Millaiset ihmiset jättävät irrotettaviksi tarkoitetut merkit kiinni KAIKKEEN?
Jokainenhan varmaan tietää ihmisiä, joiden astioissa loistaa Iittalan tarrat niin kauan kuin kiinni pysyy, hygieniasta viis. Mutta mitä ajattelevat ihmiset, joiden televisiossa ja tietokoneen näytössä on ne "mainostarrat" tai mitä ovatkaan, joissa on tietoja kyseisestä laitteesta liimattuna johonkin reunaan, kiinni vaikka kyseinen kapine on ollut käytössä jo vuosia? Tai housuissa on kokolappu ommeltu löyhästi kiinni vyötärönauhan ulkopuolelle näkyvään osaan, jotta kaupassa koko löytyy helposti (laadukkaammissa housuissa on näitä ommeltuja kokolappuja) ja tämä lappu vyötärössä sitten kuljetaan ikäänkuin se koon ja mallin kertova lappu kuuluisi housuissa käytössäkin olla kiinni.
Hintalappuja ja infotarroja kenkien pohjissa näkee myös jatkuvasti, avokkaissakin on todella tyylikästä kun valkoinen tarralappu näkyy joka askeleella. Paitsi ettei ole.
Ja sitten tietenkin ovat miehet, jotka jättävät pikkutakin hihaan valmistajan kangasmerkin, joka sekin on vain löyhästi ommeltu, koska myös se kuuluu irrottaa ennen käyttöä.
Miksi näitä jätetään paikalleen?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua häiritsee ulkotakeissa ja jakuissa olevien halkioiden päälle ommellut X:än malliset harsinpisto-ompeleet, joita juuri kukaan ei tajua poistaa. X-ommel halkiossa on olemassa vain siksi, että tuote pysyisi siistinä matkan valmistajalta kauppaan asti ja on tarkoitettu poistettaviksi, kun tuote otetaan käyttöön.
Pakko sanoa, etten ole tiennyt.
Olen iloinen, että nyt tiedät!
Vierailija kirjoitti:
Iittalan muovitarra ainakin on ihan hemmetin tiukasti kiinni siinä reunassa. En ala niitä irti rapsimaan, odotan että irtoo pesuissa itsestään.
Muuten mua ei haittaa muiden tarrat, laput ja liput, kunhan ei kutita mun niskaani.
Kynsienpureskelijalle ehkä, mutta jos on minkäänlaiset kynnet niin helposti lähtee nuo tarrat irti. Kulmasta kynnellä kiinni ja sillä selvä.
Noissa Iittalan tarroissa huvittaa se, kun ihmiset ovat kauhean pöpö- ja bakteerikammoisia milloin mistäkin, milloin joku ottaa pullaa ilman ottimia kaupassa, milloin jonkun hiha osuu noutopöydän ruokiin, milloin joku aivastaa kahvipöydän tarjottavien lähellä, mutta samaan aikaan juodaan ja syödään tyytyväisenä astioista, joissa on jatkuvasti kiinni todellinen pöpöjenkerääjä - huokoinen, muovinen tarra.
Iittalaa on lähestulkoon jokaisessa suomalaisessa kodissa arkikäytössä. Hassua ajatella, että se on joidenkin mielestä hienoa ja arvokasta. Ja varsinkin, että siinä pitää säilyttää tarrat "jälleenmyyntiarvon" takia, jossain perus kupeissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua häiritsee ulkotakeissa ja jakuissa olevien halkioiden päälle ommellut X:än malliset harsinpisto-ompeleet, joita juuri kukaan ei tajua poistaa. X-ommel halkiossa on olemassa vain siksi, että tuote pysyisi siistinä matkan valmistajalta kauppaan asti ja on tarkoitettu poistettaviksi, kun tuote otetaan käyttöön.
Joo, näitä näkee myös kapeiden hameiden halkioissa. Halkion alareuna on suljettu ja harsinta on tarkoitus poistaa kun hametta käyttää mutta niin vain jotkut kulkee helma kinnaten ja halkio repsottaen.
Samoin jakkujen taskut on vähän paremmissa jakuissa harsittu kiinni. Näitäkään kaikki ei ymmärrä avata vaan märistään, kuinka tyhmää kun ei ole jakussa taskuja. Kun sitten näytät, että avaa nuo harsinnat niin siinä sulla on taskut, ollaan että jaa emmäoletiennytkään.
Mistä kuluttaja voisi sellaista tietää? Sulle myydään siisti jakku ja sitten oletetaan sun alkavan purkaa siitä jotain. Hei camoon nyt. Jos osaisin purkaa jonkun perkeleen ompeleen niin ompelisin sen vaatteenkin itse.
Syynä on se, ettei niihin taskuihin pesiydy ällöotuksia matkan aikana. Sitäkin on nähty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, näitä näkee myös kapeiden hameiden halkioissa. Halkion alareuna on suljettu ja harsinta on tarkoitus poistaa kun hametta käyttää mutta niin vain jotkut kulkee helma kinnaten ja halkio repsottaen.
Samoin jakkujen taskut on vähän paremmissa jakuissa harsittu kiinni. Näitäkään kaikki ei ymmärrä avata vaan märistään, kuinka tyhmää kun ei ole jakussa taskuja. Kun sitten näytät, että avaa nuo harsinnat niin siinä sulla on taskut, ollaan että jaa emmäoletiennytkään.
Mutta oikeasti niissä takintaskuissa ei kannata säilyttää mitään, ei laittaa edes käsiään. Pian taskut pullottavat ja repsottavat ja tyylikkyys on tipotiessään.
Itsellä pitkä villakankainen talvitakki, jonka takahalkion avasin mutta taskuja en, kun aika tiukasti harsittu kiinni. Nyt, parin vuoden käytön jälkeen, takki edelleen hyvin siisti ja sileä, kun taskuja ei ole käytetty. Välillä taskuille olisi kyllä käyttöä, esim laittaa kotiavaimet, mutta pidän sitten vaikka lapasessa. :D
Millä ihmeellä sä ap. saat ne tarrat pois lasista, muovista tai kirjasta.
Olen yrittänyt kynsilakan poistoaineella, öljyllä ja kaikella mahdollisella.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ap tiedät, että merkit on nimenomaan tarkoitettu irrotettaviksi?
Ap:n Iittalaan en ota kantaa (paitsi että ei todellakaan kannata juoda siltä puolelta kuppia jolla on tarra ellei halua flunssaa, herpestä, noroa etc), mutta kun tuolla mainittiin mm. miesten puvuntakit, naisten jakun/hameen halkiot ja housujen kankaiset kokolaput, niin jos nyt yhtään pukeutuu mihinkään muuhun kuin tuulipukuun tai halpamauttomaan, jokainen tietää että merkit todellakin kuuluu poistaa.
Toisaalta, luulisi jokaiselle olevan itsestään selvää, ettei esim. housujen kokolappu näkösällä kuljeta missään, kenelläkään jlkisuudessa esiintyvällä miehellä ei ole puvuntakin hihoissa mitään Armanin tai muitakaan merkkejä tai jos hameessa/jakunhelmassa on halkio, sen on tarkoitus olla avonainen ja jos se ei ole, se avataan. Miksi siinä muuten olisi halkiota, sehän olisi ommeltu kiinni alas asti se hame tai jakunhelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö olekin mukavaa että pääset pätemään?
No enpä minä tuosta viitsi huomauttaa kuin kaikista tutuimmille henkilöille. Joudun lähes päivittäin näkemään kaupungilla kuinka ärsyttävästi edellä kävelevän ihmisen halkio kinnaa.
Enemmän olen huomannut halkioiden pönöttävän aukinaisena kun on ostettu liian pieni takki, sellainen makkarankuori jossa halkio ei yksinkertaisesti mahdu kiinni.
ompelija=)
Vierailija kirjoitti:
Ainakin nuo Iittalan tarrat lähtevät ihan vain kynnellä vetäisemällä, kerralla ja ehjänä.
Muovissa ja kirjoissa tokko on juuri muita tarroja kuin hintalappu ja jos on, esim. laadukkaampien muovituotteiden tarrat ovat todella helposti irtoavia, edelleen kynnellä kulmasta ja vetää irti.
Ei kai kenelläkään nyt missään televisiossa ja vastaavissa ne tarrat enää kiinni ole kun teevee on käytössä? Huhhuh.
Tämä tarrojen kiinni jättäminen on vähän kuin käyttäisi uimapukua ottamatta pois muovista haarussuojatarraa. Kun se siellä ostaessa on niin eihän sitä pois kuulu ottaa. Tällä logiikalla :D
Tottakai autostakin pitää merkit irrottaa ja addun nauhat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta muakin kiinnostaa..
Itse nypin aina kaikki heti irti ja häiritsee suunnattomasti kun jossain kylässä juot lasista jossa repsottaa iittala tarra..Uskokoon ken haluaa, mutta se punainen täplä tekee mielestäni niistä tuikuista kivemman näköisiä. Ilman sitä ne on turhan paljaita.
En niitä näyttele muille, yksin elän ja kynttilöitä polttelen.
Pakko myöntää, että en mäkään kivituikuista ota niitä irti.. näyttävät musta oudoilta ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on paljon iittalan astioita, ja otan kaikista aina tarrat irti ennen käyttöä. Ja aina joku ihmettelee miksi otan tarrat irti. "Nehän kertovat että kyseessä on iitala!" No, näiden lautasten pohjaan on myös leimattu "iittala"... Ihan surutta annan tarrojen irrota myös koriste-esineistä, ne ovat mielestäni todella rumia.
No näkeehän astioista nyt muutenkin ovatko ne Iittalaa, Villeroy&Bochia, Ikeaa vai halpahallia. Ilman tarrojakin.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai autostakin pitää merkit irrottaa ja addun nauhat.
Missä autoissa merkit on muovisia tarroja? Tai addun nauhat muovista tarraa?
Poistan tai en poista. Olen esim. jättänyt paikalleen läppärin näppäimistötasossa olevat tarrat. Ja on näköjään jäljellä myös näytön reunassa Full HD 1080.
Joku oli näemmä irrottanut bemarin takaluukusta ne numerot.
Minulla on paljon iittalan astioita, ja otan kaikista aina tarrat irti ennen käyttöä. Ja aina joku ihmettelee miksi otan tarrat irti. "Nehän kertovat että kyseessä on iitala!" No, näiden lautasten pohjaan on myös leimattu "iittala"... Ihan surutta annan tarrojen irrota myös koriste-esineistä, ne ovat mielestäni todella rumia.