Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rekrytoija alkoi ilkeilemään!

Vierailija
30.01.2019 |

Olipa outo ja ikävä kokemus. Olen töissä, mutta headhunter otti yhteyttä uudesta yrityksestä joka etsii väkeä.

Mielisteli vaikka kuinka paljon ja suostuin ensin puhumaan puhelimessa asiasta ja sitten tapaamaan.

Siihen asti mielisteli vaikka kuinka paljon. Mutta sitten kun sanoin, että saattaisin olla kiinnostunut, niin alkoi ilkeilemään! Yhtäkkiä ääni muuttui täysin kellossa, hän halusikin minun todistavan hänelle, että osaamiseni on relevanttia. Halusi, että jaan hänelle muille työnantajille tekemiäni töitä ja ilkeili, että työtehtäväni eivät nyt olekaan olleet niin vaativia.

Mitä ihmettä?! Siis hän otti minuun yhteyttä! En minä hakenut työpaikkaa enkä ollut siitä kovin kiinnostunut. Ilmoitin nyt, että ei ole aikaa jatkaa keskusteluja.

Mistä tuollaisia hulluja tulee?!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä halusi vain saada tietosi itselleen.

Vierailija
2/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa vielä:

Sanoin, etten voi jakaa luottamuksellista tietoa, niin oli sitä mieltä, että kai voin nyt ainakin näyttää matskuja hänelle vaikka en tiedostoja lähettäisikään.

Eli oikeasti halusi minun rikkovan salassapitosopimuksia.

Ihan epätodellinen olo, että ei tuollaisia ihmisiä voi edes olla.

Onko kenelläkään muulla yhtä outoja kokemuksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä ko rekryfirman esimieheen tms. Täysin epäasiallista touhua.

Vierailija
4/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole outoja kokemuksia, mutta kerran headhunter soitti minulle töihin, kertoi olevansa rekrytointi asialla ja kysyi että haluaisinko keskustella asiasta. Sanoin että tottakai, mutta nyt on huono hetki johon hän kysyi että mihin aikaa olisi parempi soittaa. Ilmoitin että kello viisi iltapäivästä kun olen päässyt töistä kotiin, vaan eipä hän silloin enää soittanut tai muutenkaan sen jälkeen ole hänestä kuullut...

Vierailija
5/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa omituiselta.

Vierailija
6/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on just ilmeisesti niitä jotka koittaa urkkia kilpailijoiden salaisuuksia tai kahmia työtekijöitä itselleen. sitten kimpaantuu kun oletkin tunnollinen työntekijä. Joskus myös oma firma saattaa palkata näitä testaamaan työntekijöiden motivaatiota ja lojaaliutta firmalleen ja sitä pidetäänkö salassapitovelvollisuudesta kiinni yms. eli kannattaa aina suhtautua varovasti etenkin kilpailevan yrityksen edustajan yrityksiin savustaa sinut ulos nykyisestä työstä. aina ei ole ihan sitä milät näyttää, vaikka toki joskus oikeastikin hyvästä työntekijästä saatetaan kiinnostua. 

Vierailija
7/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti laita tietoa sinne johtoon jos on kyselty muiden yritysten luottamuksellisia tietoa.

Vierailija
8/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa outo ja ikävä kokemus. Olen töissä, mutta headhunter otti yhteyttä uudesta yrityksestä joka etsii väkeä.

Mielisteli vaikka kuinka paljon ja suostuin ensin puhumaan puhelimessa asiasta ja sitten tapaamaan.

Siihen asti mielisteli vaikka kuinka paljon. Mutta sitten kun sanoin, että saattaisin olla kiinnostunut, niin alkoi ilkeilemään! Yhtäkkiä ääni muuttui täysin kellossa, hän halusikin minun todistavan hänelle, että osaamiseni on relevanttia. Halusi, että jaan hänelle muille työnantajille tekemiäni töitä ja ilkeili, että työtehtäväni eivät nyt olekaan olleet niin vaativia.

Mitä ihmettä?! Siis hän otti minuun yhteyttä! En minä hakenut työpaikkaa enkä ollut siitä kovin kiinnostunut. Ilmoitin nyt, että ei ole aikaa jatkaa keskusteluja.

Älä välitä.

Pelleporukkaa .

Vierailija
9/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen juttu. Luultavasti takana oli joku kiero yritys hyötyä tiedostasi ym. Olipa onni, että olit tiukkana, niin kuin kaikkien salassapidettävien asioiden kanssa pitääkin olla. Mutta kun jotkut osaa puhua niin luotettavasti, niin joku voi tuohon ansaan pudotakin.

Vierailija
10/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullekin otti yhteyttä konsulentti Experiksestä. Kysyi sitten, että miksi hain ko. paikkaa. Sanoin jotain ympäripyöreetä ihan vaan huvikseni, koska en ollut edes nähnyt koko ilmotusta kun konsulentti otti ite yhteyttä.

MPS on testeineen kaikkein karsein. Sinne en mene enää koskaan, siis EI MPS:lle!!!!!

Vierailija
11/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten headhunterit toimii? Jos hän etsii aina hyviä haastateltavia, mutta ei aio suositella esim. naisia.

Vierailija
12/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä välitä.

Pelleporukkaa .

Vaikuttaa joltain omituiselta psykologiselta pelleilyltä. Että ensin tehdään kaikki, että ihminen kiinnostuisi ja ns. jäisi koukkuun. Sitten kun on saatu vähän kiinnostusta heräämään, niin yritetään saada toiselle paha mieli ja tarve todistella osaamistaan ja arvoaan, niin että haksahtaisi jakamaan luottamuksellisia tietoja.

Vaikuttaa tosi sairaalta ja kierolta.

Vierailija
13/22 |
30.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän halusi nähdä oletko tarpeeksi motivoitunut ja nälkäinen.

Kokoomuksen äänestäjä

Vierailija
14/22 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

InHuntista ilmoittivat minulle, että en ole haastatteluun kutsuttavien joukossa. Sen perään totesi "ei kannata vielä alkaa multaa lapioimaan päälle". Siis what? Mikä keskenkasvuinen kloppi siellä mahtoi rekrytä, kun näin sanoo +40 naiselle? Tehtävään haettiin pitkää kokemusta omavaa, johtamistyö. Ehkä poju suositteli sinne sliipattua kaveriaan. Onnea vaan näille yrityksille, jotka näitä palveluita ostavat. 

Vierailija
15/22 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on käynyt niin, että työhaastattelussa esihenkilö alkoi räyhämään ja huutamaan.  Todella outoa. Itse pyysi haastatteluun. Vastaukset eivät vissiin miellyttäneet. 

Vierailija
16/22 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Headhunterit ja muut työhönhaastattelijat ja työhönottajat on ihan suurimpia pee-reikiä tässä maassa. Olen lukemattomissa tilaisuuksissa ollut ja yhtään ainoaa asiallista headhunteria en ole tavannut ja lähtökohtaisesti he eivät edes itse ole kovin ammattitaitoisia eivätkä tunne ja tiedä tehtävään liittyvistä asioista tai käytännöistä, voi olla, etteivät itse koskaan ole kyseistä tehtävää tehneet, mutta leikkivät helvetin pätevää. Nämä pee-reiät pitää vain itse pystyä erottamaan ja nostaa omaa häntää sen verran korkeammalle.

Vierailija
17/22 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä naurattaa, kun joku nuori kertoo innoissaan headhunterin ottaneen yhteyttä ja tarjonneen työpaikkaa. Olen sitten neuvonut, älä turhaan innostu, voit olla siinä mukana vain nimenä, jonka tämä hunteri esittää omalla listallaan niiksi hyviksi ehdokkaiksi, jotka on jo karsinut pois ja nyt hänellä on jäljellä itse valitsemat kolme parasta ehdokasta. Eli kyselyistä huolimatta, et ole edes ollut varteenotettava ehdokas, olet ollut mukana vain siksi, että hunteri on voinut kuitata muutaman tunnin laskutusta tekemättömästä työstä.

Vierailija
18/22 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin tällaisia välistävetäjiä tarvitaan? Olen aina käynyt haastattelussa suoraan firmassa.

Vierailija
19/22 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun työntekijöistä on ylitarjonta ja on keksitty hr ala jonne on ajautunut kaikenlaisia pimboja ja saatanoita niin tuollaista asiattomuutta on odotettavissa. Koko hr alahan on turha. Todiste yritysjohto valittaa työvoimapulaa samaan aikaan kun pelkästään suomessa on yli 300 000 työtöntä + alityöllistetyt 500 000.

Vierailija
20/22 |
10.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoitan kaikki työhaastattelut yms., koska käytös on usein absurdia ja valitettavasti myös täysin asiatonta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi