Millaiset ihmiset jättävät irrotettaviksi tarkoitetut merkit kiinni KAIKKEEN?
Jokainenhan varmaan tietää ihmisiä, joiden astioissa loistaa Iittalan tarrat niin kauan kuin kiinni pysyy, hygieniasta viis. Mutta mitä ajattelevat ihmiset, joiden televisiossa ja tietokoneen näytössä on ne "mainostarrat" tai mitä ovatkaan, joissa on tietoja kyseisestä laitteesta liimattuna johonkin reunaan, kiinni vaikka kyseinen kapine on ollut käytössä jo vuosia? Tai housuissa on kokolappu ommeltu löyhästi kiinni vyötärönauhan ulkopuolelle näkyvään osaan, jotta kaupassa koko löytyy helposti (laadukkaammissa housuissa on näitä ommeltuja kokolappuja) ja tämä lappu vyötärössä sitten kuljetaan ikäänkuin se koon ja mallin kertova lappu kuuluisi housuissa käytössäkin olla kiinni.
Hintalappuja ja infotarroja kenkien pohjissa näkee myös jatkuvasti, avokkaissakin on todella tyylikästä kun valkoinen tarralappu näkyy joka askeleella. Paitsi ettei ole.
Ja sitten tietenkin ovat miehet, jotka jättävät pikkutakin hihaan valmistajan kangasmerkin, joka sekin on vain löyhästi ommeltu, koska myös se kuuluu irrottaa ennen käyttöä.
Miksi näitä jätetään paikalleen?
Kommentit (81)
No ainakin niissä Iittaloissa "arvo säilyy" kun on tarra kiinni, kuulemma. Tarra siis tekee priimaksi, vaikka käytön jälkiä, naarmuja ja kolhuja olisikin kun tuotetta on normaalisti käytetty :DDDDDD
Minulla varmaan on jotain tarroja jossakin. Eivät ne minua haittaa, joten en käytä aikaani irrottamiseen. Ainoastaan jos esim. paidan niskassa karhea tarra hankaa niskaa niin poistan.
Näin piraattiaikana etenkin merkkituotteissa se jälleenmyyntiarvo laskee roimasti jos ottaa ne logotarrat yms pois. Niistä on helpoin tunnistaa onko tuote aito vai ei. Esim. Mariskoolista on monia jäljennöksiä, osa kyllä niin huonoja että erottaa heti.
Todennäköisesti mies, jonka puvuntakin/pikkutakin hihassa on valmistajan merkki kiinni kun takki on käytössä, ei normaalisti käytä ns. siistimpiä vaatteita eikä niinollen tiedä, että lappu kuuluu ottaa pois. Hän voi jopa luulla, että on merkki on jotenkin hieno ja sen kuuluu olla siinä.
Minusta on omituista, ettei ostettaessa myyjä poista merkkiä tai asiakkaalle edes kerrota, että tämähän sitten kuuluu ottaa pois kun otat takin käyttöön. Säästyisi moni tietämätön nololta tilanteelta.
Eniten minua häiritsee ulkotakeissa ja jakuissa olevien halkioiden päälle ommellut X:än malliset harsinpisto-ompeleet, joita juuri kukaan ei tajua poistaa. X-ommel halkiossa on olemassa vain siksi, että tuote pysyisi siistinä matkan valmistajalta kauppaan asti ja on tarkoitettu poistettaviksi, kun tuote otetaan käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Näin piraattiaikana etenkin merkkituotteissa se jälleenmyyntiarvo laskee roimasti jos ottaa ne logotarrat yms pois. Niistä on helpoin tunnistaa onko tuote aito vai ei. Esim. Mariskoolista on monia jäljennöksiä, osa kyllä niin huonoja että erottaa heti.
Niin meinaat, että kun kiinalaisella tehtaalla osataan tehdä kopioita laseista ja keramiikasta, niin ne eivät osaa painaa tarralappuja joissa on punainen i -kirjain?
Vierailija kirjoitti:
Ne on TARROJA. Jostakin helposti irrotettavasta, minkä voi liimata mihin tahansa (kuten kopiotuotteeseen siinä missä aitoonkin) siis on helpointa tunnistaa, onko tuote aito. Selvä.
Merkkilaukkukin on varmaan helpoin tunnistaa aidoksi siitä, että siinä on ommeltu merkki sisällä, jossa lukee merkki. Kun tokihan se aito on kun siinä on sellainen merkki.
Mä puran vaatteistakin kaikki merkit jotka on purettavissa, myös pesumerkit. Mulla on ihan oma ratkojakin sitä varten.
Iittalan muovitarra ainakin on ihan hemmetin tiukasti kiinni siinä reunassa. En ala niitä irti rapsimaan, odotan että irtoo pesuissa itsestään.
Muuten mua ei haittaa muiden tarrat, laput ja liput, kunhan ei kutita mun niskaani.
Vierailija kirjoitti:
Eniten minua häiritsee ulkotakeissa ja jakuissa olevien halkioiden päälle ommellut X:än malliset harsinpisto-ompeleet, joita juuri kukaan ei tajua poistaa. X-ommel halkiossa on olemassa vain siksi, että tuote pysyisi siistinä matkan valmistajalta kauppaan asti ja on tarkoitettu poistettaviksi, kun tuote otetaan käyttöön.
Joo, näitä näkee myös kapeiden hameiden halkioissa. Halkion alareuna on suljettu ja harsinta on tarkoitus poistaa kun hametta käyttää mutta niin vain jotkut kulkee helma kinnaten ja halkio repsottaen.
Samoin jakkujen taskut on vähän paremmissa jakuissa harsittu kiinni. Näitäkään kaikki ei ymmärrä avata vaan märistään, kuinka tyhmää kun ei ole jakussa taskuja. Kun sitten näytät, että avaa nuo harsinnat niin siinä sulla on taskut, ollaan että jaa emmäoletiennytkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, näitä näkee myös kapeiden hameiden halkioissa. Halkion alareuna on suljettu ja harsinta on tarkoitus poistaa kun hametta käyttää mutta niin vain jotkut kulkee helma kinnaten ja halkio repsottaen.
Samoin jakkujen taskut on vähän paremmissa jakuissa harsittu kiinni. Näitäkään kaikki ei ymmärrä avata vaan märistään, kuinka tyhmää kun ei ole jakussa taskuja. Kun sitten näytät, että avaa nuo harsinnat niin siinä sulla on taskut, ollaan että jaa emmäoletiennytkään.
Mutta eikö olekin mukavaa että pääset pätemään?
Siksikö se ärsyttää koska ne nyt sattuu olemaan Iittalaa? Toivoisit kaverilla olevan Halpa Hallin halvin astiasto, jotta voit loistaa oman Iiittala astiastosi kanssa jotenkin?
Mistä ap tiedät, että merkit on nimenomaan tarkoitettu irrotettaviksi?
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, etten ole tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kuluttaja voisi sellaista tietää? Sulle myydään siisti jakku ja sitten oletetaan sun alkavan purkaa siitä jotain. Hei camoon nyt. Jos osaisin purkaa jonkun perkeleen ompeleen niin ompelisin sen vaatteenkin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta eikö olekin mukavaa että pääset pätemään?
No enpä minä tuosta viitsi huomauttaa kuin kaikista tutuimmille henkilöille. Joudun lähes päivittäin näkemään kaupungilla kuinka ärsyttävästi edellä kävelevän ihmisen halkio kinnaa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta muakin kiinnostaa..
Itse nypin aina kaikki heti irti ja häiritsee suunnattomasti kun jossain kylässä juot lasista jossa repsottaa iittala tarra..
Uskokoon ken haluaa, mutta se punainen täplä tekee mielestäni niistä tuikuista kivemman näköisiä. Ilman sitä ne on turhan paljaita.
En niitä näyttele muille, yksin elän ja kynttilöitä polttelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä kuluttaja voisi sellaista tietää? Sulle myydään siisti jakku ja sitten oletetaan sun alkavan purkaa siitä jotain. Hei camoon nyt. Jos osaisin purkaa jonkun perkeleen ompeleen niin ompelisin sen vaatteenkin itse.
Kuinka tyhmä voi ihminen olla? Ei siihen tarvita kuin yksi saksien napsautus ja lanka poikki. Varmaan osaat vetää langat pois. Kyllä tuo on ihan yleissivistystä.
En tiedä, mutta muakin kiinnostaa..
Itse nypin aina kaikki heti irti ja häiritsee suunnattomasti kun jossain kylässä juot lasista jossa repsottaa iittala tarra..