Että mua ärsyttää tää ikivanha sähköpostietiketti!
Hei,
todella rasittava tämä tyyli. Rajoittaa sitä ilmaisutyyliä mitä haluaisi käyttää, kun koko viestiä on hankala saada enää rennoksi. Mutta kun näihin on totuttu, niin pakko niitä on esim. työelämässä käyttää. Tuntuu typerältä, että aina lähestytään aloittamalla "Hei,". Ei tunnu mitenkään aidolta viestinnältä. Tietysti kun lähestytään uutta tuttavuutta, jonkinlaiset kohteliaisuudet on viestissä hyvä olla, mutta kun näitä käytetään edelleen ihan jokaviikkoisessa viestinnässä (jokapäiväinen viestintä on onneksi siirtynyt kevyempiin chatteihin). Inhottaa ihan kirjoitella näitä jatkuvasti.
Ystävällisin terveisin,
Vierailija
Kommentit (46)
Dear Ap,
Haist kukkanen.
BR, Mr Jack
Vierailija kirjoitti:
Terse! Oli hyvä paltsu! Sydän + emoji+ hymiö. Laitan vedokset matkaan alakerran heebolle.
(Nimen näkee osoitteesta)
Tätä minä alan käyttää viestien lopussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terse! Oli hyvä paltsu! Sydän + emoji+ hymiö. Laitan vedokset matkaan alakerran heebolle.
(Nimen näkee osoitteesta)
Tätä minä alan käyttää viestien lopussa.
Tää on kyllä hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin lyhennettynä Ystävällisin terveisin = Yt. Hein perään nimi (Hei Pertti!)
Yt-lyhenteestä tulee jotenkin laiska vaikutelma. Ikään kuin kirjoittaja ei millään jaksaisi kirjoittaa ilmausta kokonaisuudessaan.
Miksi monet laittavat allekirjoitukseen nimensä eteen viivan? Viestiikö se jotain?
-Marjaperttu
Hörtsyn lörtsyn ja halibatsuippa!
Meikäläinen se kirjottelee sähköpostit tähän muotoon ja tyyliin sillon harvoin kun niitä täytyy lähettää eikä kukaan ole etiketeistä piitannut.
Että ei muuta kun hei sun heiluvilles, terveisin m34
Vierailija kirjoitti:
Miksi monet laittavat allekirjoitukseen nimensä eteen viivan? Viestiikö se jotain?
-Marjaperttu
Joskus vaan tuntuu siltä, että haluan laittaa viivan. Joskus menen ilman viivaa, joskus laitan t., joskus terv., tai terveisin, joskus yt. Jos olen oikein virallisella päällä tai ärsyyntynyt vastaanottajaan, laitan Ystävällisin terveisin.
Ihanan rillumarei-tyylistä viestintää! Kunpa itsekin rohkenisin. Mutta pelkään uskottavuuteni kärsivän. :(
Lämpimin terveisin
Pirkko, reskontra
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten haluaisit? Aloittaa viestit eroottisella haikulla ja päättää nippelitriviaan pelikaaneista?
Tämä oli kyllä heittämällä päivän paras.
mä tiiän missä asut ja misä käyt töissä
ja autosi rekkarin
terveisin nyksäsi eksä
Hei,
mä taas kirjoitan työssäni päivittäin niin paljon sähköpostia, jossa on niin paljon asiaa, että olen erittäin kiitollinen, että on tällainen tapa. Ei tarvitse miettiä alkuja ja loppuja, pelkästään tätä keskiosaa.
Ystävällisin terveisin
av-keskustelija
Enemmän rasittaa se, että jotkut pöljäkkeet lähettää tärkeitä viestejä tai liitetiedostoja surkeilla, joko liian yleisillä, tai liian epämääräisillä otsikoilla. Niitä on kiva sitten jälkikäteen etsiä sähköposteista. Yksi asiakas lähettää otsikoi lähes kaikki viestinsä pelkällä projektin nimellä, niinpä mulla on lukuisia "Keinukallio" tai "Mäkkylä" viestejä spostissa, sisältö jotain sopimusluonnoksesta tai aikataulusta maton väriin.
Virallista sähköpostia huomattavasti mukavampaa olisi saada lämminhenkinen ja tuttavallisesti kirjoitettu postikorttitervehdys, kuten
Lämpimät terveiset täältä ylemmältä taholta!
Mahtaa siellä tuotantohallissa olla vilpoisat oltavat ;). Eilen käytiin johtoportaan kanssa palaveeraamassa, juotiin kahvin kanssa konjakkia.
Pian on YT-neuvottelut tulossa!
Mukavaa maanantaita!
T. Pomo
P.S. Koettakaahan nauttia työnteosta, nähdään pian :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyisin lyhennettynä Ystävällisin terveisin = Yt. Hein perään nimi (Hei Pertti!)
Yt-lyhenteestä tulee jotenkin laiska vaikutelma. Ikään kuin kirjoittaja ei millään jaksaisi kirjoittaa ilmausta kokonaisuudessaan.
Yt:stä tulee mieleen kyllä jotain ihan muuta.
Minusta jotenkin sykähdyttävin aloitus viime ajoilta on ollut useille lähetetyissä posteissa (lähettäjä ei tiedä kuka meidän päässä milloinkin on se, jonka kuuluu reagoida postiin) "Dear on duty". Se sai hymyn aikaiseksi, vaikkei muuten ole töissä kauheasti hymyilyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sitten haluaisit? Aloittaa viestit eroottisella haikulla ja päättää nippelitriviaan pelikaaneista?
😀 kiitos, seuraava työviesti on kevyempi kirjoittaa kun muistan tämän
Mun mielestä taas se Hei tai mikä tervehdys onkaan, on kohteliaisuus. Vähän sama kuin että työkaveria tervehditään. Tietysti, jos laitat samalle tutulle tyypille useamman viestin, voi tervehdyksen jättää poiskin. Mutta maailma muuttuu, ehkä nuorilla on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruusunnuppunen
Sinne lens' mehiläinen
A ah ja huh huh
Toimistopalaverin pöytäkirja, sekä Tammikuun tuloarviokatsaus löytyvät tulostettuina kahvihuoneen ilmoitustaululta. Käykäähän lukemassa.
Tiesittekö, että pelikaanin muna on sininen?
Tiina
😂
Tää oli hyvä
Lisää