Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Spring House

Vierailija
31.01.2019 |

Aivan kauhea paikka. Nöyryyttävät työnhakijoita ilkeästi. Eivät luultavasti arvosta lainkaan ihmisiä, vaan pitävät heitä kauppatavarana. Pomona on henkilö, jolla on alempi koulutus kuin hakijoille. Kuitenkaan eivät ota heille töihin saman tasoista koulutusta omaavia henkilöitä, koska nämä eivät ole päteviä. Miten tämä pomo on alalle päässyt, jos kerran siellä pitää olla tietyn tasoinen koulutus. Kuitenkin hänen taustatiedoissaan näkyy, että hänellä on alhaisempi koulutus. Tiedän hänen tehneen myös joskus tätä varsinaista työtä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomon tehtävänä on palkata väkeä, joka osaa enemmän kuin pomo. Työnantaja saa itse määrittää, kenet palkkaa, kunhan ei syrji iän, sukupuolen jne. takia.

Minun pomoni on merkonomi. Me tekijät olemme kaikki akateemisia.

Vierailija
2/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV-kurssilla keksittiin K-kirjaimella alkavia sanoja....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso YLE Areenasta reilu viikko sitten tullut MOT. Siinä toimari änkyttää ettei tiedä kenelle heidän koulutuksensa on tarkoitettu.

Vierailija
4/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on tiedossa, että pomo voi palkata, ketä haluaa, mutta luulisi vähän harmittavan, kun itsellä on alempi koulutus kuin työntekijöillä. Lisäksi itse on joskus työskennellyt alalla epäpätevänä. Vaatii muilta sitä, mitä itse ei ole. Kyseessä ei ole kuitenkaan hänen oma firmansa,  vaan on itsekin töissä siellä.

Näin sitä mennään eteenpäin.

Vierailija
5/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomon tehtävänä on palkata väkeä, joka osaa enemmän kuin pomo. Työnantaja saa itse määrittää, kenet palkkaa, kunhan ei syrji iän, sukupuolen jne. takia.

Ei muuten saa, jos on jotkut pätevyysvaatimukset olemassa. Tiedän kyllä, että tässä firmassa on näissä töissä  MOT:n mukaan ihan myös epäpäteviä ihmisiä.  Itsekin on pomo ollut epäpätevä ja kappas vaan on tehnyt näitä töitä. Nyt voi sitten juoksuttaa ja nöyryyttää ihmisiä. Varmaan nautinto hänelle.

Vierailija
6/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso YLE Areenasta reilu viikko sitten tullut MOT. Siinä toimari änkyttää ettei tiedä kenelle heidän koulutuksensa on tarkoitettu.

Siinä olikin oikein toimari, joka ei tiennyt mistään mitään. No hänet on ainaki firmaan palkattu. 

Vierailija
7/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että kaikki menee vielä hullumaksi, kun työkkärit ja vanhustenhoito yksityistetään. Kaikki menee villiksi ja hommat hoidetaan vasemmalla kädellä.  Mitä lienee oikein arkipäivä näissä töissä ? Työntekijät näännytetään nälkäpalkalla, eikä missään saa puhua asioista. Tulee potkut, jos puhuu firman asioista tai yrittää liikaa puuttua epäkohtiin. Olen nähnyt tällaisia tapauksia ihan käytännössä. Potkut tuli, kun yritti työntekijä puuttua epäkohtiin.

Näiden puljujen toimintaa pitäisi kyllä todella valvoa, koska toiminta rahoitetaan julkisin varoin. 

Vierailija
8/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika surkea tilanne, jos pomona on henkilö, joka ei tiedä alasta mitään. Kuitenkin joka käänteessä haluaa sanoa viimeisen sanan. Toistaa päivästä toiseen, että minä olen esimes. Tiedän kokemuksesta, että tuloksena ei ole muuta kuin kaaos ja kaiken loppu. 

Monella alalla on lisäksi tietyt  koulutus/pätevyysvaatimukset, eikä edes pomo voi niitä sivuuttaa.  

Vierailija
9/9 |
31.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa yksi työntekijä sai potkut, kun otti valvovaan viranomaiseen yhteyttä. Tämän jälkeen kukaan ei uskaltanut puhua mistään mitään.  Joku arvosteli firman johtamistapaa facebookissa. Siitä seurasi  sitten monen viikon keskustelut, jossa luottamusmieskin oli paikalla.  Tällaisessa yhteisössä ei kyllä mikään kehitykään mihinkään, sillä siellä ei uksalla puhua mistään. Pomo voi suuttua, jos puuttuu asioihin tai ajattelee, että hänen varpailleen astutaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi