Kumpi on kohtuuton, minä vai puoliso?
Työreissulta soittaa ja kyselee onko minulla ollut ikävä? Mun mielestä kurjaa noin, voi kertoa jos on itsellä ikävä mutta tällainen kysely on vähän samaa kuin että "rakastatko sä mua?"
Jostain syystä minua ärsyttää suunnattomasti se etten voi itse kertoa vapaaehtoisesti ikävästä tai rakastamisesta, vaan sitä kysellään minulta.
Kommentit (22)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma tässä on se ettei puhu omista tunteistaan vaan minun. Ei mua haittaisi yhtään jos sanoo että hänellä on minua ikävä. Se tekee asiasta rasittavan että koen ikään kuin toisen kerjäävään niitä sanoja ja huomiota. Silloin tuntuu että mun oikeutta itseilmaisuun rajoitetaan.
Vai sanoisitko jos toinen kysyy että onko ollut ikävä, että ei ole ollut, hyvin on täällä pärjätty ilman sua? Kun se odottaa, että sanot ikävöineesi.
Tajuaakohan kukaan? On kivempi jos toinen sanoo että rakastan sua, kuin että kysyy rakastatko minua?
Ehkä pidetään eri asioita romanttisina. Musta on ihanaa, jos joku kysyy tuliko ikävä, tuntuuko tämä kosketus hyvältä, haluatko että jään yöksi, menisitkö kanssani naimisiin jne.
Blääh!
Jaa, eli joidenkin mielestä turhaa lässytystä siis.
Voidaanko vetää johtopäätös, että ap:n ja hänen puolisonsa "love language" on erilaista ja se hiertää?
Vaikea kommentoida näiden tietojen perusteella. Kai te nyt muustakin puhutte kuin että mies vain kysyisi että onko ollut ikävä ja puhele lopetetaan kun si ä olet vastannut. Mutta jos tuollainen sanamuoto häiritsee niin PUHU ja KERRO siitä sille miehelle äläkä täällä kysele että onko kohtuutonta vai ei. Mies saattaa nähdä tuon kysymyksensä ihan toisella tavalla kuin sinä.