Nauhoitin juuri 20 min, miten miten 7 v huutaa lukitussa vessassa kurkku suorana ja potkii seiniä. Todistusaineistoa seuravaan palaveriin tai lääkärin tapaamiseen
Koska muuten kukaan ei usko millainen terapeuttien ym edessä ujona nyhjöttävä lapsi on kotona .Raivokohtauksia, jotka alkavat usein heti koulusta tultua ja jatkuvat tuntkausia. Säälin naapureita. Kohtausten aikana tyttö on sokea raivosta ja tämän on paras antaa olla rauhassa, tai tulee päälle.
Kai pitäisi kuvata vielä sekin, kun tyttö juoksee huutaen pitkin seiniä ja tulee kimppuun jos koettaa jutella, ottaa syliin ym. Kohtausten aikana lapseen ei saa MITÄÄN kontaktia.
Tytöllä on siis ikäistään heikommat taidot ja jonkinlaista aistiyliherkkyyttä, koulun alun lykkäämistä vuodella mietittiin mutta meni sitten kuitenkin kouluun normaalisti. Oli jo taaperona sellainen että jos sai raivarit, niin siinä ei auttanut mikään "katso kulta, auto!"-lässytys eikä myöskään anna hoivata jos satuttaa itsensä, vaan ryömii pöydän alle. Tätä on tehnyt kyllä hoidossakin, sai haavan ja meni liukumäen alle huutamaan että mee pois!
Kommentit (42)
Olen pahoillani ja tunnistan tilanteen. Kuopuksella tutkittiin asitiyliherkkyyttä, oli kovakourainen ja raju, sai raivokohtauksia mutta ne olivat aika pieniä. Tosin tulivat aivan puskista, esim kerran kehuin kun kuopus onnistui sitomaan kengännauhansa.
Muista ettet sitä lapsen kuullen soita. Älä nolaa lastasi
Onneksi olkoon lisääntymisen johdosta.
Mikä pakko siihen on tunkea kun toiseen on sattunut? Haavat pitää saada nuolla rauhassa ja yksistään.
Ihan kuin mun vaimo, tosin hän on 36-vuotias.
Hyvä. Kuvaa paljon arkea, ja pyri pitämään omakin toimintasi aitona, ettet esitä tekeväsi eri tavalla kuin noissa tilanteissa yleensä. Mulla oli ihan samanlainen tytär, nyt jo aikuinen, ja hänellä on adhd-diagnoosi, jonka sai vasta 16-vuotiaana. Hän ei ole koskaan oppinut omaa vastuutaan, vaan maailma järkkyy edelleen pahoin pienistäkin vastoinkäymisistä. Asperger on ihan pakko ottaa myös teidän puheeksi, älkääkä uskoko kun teille sanotaan että ei ole mitään vikaa. Tuon ikäiselle olisi hyvä myös ihan sairaalatutkimusjakso psyk. osastolla. Tiedän muutaman muunkin joiden lapsilla on sama kuin omallani, enkä usko hetkeäkään sen olevan vain adhd. Kerrohan, miten lapsesi muistaa asiat? Muistaako hän vanhoja juttuja, ja jos muistaa, niin muistaako parremmin negatiiviset asiat kuin positiiviset? ysy lapseltasi kun hän on rauhallinen ja normaalitilassa, että mitä tapahtuu kun hän alkaa raivoamaan. Että missä se tuntuu se raivo, ja mikä sen saa aikaan. Oma lapseni selitti että hänessä kasvaa niin iso paine, että se on pakko purkaa ulos, ja silloin alkoi huuto ja raivonta. Entä ku lapsesi rauhoittuu riehunnan jälkeen, nukahtaako hän aina? Ja onko herätessään voipunut?
Miksi lapsi on lukittuna vessaan? Varaudu lasuun.
Aloittaja, tutkituta myös se oma pääsi. Ei ne pelkästä omasta syystä huuda
Minä olin lapsena samanlainen. Tai siis tuollaiset raivarit alkoivat heti kouluun mentyä. Ahdisti ja pelotti niin paljon koulussa että se vaan purkautui silmittömänä raivona kotona vähän turvallisemmassa ympäristössä. Perhe kanssa nauhoitti niitä kohtauksia nimenomaan nolatakseen minua, ja ihan oikeasti se vaivaa vieläkin. En tehnyt sitä ilkeyttäni, olin lapsi joka olisi tarvinnut jotain apua. Rauhallisemman koulun. Kunnollisen opettajan. Enemmän tukea.
Lapsi riehuu kotona, koska tuntee voivansa olla siellä oma itsensä niin hullulta kuin kuulostaakin. Toisaalta myös koulupäivän paine voi purkautua noin.
Pahinta mitä nyt voitte tehdä on sanoa lapsen kuullen että tämä on hullu, kamala tms. Pikkuinen rakastaa teitä ja haluaa tietää että te rakastatte häntä sellaisena kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä taas varsinainen asiantuntija. Ei mulla muuta
Millaiset kotiolot on? Kuinka kauan on jatkunut ja onko apua haettu? Millaisessa hoidossa lapsi on?
Vierailija kirjoitti:
Jos on neurologinen häikkä, niin kyllä huutaa. Vaikka olisi Supernanny vieressä lässyttämässä ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi olkoon lisääntymisen johdosta.
Ja sinun vanhemmillesi surunvalittelut.
He miettivät varmasti vieläkin, että kortsua olisi kannattanut käyttää ja miksi ei tullut aborttia hankittua. Roskaa tulipuskettua maailmaan. Olet häpeäksi vanhemmillesi ja ennenkaikkea itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Lapsi riehuu kotona, koska tuntee voivansa olla siellä oma itsensä niin hullulta kuin kuulostaakin. Toisaalta myös koulupäivän paine voi purkautua noin.
Pahinta mitä nyt voitte tehdä on sanoa lapsen kuullen että tämä on hullu, kamala tms. Pikkuinen rakastaa teitä ja haluaa tietää että te rakastatte häntä sellaisena kuin on.
Tämä oli nimenomaan se mitä minulle tehtiin. Minusta tuli kuitenkin ihan normaali aikuinen, joka tekee tavallisia asioita ja jolla on nyt vaan huono itsetunto ja huonot suhteet perheeseen. 10
Hyvin olet lapsesi kasvattanut......
Lukitsiko lapsi itse itsensä vessaan huutamaan? Jos ei niin joo-o, ymmärrän että lapsi on vaikea ja häikkää, mutta vanhemmalta puuttuu keinot auttaa ja mahdollisesti pahentaa tilannetta. Herkkä lapsi reagoi vahvasti vanhempiensa käytökseen.
Vierailija kirjoitti:
Millaiset kotiolot on? Kuinka kauan on jatkunut ja onko apua haettu? Millaisessa hoidossa lapsi on?
Kotiolot eivät selitä neurlogista synnynnäistä ominaisuutta lapsessa. Ihan ensiksi kannattaa unohtaa kaikki tälainen lässytys, jolla pyritään tosiasiassa vahingoittamaan lastasi, estämällä lastasi pääsemästä hoitoon, koska sinun tulisi muka kuluttaa suurin osa päivästä peilin edessä miettimässä omaa huonommuuttasi.
Tosiasia kuitenkin on se, että lapsi ei raivo siksi että vanhemmat tekevät jotain väärin, tai ovat tekemättä jotain oikein. Ainoa mitä tuollasiessa syyttelyssä tapahtuu on se, että lapsen hoitoonpääsy viivästyy. Ainoastaan lapsivihaajat jotka haluavat vahingoittaa lapsia ehdottelevat että vanhemmat tekevät jotian väärin tällaisessa tilanteessa.
Lapseni on kait loppujen lopuksi normaali? Ei raivoa enää 14 vuotiaana, mutta vielä 11v saattpi viedä jopa yli tunnin rauhoittua. Koulu ja harrastukset sujuvat ja ystäviä on tarpeeksi. Oli alakoulussa koulukiusattu, mutta sitten pääsi kiusaajista eroon. Kiusataanko lastasi?
Missä asiaa hoidetaan, millaista apua saatte?