Tämä lumi alkaa nyt olla niin liikaa
Meidän katua ei ole aurattu kertaakaan tämän talven aikana. Aamulla oli jo niin liki että jää jumiin, nyt tulee vaan lisää lunta koko ajan...
Miksi kaupunki ei hoida tehtäviään
Kommentit (29)
Turussa ei ole meidän katua aurattu. Seuraava katu on aurattu pari kertaa, nyt se on niin kapea, että vain yksi auto mahtuu kerrallaan kulkemaan suuntaansa. Lumikasoja ei ole viety mihinkään, vaan jätetty katuja tukkimaan.
Joo on tää kyllä kamalaa. Onneksi sunnuntaina luvattu vesisadetta. Nyt saisi vettä tulla monta päivää kunnolla ja + asteita niin lähtee lumet eikä tule liukasta
Tänä vuonna on lumen syvyys jo yli 50 cm ja jossain ei ole muka aurattu kertaakaan?
Kannattaisi pysyä totuudessa jos haluaa keskustella jostain asiasta.
On kyllä todella kaoottista touhua keskikaupungilla tämä katujen kunnossapito. Nyt kaduilla on auraamatonta lunta 20cm, ehkä kerran aurattu, jonka jälkeen korkeat vallit autopaikkojen vieressä, autojen toisella puolella jalkakäytävät kyllä aurattu ja niiden lumet kasattu kadulle.
Nyt odotellaan viikonlopun plussakelejä, niin kaikki autot vajoavat pehmeään lumeen. Riittää hinausyhtiöille töitä. Tosin tämä alkaa olla jo erittäin vaarallista, kun ei edes hälytysajoneuvot pääse kulkemaan.
Helsingissä täysin p*ska keli. Julkiset ei kulje ja autot kulkee joten kuten, vähän meinasi ylämäkeen jäädä kiinni tänään. Melkoinen turvallisuusriski kyllä tämä sää.... Autoteiden ja jalkakäytävien ero ei juurikaan näy tai ei näy oikeastaan lainkaan, joka paikassa ei ole mahdollista kävellä jalkakäytävällä jolloin mentävä autotietä pitkin pieniä matkoja (!!!), Jalkakäytäviä ei edes nää joten ei tiedä missä ne on, autoteiden ylityksissä paljon korkeita Lumikinoksia ei välttämättä nää tuleeko autoa vai ei.
Luojan kiitos lähden ensi viikolla +30 asteen lämpöön eikä tarvitse tota valkoista kakkaa katsella pariin viikkoon. Syvästi toivon ettei sitä enää ole kun tulen takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna on lumen syvyys jo yli 50 cm ja jossain ei ole muka aurattu kertaakaan?
Kannattaisi pysyä totuudessa jos haluaa keskustella jostain asiasta.
Meillä Turussa ei ole noin paljoa lunta. Sitä on tullut tammikuun ajan ripotellen, kun sitä katua ajetaan päivittäin, niin lumi on pakkautunut tiukaksi 15 cm lumipatjaksi ja uutta tulee päälle. Autojen painosta riippuen renkaat uppoavat lumipatjaan enemmän tai vähemmän. Ja todellakaan katua ei ole aurattu kertaakaan... Miksi tällaisesta valehtelisin?
Karmivaa... Helsingissä hirveä määrä lunta ja KOKOAJAN TULEE LISÄÄ!!!!!!!!! Eiiiiiiiiiiiiii
Nyt on todella ikävä viime kesää. Kesä, tule äkkiä tänne!
Älkää aina ruikuttako kaikesta, vaan ottakaa lapiot ja kolat käteen ja menkää lumiTÖIHIN!
Mitä vätyksiä tällä palstalla oikein pesii?
Vierailija kirjoitti:
Älkää aina ruikuttako kaikesta, vaan ottakaa lapiot ja kolat käteen ja menkää lumiTÖIHIN!
Onhan se helppoa keskikaupungilla mennä katuja lapioimaan, mihin ajattelit, että sen lumen laitan?
Vierailija kirjoitti:
Ei ne lumityöt mitään hyödytä ku kokoajan sataa lisää tota valkosta p a s k a a.
Eilen aamulla lähdin töihin. Ensimmäinen bussi jämähti pysäkille kun sähköovet ei toimineet ja bussi ei liikkunu. Somalikuski ei osannu suomee joten täysi bussi matkustajia vaan ihmettelei. Sitten tuli jo seuraava bussi ja kaikki matkustajat ryntäsi siihen. Se bussi jämähti sen toisen taakse koska lunta oli paljon. Hah ...olipa hauskaa. Kolmas tuli ja ajoi sitten täpötäynnä kaikkien pysäkkien ohi suoraan määränpäähän. pysäkeillä ihmiset vaan ihmettelei..
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos lähden ensi viikolla +30 asteen lämpöön eikä tarvitse tota valkoista kakkaa katsella pariin viikkoon. Syvästi toivon ettei sitä enää ole kun tulen takaisin.
Mä oon sulle niin kateellinen 😭
Nyt on kyllä vaaralliset säät! Paljon turvallisuusriskejä. Olkaa tosi varovaisia
Minäkin asun Turussa, ja kyllä täällä joskus käy niin, että tiettyjä katuja ei aurata koko talven aikana. Edellistalvena katu jonka varrella asun oli sen takia lopputalvesta ihan hirveä möykkyinen ja jäinen perunapelto. Viime ja tänä talvena sitä on taas aurattu, mutta viime talvena yhtä asuinkatua, jota pitkin kuljen aina lenkillä ei aurattu kertaakaan. Kai tänäkin vuonna jossain on taas täysin auraamaton katu.
Tänään meinasin lähteä vauvan ja taaperon kanssa rataslenkille ja pulkkamäkeen. Joo, 50m jaksoin tuplia työntää, ja eikun takaisin. Tämä on ollut aivan hirveä talvi. Vihaan tuota valkoista kuolemaa, mikä tunkee joka puolelta.
Mä en viitsi valittaa nyt ku just tänään oli se uutinen et Radio Novan juontaja kuollut ja se sai taas herättämään, miten pieni asia joku sää on. Kauhee tilanne niillä lapsilla kun se äiti kuollu. Oon ite Bertan ikäinen tai vähän vanhempi ja äiti on 50v enkä voisi kuvitella, että menettäisin äitini. Kaikki voimahalaukset sinne heille..
Satakoot lunta, räntää tai mitä tahansa pskaa ihan sama. Tärkeintä että itse ja läheiset on elossa ja edes melko terveitä!!
Mun tämän viikon työkohde sijaitsee ihan maalla. Kolmatta päivää sataa lunta ja tuuli puhaltaa pellolta vielä vähän lisää siihen päälle. Soitin kyrpiintyneenä tänä aamuna tienkäyttäjän linjalle ja sanoin mitä mieltä asiasta olen. Kymmeneltä tuli sitten lumiaura.
Juu täälläkin kun kaupungilla ajoi niin juuri ja juuri mahtui vastaantulijan kanssa vierekkäin ajamaan