenkin jäämässä markkinoilta pois.

Onko tosiaan näin? Luulin että kyseessä on ehkäisymenetelmä, joka on vasta TULOSSA yleisemmin saataville? Jäi nyt vähän sellainen olo, että terkkari ei itse tainnut pitää kuparikierukkaa hyvänä ehkäisymenetelmänä ja siksi torppasi keskustelunavaukseni heti alkuunsa. Iski vaan käteen paketin minipillereitä, vaikka kerroin, että vaikeasta aknesta parannuttuani en niitä halua syödä ja ottaa riskiä aknen palaamisesta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kuparikierukka Nova T ja hyvin on toiminut yli 25 vuotta eli toisen lapsen syntymän jälkeen. Viimeisin laitettu marraskuussa.

Vierailija
2/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hän on käteesi pakettia minipillereitä iskenyt, eivät käsittääkseni voi tehdä niin.

Gynefixiä ei asennenneta julkisella. Omani maksoi yksityisellä noin 500 euroa, mutta on kyllä joka pennin väärti. Suomessa ei kai ole hirveän montaa jotka tuota laittaisivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin hän on käteesi pakettia minipillereitä iskenyt, eivät käsittääkseni voi tehdä niin.

Gynefixiä ei asennenneta julkisella. Omani maksoi yksityisellä noin 500 euroa, mutta on kyllä joka pennin väärti. Suomessa ei kai ole hirveän montaa jotka tuota laittaisivat.

Kyllä näin vain kävi, Cerazette-pakkauksen kanssa sieltä lähdin. Onko tuo Gynefix sinulla lisännyt vuotoja tai kipuja?

Ihmettelen miksi terkkari väitti, että Gynefix on jäämässä markkinoilta pois, kun vuotta aiemmin papaseulontakäynnin yhteydessä toinen terkkari suositteli kokeilemaan tätä uutta kuparikierukkaa, jahka tulee laajemmalti saataville.

-ap

Vierailija
4/9 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On GyneFix saatavilla. Täytyy vaan mennä yksityiselle ja sen laittoon erikoistuneelle lääkärille. Julkisen puolen perhesuunnitteluneuvonnan työntekijä ei ole paras lähde tämän ehkäisymenetelmän kohdalla.

Vierailija
5/9 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Terveystalossa ei enää laiteta, lopetettu jokunen aika sitten. Ilmeisesti tilaamalla sen saa, jos välttämättä haluaa. Asenne kyllä ko. kierukkaan hyvin vähättelevä "ei ole ihan oikea ehkäisy" mm. tokaisi yksi gyne.

Vierailija
6/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella kylläkin Gynefix asennettiin mulle ihan julkisella puolella, laitosta kulunut kaksi vuotta joten en tiedä saako edelleen.

Vierailija
7/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näin vain kävi, Cerazette-pakkauksen kanssa sieltä lähdin. Onko tuo Gynefix sinulla lisännyt vuotoja tai kipuja?

Ihmettelen miksi terkkari väitti, että Gynefix on jäämässä markkinoilta pois, kun vuotta aiemmin papaseulontakäynnin yhteydessä toinen terkkari suositteli kokeilemaan tätä uutta kuparikierukkaa, jahka tulee laajemmalti saataville.

-ap

Olen toinen, mutta mullakin on Gynefix. Gynefix kaksinkertaisti mulla kuukautisten keston (alussa ylikin). Kivut eivät lisääntyneet (tosin asennuksen jälkeen oli 2 vko kovia kipuja). En ihmettele, jos on jäämässä pois markkinoilta, sillä ei ainakaan mulla lunastanut sitä keskeistä lupausta normaaleina pysyvistä kuukautisista. Ilmainen perinteinen kierukka olisi ollut parempi valinta, sillä sen olisin saanut ilmaiseksi, Gynefixiin meni 500.

Vierailija
8/9 |
06.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on ainakin annettu ensimminen paketti ihan terkkarin toimesta neuvolakäynnillä. Olin tosin 23-vuotias kun esikoinen syntyi, ehkä kunnassamme oli jokin maksuton ehkäisy nuorille -kokeilu meneillään.

No, minipillereitä käyttäessä minulla oli ainakin vuotoja joka toinen viikko (en tiedä oliko sitten oikeat kuukautiset/olinko ovuloinut) imettäessäkin. Kun lopetin ne (ja käytimme kondomia) vuodot loppuivat imetyksen ajaksi (1v). Sitten palasin minipillereiden käyttöön ja tulin ekasta kierrosta raskaaksi. Ja sitten luinkin, että synyteettinen keltarauhashormoni ei toimi 1/20 naisesta ehkäisynä koska elimistö sen hajottaa. No, suunnitelmat taas kerran uusiksi, toisaalta pieni ikäero on kyllä kivakin. Eli plussalle jäätiin.

Kannattaa käydä yksityisellä jos julkisella ollaan noin jäykkiä, että yksi terveydenhoitaja koittaa sanella jokaisen naisen puolesta millä sopii ehkäistä. Meillä on nyt käytössä pelkkä kumi sillä itse en uskalla kierukkaa laittaa ja e-pillereistä tulee liikaa sivuvaikutuksia. Kuitenkin on kolmas-neljäskin joskus tulevaisuudessa haaveissa, joten näillä mennään kunnes mies sitten menee vasektomiaan.

Vierailija
9/9 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gynefix on alunperin lääkeyhtiön kouluttaman lääkärin asentelua.

Gynefix on poissa markkinoilta, koska sen kanssa raskauksia tuli erittäin paljon. Ehkäisyn haitat siis vähäiset, koska ehkäisytehoa ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi