IS: Lumityöt voivat viedä miehen hautaan
https://www.is.fi/terveys/art-2000005982796.html
Ettäs tiedätte mammat. Tylkaa nyt joku tänne ja lapio heilumaan
Kommentit (37)
Kukaan ei sitten tullut. On mentävä itse ja jos en palaa pidän teitä henkilökohtaisesti vastuussa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva. Eilinen ja tämä aamu alkoi lumikolaa lykkimällä. Onneks olen nainen, niin en kolanvarressa tyhjää potkase.
Ei se sukupuolta katso, vaan heikkoa sydäntä ja kuntoa. Älä tuuduttaudu tunteeseen ettei todellisuus kosketa juuri sinua koska olet nainen. Yleensä huonokuntoinen nainen ei mene lumitöihin mutta miehelle se homma "kuuluu", jos perheessä on kaksi huonokuntoista.
Missä ihmeessä nämä lumitöitä välttelevät naiset asuvat :D meidän kadulla näkee miehiä ja naisia aika lailla saman verran töissä
Täh? Minä naisena olen AINAtehnyt kaikki lumityöt. Onko se muka muissa perheissä joku miesten työ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kiva. Eilinen ja tämä aamu alkoi lumikolaa lykkimällä. Onneks olen nainen, niin en kolanvarressa tyhjää potkase.
Ei se sukupuolta katso, vaan heikkoa sydäntä ja kuntoa. Älä tuuduttaudu tunteeseen ettei todellisuus kosketa juuri sinua koska olet nainen. Yleensä huonokuntoinen nainen ei mene lumitöihin mutta miehelle se homma "kuuluu", jos perheessä on kaksi huonokuntoista.
Kahden huonokuntoisen perheestä, terve. Kroonisesti sairaina ei todellakaan asuta ok-talossa, sehän olisi silkkaa idiotismia, joten huoltoyhtil tekee lumityöt.
Tiedän yhden.Tuli huono olo lumitöiden jälkeen,soitti hätäkeskukseen joka määräsi jättämään ovet auki ja odottamaan ambulanssia.Ohitusleikkaukseen meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä ihmeessä nämä lumitöitä välttelevät naiset asuvat :D meidän kadulla näkee miehiä ja naisia aika lailla saman verran töissä
Suomessa sekä muissa maissa missä lunta sataa, tilastojen mukaan. Miksi kysyt onko totuus liian vaikea pala nieltäväksi jälleen. En minä ole haastamassa riitaa vaan analysoimassa tilannetta. Toivotko että jatkossa kuolisi lisää naisia lumitöissä sydäriin vai mikä ihme tässä hyökkäyksessäsi on pointtina=?
Vierailija kirjoitti:
Tämä on iän ikuinen juttu. Moni mies kuolee lumitöihin, saadessaan sydänkohtauksen kun ei ole kunnossa niitä töitä varten ja koskee miehiä koska miehet ne työt useammin vielä tekee.
On siinä sekin että naisilla hormonitoiminta ennen vaihdevuosia ilmeisesti tosiaan suojaa sydäntä. Nuoremmilla naisilla on sydärit aika harvinaisia, vaikka riskitekijöitä olisikin. Miehillä ovat yleisempiä. Ikä kyllä sitten aikanaan "korjaa" tämän epätasa-arvon.
Minä naisena teen paljon lumitöitä. Yksi ero miehiin voi olla esim siinä, että teen mieluummin pieniä kuormia pidempään kuin valtavia kuormia lyhyen hetken. Ainoa oikeasti raskas osuus on karhun jättämät kovat laatat, jotka on ajotien reunasta siirrettävä sellaisenaan.
Mutta vanhemmat miehet nyt ylipäätään kuolevat herkemmin kuin vanhemmat naiset. Osin elintapojen takia, osin varmaan hormonalisista syistä. Mummot tutkitusti edistävät lastenlasten eloonjääntiä enemmän kuin vaarit, joten myös evoluution takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne asuu meidän kadulla. Mä olen ainoa nainen, joka tekee lumityöt pihastaan. Eipä niitä naisia tosin talvella pihalla näy muutenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Koskeeko Jän nä miestä vai kilt ti miestä?
Onks nääkin sanat täällä jo sensuroitu?!
Pappani kuoli noin. Seitsemänkymppinen, viinaanmenevä, ylipainoinen. Toisaalta, kyllä sitä noin mielummin lähtisi, kuin jossain Esperi Carella kituen.
Itse saisin varmaan lämpöisellä ilmalla rasituksessa sydärin. Inho helteitä kohtaan varmaan edesauttaisi asiaa.
Kyllä harjoittelu tekee mestarin. Naapurin tontilla käy pyöräkuormaaja, ja minä suunnilleen yhtä nopeasti putsaan pihan pelkällä kolalla.
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa aura-auto ajamaan lumet.
Aura-auto mahtuu pihalle aika huonosti...
Minä 45v mies, tajusin juuri huonokuntoisuuteni tehdessäni vähän lumitöitä.
Kävi äkkiä pihakäytävän lapiointi raskaaksi ja puuskutin työn jälkeen kuin maratoonari.
Aika pysäyttävää. Tietenkin olen tiennyt, että ylipainoa on alkanut tulemaan enkä ole "ehtinyt" liikkumaan pariin vuoteen.
Silti sitä uskoi jaksavansa paljon paremmin. Onneksi sydän kesti.
Nyt laihdutusta, voimien palautusta ja hapennottokyvyn hankkimista.
Vierailija kirjoitti:
Minä 45v mies, tajusin juuri huonokuntoisuuteni tehdessäni vähän lumitöitä.
Kävi äkkiä pihakäytävän lapiointi raskaaksi ja puuskutin työn jälkeen kuin maratoonari.Aika pysäyttävää. Tietenkin olen tiennyt, että ylipainoa on alkanut tulemaan enkä ole "ehtinyt" liikkumaan pariin vuoteen.
Silti sitä uskoi jaksavansa paljon paremmin. Onneksi sydän kesti.Nyt laihdutusta, voimien palautusta ja hapennottokyvyn hankkimista.
Hyvä kun huomasit. Tsemppiä kunnon kohotukseen.
Uusi jakso Kummelin "Perintöä odotellessa" -sarjaan: veljekset tarjoavat lumikolaa korisevalle ja sydäntään pitelevälle ukille.